Az Év Bormarketingje díj 2008 |
2008. december 29. hétfő, 05:10 |
Egri borok a dobogó tetejénA Magyar Borok Évkönyve 2009 kiadvány megjelenésével egy időben, ünnepélyes díjátadó keretein belül átadták a 2008-as Év Bormarketingje díjat, melynek nyertesei 2008-ban: az egri Monarchia Borászat, illetve a közösségi bormarketing kategóriában, az Egri Borvidékért Alapítvány. A díjakat Kele István, a díj kitalálója és alapítója, ill. Komlósi Amina az évkönyv főszerkesztője adták át. A Magyar Borok Évkönyve akkori főszerkesztője, Kele István már 2005-ben megalapította hagyományteremtő szándékkal az évkönyv jellegéhez igazodó „Év Bormarketingje” díjat, melyet ma már egy kimondottan erre a célra felkért bizottság dönt el. Azt keresik, hogy az adott évben ki az a magyar borpiaci szereplő, akinek a legegységesebb a marketing tevékenysége. Tehát nem az dönt, hogy mennyire volt intenzív, hanem az, hogy az egyes marketing eszközök, technikák alkalmazása mennyire volt összehangolt, tudatos. Próbálják teljes körűen áttekinteni az eszközöket, kezdve a palack címkéjétől, a weboldalon keresztül, az eladáshelyi reklámokig bezárólag. A díj létrehozóinak a célja erre az évre a következők voltak: 1. Aktívabbá tenni a borászokat Előzetesen felhívták a pincészetek figyelmét, hogy ők is benevezhetik magukat, ennek hatására többen is jelentkeztek, akik úgy érezték, hogy marketing munkájuk érdemes az elbírálásra. 2. Tudatosabbá, szabályozottabbá tenni a kiválasztást és a végső döntést Ennek érdekében egységesen használandó, rögzített értékelési tematikát hoztak létre. A zsűritagok előre megkapták azt a szempontrendszert, amely alapján végiggondolták, melyik az a 3 borászat, akit előzetesen beszavaznak a listára. Ehhez jöttek az önkéntes jelentkezők, és az így összeállt nagy listából került kiválasztásra a végső győztes. A 2008. december 8-án megrendezésre került ünnepélyes díjátadóra az Uránia Filmszínházban került sor, melyre meghívást kaptak az előző évek díjazottjai is, illetve az a 6 borászat, akiknek nem sikerült idén elhódítani a címet, de marketing tevékenységük valamely eleme igazán kiemelkedőnek mondható: Árvay és Társa Pincészet, Sauska Pincészet, Demeter Pincészet, Weninger Pincészet, Heimann Zoltán és Csutorás Pincészet. A rendezvényen, mellyel egyben a 2009-es Magyar Borok Évkönyvének megjelenését is ünnepelték, a Vivat Bacchus énekegyüttes remek hangulatú előadással lépett fel. A műsort ünnepi ebéd követte, melyhez természetesen az idei évkönyvből válogatott borokat szervírozták fel. Az előző évek díjazottjai: 2005 St. Andrea Szőlőbirtok és Pincészet 2006 Vylyan Pincészet 2007 Pannonhalmi Apátsági Pincészet, Soproni Bormarketing Műhely (közösségi bormarketing kategória) A kiválasztásnál használt szempontrendszer: 1. Van-e kialakult, egyedi arculata a borásznak, ennek kidolgozottsága 2. Az egyes marketing elemek összehangoltsága, vizuális koordináltság 3. A különböző marketing anyagok mennyire támogatják egymást 4. A borok elnevezései mennyire vannak összhangban a borász imidzsével, alapvető üzenetével 5. Mennyire összehangoltak a címkék, itt nem uniformizálásról beszélünk 6. A termékszortiment mennyire fejezi ki a borász filozófiáját 7. Weboldal (ha van), mennyire felel meg a mai online marketing elvárásoknak 8. Mennyire tudatos és konzekvens a különböző eszközök megválasztása 9. Van-e valami egyedi aktivitás, speciális PR, gerillamarketing, mely hozzáadott értékkel bír Forrás: Vinoport
A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketing képzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben. |