Ajánlások szárnyán Nyomtatás
2011. július 14. csütörtök, 00:00
online marketing, marketing keresőmarketing, marketing képzések, keresőoptimalizálás, marketing, weboldalkészítés, keresőmarketing, keresőmarketing e-mail, keresőmarketing szolgáltatások, képzések, marketing, képzések tudásanyagok, üzleti közösség, üzlet

Ki ne szeretne úgy üzleteket kötni, hogy őt hívják fel azzal, hogy „XY ajánlotta, hogy keressem meg Önt, az az igényem, hogy…….” – és már csak elő kelljen készíteni a szerződést?

Top 3

Ez minden értékesítésből élő vállalkozó vagy sales-es álma, mégis tapasztalatom szerint kevesen élnek a lehetőséggel. Van, aki abból indul ki, hogy ajánlást attól lehet kérni, aki már hihetetlenül elégedett a szolgáltatásunkkal, termékünkkel. Ez igaz is, azonban azt látom, hogy ma már a legelégedettebb ügyfelek is kiemelkedően óvatosak, ha ismerőseiknek kell ajánlani valakit, valamit.
Ezért én azt szoktam solni értékesítőimnek, hogy

  • Minél alaposabban vesézzék ki az eddigi jó ügyfeleinket (sőt, a legjobbakat): miért éppen velük volt jó az együttműködés? Milyen közös tulajdonságaik vannak (pl iparág, méret, eredményesség, stb.). Hol lehet elérni őket csoportosan?
  • Ezek alapján lőjék be maguknak a top 3 kategóriát, amiről tudják: ha ebbe a kategóriába tartozó lehetséges ügyféllel találkoznak, nagy eséllyel lesz üzlet. Pl. 40 év feletti ügyvezető hölgyek, 30 éves multinál középvezető férfiak, stb. – bármilyen besorolás, ami könnyíti a gondolkodást, ha valakitől megkérdezem, ismer-e ilyet?
  • Ezt a 3 kategóriát aztán minden lehetséges helyzetben promotálják, hogy ilyen kontaktokat keresnek: hideghívásnál, első tárgyaláson ugyanúgy, mint a meglévő jó ügyfeleknél. Arra ugyanis az értékesítő sem tud garanciát vállalni, hogy tényleg üzletet fog kötni az ajánlott személlyel, így maximum egy kötetlen megismerkedés erejéig keres elsőre kontaktot. Ebben az esetben pedig egyszerűbb ajánlásokat kapni megfigyelésem szerint!
  • Összefoglalva: maximum 3 jól behatárolt célcsoportra kérdezzünk rá, hogy kötetlenül megkereshessük őket. Jönni fognak az ajánlások!

Mindennek természetesen csak az az alapja, hogy termékünk, szolgáltatásunk legyen kiváló, hiszen ez a hosszú távú kiváló üzleti kapcsolatok bázisa!

Németh Zoltán
Lépéselőny Virtuális Irodaház
A kisvállalkozások üzleti partner keresési mentora

Egyetért? Tiltakozik? Írja meg nekünk véleményét erről -
klikk ide!

Szeretne akár több ezer céget Excel formában, kényelmesen megkapni, feldolgozni?
A Lépéselőny hatalmas, mintegy 21.000 céget tartalmazó adatbázisából több szempont szerint (földrajzi elhelyezkedés, árbevétel, létszám, tevékenységi kör, kapcsolattartó beosztása) gyűjthet ki Önnek megfelelő partnereket.
Szeretné, ha Önnek nem kellene ezzel foglalkoznia, mégis megkapná Excelben az Önnek szóba jöhető partnerek adatait?

VEGYE FEL A KAPCSOLATOT MUNKATÁRSUNKKAL, HA ÉRDEKLI EZ A LEHETŐSÉG!

KATTINTSON IDE, ÉS KÜLDJE EL NEVÉT ÉS TELEFONSZÁMÁT!
ÉRDEKEL, HOGY TUDNÉK AKÁR TÖBB EZER POTENCIÁLIS PARTNERT LETÖLTENI SAJÁT HASZNÁLATRA


A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner  keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő  szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketingképzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e-mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.