"Szerintem mindegy mit kell eladni" Nyomtatás
2011. június 16. csütörtök, 00:00
Nem szégyen, ha valaki nem ért egy szakmához – de ha már így alakult, akkor nem célszerű beleszólnia véleményem szerint (lásd korábbi, „Körmenet és az üzlet” című cikkemet is) Ha már eljutok oda, hogy segítséget kérjek egy szakembertől, nem biztos, hogy

Nem szégyen, ha valaki nem ért egy szakmához – de ha már így alakult, akkor nem célszerű beleszólnia véleményem szerint (lásd korábbi, „Körmenet és az üzlet” című cikkemet is)  Ha már eljutok oda, hogy segítséget kérjek egy szakembertől, nem biztos, hogy segít, ha megpróbálom irányítani őt szakmailag…

Porszívó vagy Jumbo Jet

A napokban kaptam egy ajánlást: egy cég keresett partnert magának, hogy segítse értékesítésüket, és hallott róla, hogy mi foglalkozunk potenciális partnerek felkutatásával megbízóink részére. Az tulajdonos-alapítóval való beszélgetésem elég érdekesen alakult, talán még hasonlót sem éltem át soha. Az egyébként nagyon kellemes és jó fej tárgyalópartnerem kifejtette ugyanis véleményét: szerinte mindegy, hogy porszívót, vagy reklámfelületet, vagy Jumbo Jetet, netalán bármi mást kell eladni. Hozzátette egyből: mondjuk ő életében nem adott el még soha semmit (kiváltképp azt a terméket, amivel kapcsolatban keresett értékesítőt), és nem tudja, mi ennek a menete. De azt tudta, hogy előre nem fog fizetni senkinek semmit, majd csak a befolyó bevételekből.

Bingó – ezzel el is érkeztünk a klasszikus mikrovállalati feelinghez, ami minden növekedés akadálya: „a termék az enyém, és bár semmilyen életképes mintám nincs rá, hogy bárkinek is kellene, az ennek kiderítéséhez szükséges kockázatot vállalja fel valaki más”. Bocsánat, ez már a fordítás volt… szóval ez eredetiben valahogy így hangzik: „rengeteg energiánk és pénzünk ment el a kifejlesztésre és a tesztelésre, mi szakemberek vagyunk és nem is akarunk a marketinghez és értékesítéshez érteni – keresünk erre egy szakmailag profit, akinek majd a bevételekből hajlandóak vagyunk jutalékot fizetni”.

A helyzet az, hogy ha a fordítást vesszük alapul (ami a nyers valóság), nehéz lenne olyan bolondot találni, aki ezt tényleg meg fogja csinálni. Jelentkező mindig akad, de aki ilyet elvállal, az várhatóan el fog még 30 másikat, és egyikben sem lesz sikeres – aki ugyanis profi értékesítő, az jellemzően vagy tanítja (tréner), vagy saját cégét építi, és nem adja el magát másnak. Illetve ha Ön nem ért az értékesítéshez, marketinghez, akkor egy szakembertől, hogy fogja számon kérni a munkáját? Nem jó különböző kifogásokat hallgatni, és rossz döntéseket hozni kevés terepgyakorlat miatt…

Az ellenpéldával is találkoztam, amit követendőnek látok: egyik ügyfelünk 8 év vállalkozósdi után jött rá, hogy nem tud értékesíteni – ezért elment és megtanulta ennek a szakmának is a fortélyait!
Az értékesítői munka az egyik legkihívóbb és legszebb a világon – ha úgy érzi, nem ért hozzá, semmi baj, de a következő lépés az kellene, legyen, hogy megtanulja!

Németh Zoltán
Lépéselőny Virtuális Irodaház
A kisvállalkozások üzleti partner keresési mentora

Egyetért? Tiltakozik? Írja meg nekünk véleményét erről -
klikk ide!

Szeretne akár több ezer céget Excel formában, kényelmesen megkapni, feldolgozni?
A Lépéselőny hatalmas, mintegy 21.000 céget tartalmazó adatbázisából több szempont szerint (földrajzi elhelyezkedés, árbevétel, létszám, tevékenységi kör, kapcsolattartó beosztása) gyűjthet ki Önnek megfelelő partnereket.
Szeretné, ha Önnek nem kellene ezzel foglalkoznia, mégis megkapná Excelben az Önnek szóba jöhető partnerek adatait?
VEGYE FEL A KAPCSOLATOT MUNKATÁRSUNKKAL, HA ÉRDEKLI EZ A LEHETŐSÉG!

KATTINTSON IDE, ÉS KÜLDJE EL NEVÉT ÉS TELEFONSZÁMÁT!
ÉRDEKEL, HOGY TUDNÉK AKÁR TÖBB EZER POTENCIÁLIS PARTNERT LETÖLTENI SAJÁT HASZNÁLATRA!


A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner  keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a  bevétel  és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti  kommunikáció  terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketingképzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e-mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.

 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.