Az előkészítés fontossága Nyomtatás
2011. június 28. kedd, 00:00
Talán nincs dühítőbb annál, mint amikor az ember feleslegesen pazarolja az idejét. Az üzleti életben egy buta okból elmaradt, vagy feleslegesen megvalósult találkozó értéke pénzben kifejezhető – ezért aki sokra tartja saját idejét, mindennél fontosabbá te

Talán nincs dühítőbb annál, mint amikor az ember feleslegesen pazarolja az idejét. Az üzleti életben egy buta okból elmaradt, vagy feleslegesen megvalósult találkozó értéke pénzben kifejezhető – ezért aki sokra tartja saját idejét, mindennél fontosabbá teheti az előkészítést.

Célcsoport, célcsoport, célcsoport

Persze egy induló vállalkozás esetében más a helyzet, hiszen ott még előfordulhat, hogy az ember „boldog-boldogtalannal” próbál üzleti kapcsolatokat kiépíteni, és bárkivel szívesen találkozik, hiszen soha nem lehet tudni, miből lesz a jó üzlet. Azonban eljön az idő, amikor már (valamelyest) halad a szekér, így lényegessé válnak a prioritások az időbeosztásban: ha ugyanazt az időt lehetne egy jobb tárgyalásra, a cég megszervezésére, képzésre, vagy szimplán kikapcsolódásra fordítani, felértékelődik minden perc.

Ha Önnél ez az idő már eljött, először is érdemes újra, nagyon tisztán meghatározni célcsoportját. Kik azok, akikkel Önnek érdemes találkoznia? Minél alaposabban, részletesebben definiálja ezt önmagának, annál hatékonyabban használja majd fel idejét. Természetesen az új és új célokhoz igazodva új és új célcsoportok lehetnek – de mindig, ha tisztában van vele, kit keres, illetve kivel érdemes időt töltenie, jól fog járni.

A második lépés az elvárások megfogalmazása. Mit akarok egy ilyen találkozón elérni? Hová akarok kilyukadni, ha belekezdek egy beszélgetésbe? Hiszen a másik fél idejét is érdemes tiszteletben tartani, és egy alapos felkészülés sok félreértés és probléma megelőző kezelése lehet.

Ezt követi a kérdés: mennyi időt szánok erre? Ha úgy ülök le valakivel, hogy tudom, vele érdemes beszélgetnem, tudom, mit szeretnék elérni, és meghatározunk közösen egy időkeretet a beszélgetésre, sokat lendítettünk a hatékonyságon, és nem kell felesleges udvariassági köröket futni az elején. Ez egyúttal tiszteletem kifejezése is: tisztában vagyok vele, hogy a másik félnek is fontos az idő, így legyünk hatékonyak!

Ezek az udvariasságot és céltudatosságot segítő lépések vezetnek el oda, hogy üzleti találkozóinkat gyorsan és maximális eredménnyel zárjuk!

Németh Zoltán
Lépéselőny Virtuális Irodaház
A kisvállalkozások üzleti partner keresési mentora

Egyetért? Tiltakozik? Írja meg nekünk véleményét erről -
klikk ide!

Szeretne akár több ezer céget Excel formában, kényelmesen megkapni, feldolgozni?
A Lépéselőny hatalmas, mintegy 21.000 céget tartalmazó adatbázisából több szempont szerint (földrajzi elhelyezkedés, árbevétel, létszám, tevékenységi kör, kapcsolattartó beosztása) gyűjthet ki Önnek megfelelő partnereket.
Szeretné, ha Önnek nem kellene ezzel foglalkoznia, mégis megkapná Excelben az Önnek szóba jöhető partnerek adatait?

VEGYE FEL A KAPCSOLATOT MUNKATÁRSUNKKAL, HA ÉRDEKLI EZ A LEHETŐSÉG!
KATTINTSON IDE, ÉS KÜLDJE EL NEVÉT ÉS TELEFONSZÁMÁT!
ÉRDEKEL, HOGY TUDNÉK AKÁR TÖBB EZER POTENCIÁLIS PARTNERT LETÖLTENI SAJÁT HASZNÁLATRA!


A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketingképzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e-mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.