Az Év Bormarketingje díj 2008 Nyomtatás
2008. december 29. hétfő, 05:10

Év Bormarketingje díj 2008

Egri borok a dobogó tetején


A Magyar Borok Évkönyve 2009 kiadvány megjelenésével egy időben, ünnepélyes díjátadó keretein belül átadták a 2008-as Év Bormarketingje díjat, melynek nyertesei 2008-ban: az egri Monarchia Borászat, illetve a közösségi bormarketing kategóriában, az Egri Borvidékért Alapítvány.

A díjakat Kele István, a díj kitalálója és alapítója, ill. Komlósi Amina az évkönyv főszerkesztője adták át. A Magyar Borok Évkönyve akkori főszerkesztője, Kele István már 2005-ben megalapította hagyományteremtő szándékkal az évkönyv jellegéhez igazodó „Év Bormarketingje” díjat, melyet ma már egy kimondottan erre a célra felkért bizottság dönt el. Azt keresik, hogy az adott évben ki az a magyar borpiaci szereplő, akinek a legegységesebb a marketing tevékenysége. Tehát nem az dönt, hogy mennyire volt intenzív, hanem az, hogy az egyes marketing eszközök, technikák alkalmazása mennyire volt összehangolt, tudatos. Próbálják teljes körűen áttekinteni az eszközöket, kezdve a palack címkéjétől, a weboldalon keresztül, az eladáshelyi reklámokig bezárólag.

A díj létrehozóinak a célja erre az évre a következők voltak:

1. Aktívabbá tenni a borászokat Előzetesen felhívták a pincészetek figyelmét, hogy ők is benevezhetik magukat, ennek hatására többen is jelentkeztek, akik úgy érezték, hogy marketing munkájuk érdemes az elbírálásra.

2. Tudatosabbá, szabályozottabbá tenni a kiválasztást és a végső döntést Ennek érdekében egységesen használandó, rögzített értékelési tematikát hoztak létre.

A zsűritagok előre megkapták azt a szempontrendszert, amely alapján végiggondolták, melyik az a 3 borászat, akit előzetesen beszavaznak a listára. Ehhez jöttek az önkéntes jelentkezők, és az így összeállt nagy listából került kiválasztásra a végső győztes.

A 2008. december 8-án megrendezésre került ünnepélyes díjátadóra az Uránia Filmszínházban került sor, melyre meghívást kaptak az előző évek díjazottjai is, illetve az a 6 borászat, akiknek nem sikerült idén elhódítani a címet, de marketing tevékenységük valamely eleme igazán kiemelkedőnek mondható: Árvay és Társa Pincészet, Sauska Pincészet, Demeter Pincészet, Weninger Pincészet, Heimann Zoltán és Csutorás Pincészet.

A rendezvényen, mellyel egyben a 2009-es Magyar Borok Évkönyvének megjelenését is ünnepelték, a Vivat Bacchus énekegyüttes remek hangulatú előadással lépett fel. A műsort ünnepi ebéd követte, melyhez természetesen az idei évkönyvből válogatott borokat szervírozták fel. Az előző évek díjazottjai: 2005 St. Andrea Szőlőbirtok és Pincészet 2006 Vylyan Pincészet 2007 Pannonhalmi Apátsági Pincészet, Soproni Bormarketing Műhely (közösségi bormarketing kategória)

A kiválasztásnál használt szempontrendszer:

1. Van-e kialakult, egyedi arculata a borásznak, ennek kidolgozottsága

2. Az egyes marketing elemek összehangoltsága, vizuális koordináltság

3. A különböző marketing anyagok mennyire támogatják egymást

4. A borok elnevezései mennyire vannak összhangban a borász imidzsével, alapvető üzenetével

5. Mennyire összehangoltak a címkék, itt nem uniformizálásról beszélünk

6. A termékszortiment mennyire fejezi ki a borász filozófiáját

7. Weboldal (ha van), mennyire felel meg a mai online marketing elvárásoknak

8. Mennyire tudatos és konzekvens a különböző eszközök megválasztása

9. Van-e valami egyedi aktivitás, speciális PR, gerillamarketing, mely hozzáadott értékkel bír

Forrás: Vinoport





 



A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketing képzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.