Megzuhant a reklámpiac Nyomtatás
2009. július 31. péntek, 03:00

Az első félévben tarifaáron számolva 7,5 százalékos csökkenést mért a hazai reklámpiacon a TNS Media Intelligence. A gyógyászati szektor szektor költései előretörtek, zuhant az autóreklámok értéke.



07_31_napi33Médiafelületek szerinti bontásban az országos földi sugárzású televíziókban 7, a kábelcsatornákon 24, a rádiókban 3 százalékkal csökkent az értékesített reklámidő, a sajtóban 16, a közterületeken pedig 11 százalékos volt a reklámfelületek csökkenése 2008 első hat hónapjához képest. A listaáras költések ettől némileg eltérnek, ennek alapján az országos földi sugárzású televíziókban csupán 3, a kábelcsatornákon 13 százalékos volt a visszaesés, a rádiókban ellenben 12 százalékkal csökkent a reklámbevétel, míg a sajtóban 14, az interneten 7, a közterületeken pedig 2 százalékos volt a visszaesés.

Mihálszki Zsuzsa, a TNS Media Intelligence kommunikációs vezetője lapunknak elmondta: az értékesített felületre vonatkozó adatok valószínűleg objektívebben mutatják a piac változásait, mint a tarifaáras költések, szerinte ugyanis a jelenlegi időszakban tovább nyílhatott az olló a listaárak és a valós, úgynevezett net-net bevételek között.

A hirdetők közül nem mindenki döntött költségvisszafogás mellett. A legnagyobb tíz hirdető közül öt csökkentette ugyan reklámkiadásait, a maradék öt vállalat viszont növelte hirdetési aktivitását. A legdrasztikusabb költéscsökkenést az autóipari cégek hajtották végre: együttesen 8,9 milliárd forinttal, vagyis 34 százalékkal költöttek kevesebbet reklámra az egy évvel korábbihoz képest. Ezeket a pénzintézetek és a biztosítótársaságok követik, több mint hatmilliárdos - 20 százalékos - büdzsévisszafogással. A hirdetési toplistán állók közül a két FMCG-óriás vágta vissza legintenzívebben a hirdetési összegeket, a Procter & Gamble negyedével, a Unilever pedig 23 százalékkal.

Forrás:
Napi Gazdaság Online

www.napi.hu

A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketing képzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.