Kampány a sikeres vállalkozásokért Nyomtatás
2008. június 03. kedd, 06:10
Kampány a sikeres vállalkozásokért

Mi az a „tudásipar”?


„A tudás hatalom” szlogennel három magyar tanácsadó cég érdekes projektbe vágott: kis- és középvállalkozásoknak szeretnének segíteni versenyképesebbé válni ingyenes eszközökkel, szolgáltatásokkal, és a 2008. június 27-28-án megrendezésre kerülő Vállalkozói Csúcskonferenciával. (Kis- és Középvállalkozások cégvezetőinek Első Országos Csúcskonferenciája) A szervezők a „tudásiparban” (tanácsadás, oktatás) dolgozó cégek, a céljuk, hogy kitörési lehetőséget biztosítsanak cégvezetőknek és cégeiknek.


Magyarország, mint minden új piacgazdaság, a „tanácsadók” paradicsoma. „Vakok között félszemű a király” felkiáltással minden harmadik felnőtt honfitársunk „tanácsadó” valamilyen területen. Azok a csatában edzett gyakorlati szakemberek, akik megalapozott tudásra épülő, működőképes megoldásokat tanítanak, garanciát vállalva az eredményeikre, olyan ritkák, mint a fehér holló. Manapság, amikor a porszívóügynök névjegyén „vezető higiéniai tanácsadó” szerepel, gyakran nem könnyű eldönteni, hogy egy tanácsadó munkája drága pénzen vett meleg levegő lesz, ami csak a pénzt viszi, vagy valódi értéket hoz Önnek és cégének.

A „tudásipar” az az iparág, amelynek célja, hogy Önnek használható, gyakorlati, készpénzre váltható tudást adjon.

– Nem „tanácsokat” vagy „tippeket” osztogat, hanem valódi, újra és újra felhasználható tudást, amely az Öné marad, és amiből mérhetően profitálhat
– Nem oldja meg az Ön problémáit, hanem megtanítja Önt, hogy hogyan kell megoldani őket (Nem halat ad, halászni tanít.)
– Nem alkalmi segítséget ad, hogy Önnek újra és újra tanácsadói díjakat kelljen fizetnie, hanem tartós megoldásokat
A tudásipar az a szakma, ahol profi, gyakorlati szakemberek, akik a valós életben bizonyították, hogy tudják, hogyan kell sikeresen csinálni valamit, átadják a gyakorlati tapasztalatukat, módszereiket Önnek. Úgy is mondhatnánk, hogy a tudásipar az a valóságban, aminek a főiskolának és az egyetemnek lennie kellene.

Kényszervállalkozások

Magyarországon egy 2007-ben végzett felmérés szerint a vállalkozók több mint 70%-a kényszervállalkozónak tartja magát. Sokan vannak, akik egy szakmához, tevékenységhez ugyan értenek, de rengeteget bukdácsolnak amiatt, hogy nem értenek magának a vállalkozás vezetésének, sikerre vitelének módszereihez.
Ma Magyarországon ezt a problémát tovább bonyolítja az, hogy a gazdasági és politikai helyzet mozgó célpontokká változtatta és megnehezítette a céljaink elérését. (Erről ennél többet itt nem is fogok írni, mert itt most rólunk, a vállalkozókról, cégvezetőkről van szó, nem az életünket megnehezíteni próbáló egyéb „szakmák” képviselőinek tevékenységéről.)
Mi a teendő akkor, ha rájövünk, hogy barátságtalan körülmények között, mozgó célpontra vadászunk, és még a lőszerünk is kevés?



Ha bajban van a cég...

Stratégiát kell váltani. Minél kevesebből gazdálkodunk, annál okosabban kell bánunk a lehetőségeinkkel, mert gyakran egyetlen elhibázott lépés is végzetes lehet.
Az első lépés, hogy alaposan fel kell mérnünk, hogy milyen erőforrásaink vannak. Ezek között is a legértékesebbek a megújuló, újra és újra felhasználható erőforrások: pl. a saját ötleteink, képességeink, a hűséges, visszatérő ügyfeleink, stb. A nem megújuló erőforrások, mint például a céges autó, mint hírhedten rossz befektetés, szintén erőforrás, de folyamatosan veszít az értékéből, míg a megújuló erőforrásaink végtelen mennyiségben állnak rendelkezésünkre, és ha jól használjuk őket, folyamatosan nő az értékük.
Ezek a korlátlan mennyiségben rendelkezésre álló megújuló erőforrások adják meg a fennmaradás és kitörés lehetőségét ma Magyarországon a kis- és középvállalkozásoknak. Ráadásul a nagyokkal szemben is előnyt biztosítanak: a nagyvállalatok, a sok kis cég létét fenyegető multik nem a kreativitásról, a rugalmas vállalkozói hozzáállásról vagy az ügyfélkapcsolatok ápolásáról híresek. A megújuló erőforrások ügyes használata piaci előnyhöz juttatja a gyorsan reagáló, hatékony kis- és középvállalkozásokat. De hogyan használhatjuk ki ezt az előnyt?

tudás hatalom
A megújuló erőforrások közös nevezője az, hogy gyakran megfoghatatlan információkon, kapcsolatokon, egyéni képességeken, és néha velünk született, de általában inkább megtanult tudáson, készségeken alapulnak. Egy jó füles milliókat hozhat, a jó kapcsolatok felbecsülhetetlen értékűek, a tudás pedig – igen, hatalom.

Égető kérdések
Hogyan tehetünk szert piaci előnyre a konkurenseinkkel szemben? Milyen irányba menjünk tovább? Mit akar a piac (magyarul: az emberek, akik potenciális vevőink)? Menjünk bele az árversenybe, vagy hajlandóak lesznek az emberek többet fizetni, ha inkább javítunk a terméken/szolgáltatáson?
Ezek, és hasonló kérdések, valamint a biztos tudás és elegendő információ nélküli döntéshozás tették a tipikus mai magyar vállalkozást nyugtalanítóan hasonlóvá valamilyen bizarr szerencsejátékhoz, ahol a tét a cégünk és a családunk jövője. Ha biztos jövőt szeretnénk a vállalkozásunknak, ennél stabilabb alapokra van szükség.
A találgatás és a vélemények helyét át kell vennie a konkrét, tényeken alapuló válaszoknak, ha ki akar szállni a „szerencsejátékból” és sziklaszilárd alapokra akarja építeni a cégét. Tudnia kell bizonyos dolgokat, ahelyett, hogy „úgy gondolja”, „reméli” vagy esetleg mások véleményére alapozza a cége jövőjét.

Kampány a sikeres vállalkozásokért

A kampány célja az, hogy minél több kis- és középvállalkozásnak segítsen abban, hogy valódi válaszokat kapjon, szilárd alapokra építhesse a cégét és kezébe vegye az irányítást.
A cégek, akik összefogtak ebben a kampányban, a „tudásiparban” dolgoznak: olyan készségekkel, gyakorlati tudással és eszközökkel látják el a cégvezetőket, amelyek segítenek piaci előnyre szert tenni és stabil, nyereséges vállalkozásokat építeni

Piroska Gyula Tréning Kft. – Hogy ne érezze magát egyedül a cégvezető
Best Capital Kft. – Behajtás határidőre ... és az ügyfél is megmarad
MarketingZseni.hu – Növekvő bevétel csökkenő marketing költségekkel
Ezt kétféle módon teszik: a kampány keretében számos olyan értékes, amelyeket egyébként csak fizető ügyfeleiknek nyújtanak, ingyenesen kínálnak.  Ezek jellemzően a szervező cégek fizetős szolgáltatásainak a „kis testvérei”. A kampány keretében ingyenesen nyújtott szolgáltatások igénybevétele nem jár semmilyen kötelezettséggel.

A kampány koncepciója és az üzleti modell egyszerű: sok olyan kis- és középvállalkozás van, aki nem tudja megengedni magának azokat a szolgáltatásokat, amelyekre égető szükségük lenne. Több ilyen szolgáltatás most ingyenesen vehető igénybe a kampány keretében. A szervező cégek úgy vélik, hogy akik értékesnek találják a szolgáltatásaikat, azok között úgyis lesznek olyanok, akik többet akarnak, jobban cégre szabott megoldásokat szeretnének, és további pénzes szolgáltatásokat rendelnek. Így a kampány során „ingyen elosztogatott” értékes szolgáltatások itt fognak nekik megtérülni.

A kampányban részvevő cégek azt remélik, hogy sikerül stabilabb vállalkozásokat és ezáltal egy kedvezőbb gazdasági környezetet teremteni az országban.
További információk a Kampány a sikeres vállalkozásokért weboldalán: www.imx.hu/ksv

 

Forrás: Kis- és Középvállalkozások cégvezetőinek Első Országos Csúcskonferenciája 

 

Kérdése van a cikkhez? Írja meg az Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!



Üzleti Közösségünk tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →





 



A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketing képzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.