Kampány a sikeres vállalkozásokért |
2008. június 03. kedd, 06:10 |
Mi az a „tudásipar”?
Ha bajban van a cég... Stratégiát kell váltani. Minél kevesebből gazdálkodunk, annál okosabban kell bánunk a lehetőségeinkkel, mert gyakran egyetlen elhibázott lépés is végzetes lehet. Az első lépés, hogy alaposan fel kell mérnünk, hogy milyen erőforrásaink vannak. Ezek között is a legértékesebbek a megújuló, újra és újra felhasználható erőforrások: pl. a saját ötleteink, képességeink, a hűséges, visszatérő ügyfeleink, stb. A nem megújuló erőforrások, mint például a céges autó, mint hírhedten rossz befektetés, szintén erőforrás, de folyamatosan veszít az értékéből, míg a megújuló erőforrásaink végtelen mennyiségben állnak rendelkezésünkre, és ha jól használjuk őket, folyamatosan nő az értékük. Ezek a korlátlan mennyiségben rendelkezésre álló megújuló erőforrások adják meg a fennmaradás és kitörés lehetőségét ma Magyarországon a kis- és középvállalkozásoknak. Ráadásul a nagyokkal szemben is előnyt biztosítanak: a nagyvállalatok, a sok kis cég létét fenyegető multik nem a kreativitásról, a rugalmas vállalkozói hozzáállásról vagy az ügyfélkapcsolatok ápolásáról híresek. A megújuló erőforrások ügyes használata piaci előnyhöz juttatja a gyorsan reagáló, hatékony kis- és középvállalkozásokat. De hogyan használhatjuk ki ezt az előnyt? A tudás hatalom A megújuló erőforrások közös nevezője az, hogy gyakran megfoghatatlan információkon, kapcsolatokon, egyéni képességeken, és néha velünk született, de általában inkább megtanult tudáson, készségeken alapulnak. Egy jó füles milliókat hozhat, a jó kapcsolatok felbecsülhetetlen értékűek, a tudás pedig – igen, hatalom. Égető kérdések Hogyan tehetünk szert piaci előnyre a konkurenseinkkel szemben? Milyen irányba menjünk tovább? Mit akar a piac (magyarul: az emberek, akik potenciális vevőink)? Menjünk bele az árversenybe, vagy hajlandóak lesznek az emberek többet fizetni, ha inkább javítunk a terméken/szolgáltatáson? Ezek, és hasonló kérdések, valamint a biztos tudás és elegendő információ nélküli döntéshozás tették a tipikus mai magyar vállalkozást nyugtalanítóan hasonlóvá valamilyen bizarr szerencsejátékhoz, ahol a tét a cégünk és a családunk jövője. Ha biztos jövőt szeretnénk a vállalkozásunknak, ennél stabilabb alapokra van szükség. A találgatás és a vélemények helyét át kell vennie a konkrét, tényeken alapuló válaszoknak, ha ki akar szállni a „szerencsejátékból” és sziklaszilárd alapokra akarja építeni a cégét. Tudnia kell bizonyos dolgokat, ahelyett, hogy „úgy gondolja”, „reméli” vagy esetleg mások véleményére alapozza a cége jövőjét. Kampány a sikeres vállalkozásokért A kampány célja az, hogy minél több kis- és középvállalkozásnak segítsen abban, hogy valódi válaszokat kapjon, szilárd alapokra építhesse a cégét és kezébe vegye az irányítást. A cégek, akik összefogtak ebben a kampányban, a „tudásiparban” dolgoznak: olyan készségekkel, gyakorlati tudással és eszközökkel látják el a cégvezetőket, amelyek segítenek piaci előnyre szert tenni és stabil, nyereséges vállalkozásokat építeni Piroska Gyula Tréning Kft. – Hogy ne érezze magát egyedül a cégvezető Best Capital Kft. – Behajtás határidőre ... és az ügyfél is megmarad MarketingZseni.hu – Növekvő bevétel csökkenő marketing költségekkel Ezt kétféle módon teszik: a kampány keretében számos olyan értékes, amelyeket egyébként csak fizető ügyfeleiknek nyújtanak, ingyenesen kínálnak. Ezek jellemzően a szervező cégek fizetős szolgáltatásainak a „kis testvérei”. A kampány keretében ingyenesen nyújtott szolgáltatások igénybevétele nem jár semmilyen kötelezettséggel. A kampány koncepciója és az üzleti modell egyszerű: sok olyan kis- és középvállalkozás van, aki nem tudja megengedni magának azokat a szolgáltatásokat, amelyekre égető szükségük lenne. Több ilyen szolgáltatás most ingyenesen vehető igénybe a kampány keretében. A szervező cégek úgy vélik, hogy akik értékesnek találják a szolgáltatásaikat, azok között úgyis lesznek olyanok, akik többet akarnak, jobban cégre szabott megoldásokat szeretnének, és további pénzes szolgáltatásokat rendelnek. Így a kampány során „ingyen elosztogatott” értékes szolgáltatások itt fognak nekik megtérülni. A kampányban részvevő cégek azt remélik, hogy sikerül stabilabb vállalkozásokat és ezáltal egy kedvezőbb gazdasági környezetet teremteni az országban. További információk a Kampány a sikeres vállalkozásokért weboldalán: www.imx.hu/ksv
Forrás: Kis- és Középvállalkozások cégvezetőinek Első Országos Csúcskonferenciája
Kérdése van a cikkhez? Írja meg az
Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.
e-mailcímre!
A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketing képzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben. |