Érintés nélküli bankkártyák Nyomtatás
2009. április 09. csütörtök, 05:00

Már több mint 50 millió érintés nélküli kártya

érintés nélküli bankkártyaTovább folytatódik az érintésnélküli kártyák térhódítása. Egy év alatt megkétszereződött a MasterCard® PayPass™ bankkártyák száma, és 2008. végére elérte az 50 milliót – közölte a kártyatársaság.

Az érintés nélküli bankkártya technológia lényege, hogy 20 eurónál kisebb összeg esetén elég a kártyát néhány centiméternyi távolságba közelíteni a leolvasóhoz és már meg is történt a fizetés. Amennyiben nagyobb összegben fizetünk, a leolvasás után a PIN kódot is meg kell adjuk, de PayPass kártyával így is gyorsabban végzünk, mintha készpénzt adnánk a pénztárosnak.

Az érintés nélküli technológiát elsősorban gyors fizetést igénylő környezetben használják, pl.: gyorséttermek,bankkártya mozik, benzinkutak pénztárainál, mindemellett jól alkalmazható tömegközlekedési eszközökön, mozgó árusoknál és sport stadionokban is. Jelenleg 28 országban összesen 141,000 PayPass elfogadóhely van, többek között Csehországban, Szlovákiában, Lengyelországban, Romániában és Szerbiában.

A közelmúlt egyik leginkább figyelemre méltó újítása a 2008-ban, Törökországban bevezetett „smart sticker”, egy mobiltelefonokra ragasztható matrica, mely biztosítja a PayPass alkalmazást. A matricát a PayPass kártyákhoz hasonló módon az olvasóhoz közelítve lehet használni.

A MasterCard nemrégiben végzett felmérése kimutatta, hogy az érintés nélküli technológia fejlődésével a bankkártyák a kisösszegű fizetéseknél is jelentős területet hódítanak el a készpénztől. A PayPass kártyával rendelkezők 41%-a válaszolta, hogy jóval ritkábban használ készpénzt, mint két évvel ezelőtt. Ennél többen voltak (77%), akik úgy nyilatkoztak, hogy elsődleges fizetési eszközként tekintenek a plasztikra és csak akkor használnak készpénzt, ha kártyás fizetésre nincs mód. Az érintés nélküli technológia kereskedői oldalról is pozitív visszhangot keltett: a PayPass-t elfogadó üzletek vezetői szerint nőtt a vásárlók lojalitása, és az ilyen típusú kártyát használó vevők aránya 14%-ra nőtt a 2007-es 8%-hoz képest. A PayPass elfogadása óta elsősorban a gyorséttermek, a gyógyszertárak és az élelmiszerüzletek forgalma nőtt. Ami a technológia nem bankkártya alapú felhasználását illeti, a MasterCard által megkérdezett PayPass felhasználók leginkább a PayPass kulcstartóban és a mobiltelefonra ragasztott matricában látnak fantáziát.


Forrás
Master Card

A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketing képzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.