Ismét költenek kutatásra a vállalatok Nyomtatás
2011. október 25. kedd, 00:00
A vállalatok tavaly, a válságos 2009-es esztendőt követően már ismét többet költöttek kutatásra-fejlesztésre.

A vállalatok tavaly, a válságos 2009-es esztendőt követően már ismét többet költöttek kutatásra-fejlesztésre.

 

 

 

 

    A Booz and Company nemzetközi tanácsadó cég hétfőn ismertette azt a felmérést, amelyet ezer vállalatvezető megkérdezése alapján készített el, és amelyből kiderül, hogy tavaly átlagosan 9,3 százalékkal nőttek a k+f-re fordított összegek, világszerte 550 ezer milliárd dollárra a 2009-ben tíz év óta először tapasztalt visszaesés után. A 2010-es k+f meghaladta a válság előtti szintet, az 521 ezer milliárd dollárt is.
    Az átlag azonban nagy eltéréseket takar: Kínában és Indiában meghaladta a 38 százalékot a növekedés, Észak-Amerikában a 10 százalékot. Európában és Japánban viszont jóval átlag alatti volt a bővülés, 5,8 illetve 1,8 százalék.
    A tanácsadó cég által összeállított sorrend szerint a k+f-re legtöbbet költő húsz globális cég közül nyolc volt európai, nyolc észak-amerikai és négy ázsiai. A listát a svájci Roche gyógyszergyár vezeti - a második az amerikai Pfizer -, és a harmadik helyen is európai gyógyszergyár, a Novartis áll. A Microsoft a 2009. évi második helyről a negyedikre csúszott vissza, az amerikai Merck gyógyszergyár a tizennegyedikről az ötödikre lépett elő.
    Az összeállítás szerint a k+f kiadások kétharmada jut információtechnológiára és elektronikára, illetve gyógyszer- és autóipari kutatásra.

 

Forrás: MTI

 


A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partnerkeresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, ahol a gyakorlatban próbálhatja ki a vállalat-gazdaságtani ismereteit. A magyar gazdaság, a vidékfejlesztés, a leader közösségek, az erőforrás gazdálkodás, az informatika, a marketing és a világgazdaság fő hírei.