Szerelmes mobil Nyomtatás
2009. február 13. péntek, 05:30

Szerelmes mobil

A mobil jó barátunk, randizásnál és flörtölésnél a legfontosabb eszköz, de szakítani jobban szeretünk személyesen


A Vodafone a mobiltelefon szerelemben betöltött szerepét vizsgálta Közel 750 személy részvételével kereste a Vodafone a választ arra a kérdésre, milyen szerepet tölt be a párkapcsolatokban a mobiltelefon. A felmérésből kiderült, a mobil kihagyhatatlan szerelmi életünk minden fázisában, szakítani azonban még mindig személyesen illik.




A Vodafone kíváncsi volt milyen mértékben határozza meg mindennapi életünket, azon belül szerelmi kapcsolatainkat mobiltelefonunk. A felmérés során közel 750-en válaszoltak a témában feltett kérdésekre. A 15 és 59 év közötti internetes válaszolók mindannyian mobilhasználók, lakhelyüket tekintve fővárosiak, vidéki városokban és falvakban élők egyaránt megtalálhatóak a válaszadók között. A felmérésből kiderült, hogy napjainkban az e-mail mellett a telefonhívást választjuk, ha kapcsolatba szeretnénk lépni valakivel.

Gyakori kapcsolattartási mód még az SMS, a hagyományos levél és Fax azonban szinte teljesen elvesztette szerepét. A válaszadók nagy része (27 százalék) tekint jó barátként mobiltelefonjára, további 7-7 százalék egyenesen a legjobb barátjaként vagy örök szerelmeként gondol rá, és csupán 1 százalék érez negatívan a mobilok iránt.


Kellemetlen szituációkban is a mobilunkhoz fordulunk segítségért: a válaszadók 74 százaléka általában felhívja a másikat, ha le akar mondani egy programot, további 8 százalék SMS-t használ ilyen célra.

De a sikerekben is kéznél van a mobil, melyet bizonyít, hogy minden második válaszadó (52 százalék) képtelen kivárni a személyes találkozást, hogy a jó hírt rokonaival és barátaival megossza. Ha viszont egy hétköznapi programot szeretnénk egyeztetni, az e-mail (52 százalék) még mindig gyakoribb, mobilját 40 százalék használja ilyen célra (33 százalék mobilhívás, 7 százalék SMS).

Vágyaink titokzatos tárgyának megközelítéséhez még mindig nem a mobil a leggyakrabban használt eszköz, a válaszadók mindössze 9 százaléka próbálkozott már SMS-ben pótolni az élőben -például egy szórakozóhelyen- elszalasztott lehetőséget. Ha már megvan az ismeretség, akkor viszont jó szolgálatot tesz a mobil, ami a flörtölés legkedveltebb eszköze!

A válaszadók kétharmada flörtölget mobilon (34 százalék mobilhívás, 32 százalék SMS), sőt, minden negyedik (23 százalék) még azt is bevallja, hogy erre akár partner mellett is hajlamos. A valóságban persze ez az arány nagyobb.

A további kérdésekre adott válaszokból kiderül, jóval többen kacsingatnak kifelé egy kis izgalmat keresve mobiljuk segítségével. Talán nem meglepő, hogy a „félreflörtölésben” a férfiak nagyobb arányban képviseltetik magukat. A randira hívásban egyértelmű a mobil egyeduralma, 91 százalék a mobiltelefonján teszi ezt, leginkább hívás formájában (56 százalék), de akár SMS-ben is (35 százalék).

Párkapcsolati problémáink megbeszélésében is nagy szerepet játszik a mobiltelefon: tíz válaszolóból hét már legalább egyszer mobiltelefonon beszélte meg a kapcsolatban felmerülő problémát partnerével. Hogy megbizonyosodjon arról megcsalták-e, minden ötödik válaszoló megnézi partnere mobiltelefonját, 24 százalékuk talált is a megcsalásra bizonyítékot párja mobiltelefonjában. Hiába vált a párkapcsolati problémák részévé a mobiltelefon, ha egy pár eljut a szakításhoz, a kapcsolat végét azonban még mindig személyesen beszélik meg, csupán a válaszadók 13 százaléka szakított partnerével mobiltelefonon, minden huszadik válaszadó már SMS-ben is fejezett be kapcsolatot.

Szexuális témájú üzenetekre a felmérésben résztvevők fele használja a mobiltelefont, öt emberből kettő küldött már szexuális tartalmú üzenetet (SMS), további 6 százalék már képet vagy videót is küldött e témában (MMS), míg minden ötödik válaszolónak volt már része szóbeli (mobil)telefonszexben.

Ezzel szemben erotikus tartalmú szolgáltatások igénybevétele mobiltelefonon keresztül hazánkban még nem szokás, csak minden tízedik válaszoló használt már bármilyen erotikus szolgáltatást.

Forrás: Vodafone

A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketing képzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.