Vagonszám termelik a bevételt a közösségi oldalak Nyomtatás
2011. október 18. kedd, 00:00
Az idén már átlépi a 10 milliárd dolláros határt a közösségi oldalakon megtermelt jövedelem a világon. A dinamizmus a jövőben sem csökken, ugyanez a mutató négy év múlva már közel megháromszorozódik.


Az idén már átlépi a 10 milliárd dolláros határt a közösségi oldalakon megtermelt jövedelem a világon. A dinamizmus a jövőben sem csökken, ugyanez a mutató négy év múlva már közel megháromszorozódik.

A közösségi oldalakkal foglalkozó vállalkozások az idén már 10,3 milliárd dollárnak megfelelő bevételen osztozhatnak, ami az előző évhez képest több, mint 40 százalékos növekedést mutat állapítja meg friss elemzésében az amerikai Gartner piackutató cég. Az elemzők jövőre is hasonló dinamizmust várnak, a Facebook, Twitter és társai az őket működtető, illetve a hozzájuk egyéb módon kapcsolódó vállalkozásoknak, köztük az ezt a piacot monitorozó cégek, világszerte közel 15 milliárd dolláros forgalmat generálnak, de négyéves távlatban már a 30 milliárdos bevétel sem elképzelhetetlen. Ugyanakkor ez a piac még mindig csak a mennyiségi növekedés korszakát éli – emelik ki az elemzők.

Ezek az ugrásszerűen emelkedő mutatók annál is látványosabb fejlődést mutatnak, hogy tudjuk a közösségi oldalak többségének használata díjmentes. A rájuk épülő ökoszisztémában így a fő jövedelemtermelő forrás jelenleg a reklám, az ebből származó bevételek az idén 5,5 milliárd dollárra tehetők, vagyis már több mint a felét adják a teljes forgalomnak. Reklámból, beleértve a digitális videoblokkokat, jövőre még ennél is többre, 8,2 milliárd dollárra számíthatnak az érintett vállalkozások. Az online reklámokban utazók híven követik az internetfelhasználók mozgását, az erre szánt keret egyre nagyobb részét költik el a közösségi oldalakon, ott, ahol ma már idejük egyre nagyobb részét töltik a netezők.

A másik nagy jövedelemtermelő szegmenst képviselik a játékok a közösségi oldalakon, ahol ebből az idén 3,2 milliárd dollárnyi forgalom generálódhat, ami jövőre elérheti a 4,5 milliárdot is. Ennek az egyik meghatározó képviselője a Zynga nevű társaság. Itt már közvetlenül a felhasználóktól is származhat bevétel, főleg a saját fejlesztésű játékok használata esetén, de képződhet jövedelem az egyes játékokon belüli virtuális pénzforgalom révén is. A közösségi játékok domináns üzleti modellje a reklámok által vezérelt ingyenes játéklehetőség felkínálása.

Forrás: Világgazdaság


A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketingképzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e-mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.



 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.