Összehasonlító reklám miatt marasztalta el a Tescót az Országos Kereskedelmi Szövetség Etikai Bizottsága. A hátrányosan feltüntetett Spar és a Tesco kölcsönösen vádolja egymást etikátlansággal.
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) Etikai Bizottsága még májusi ülésén hozott határozatában azt állapította meg, hogy a Tesco ár-összehasonlítást tartalmazó reklámjai etikátlanok, valamint, hogy ezeket az összevetéseket egy-egy konkrét áruházban végzi, miközben az eredményt az országos és regionális akciós újságjában közli.
A testület arra is figyelmeztette a Tescót, hogy az árak összehasonlítását tartalmazó reklámban ne szerepeljen olyan termék, amelyből a reklámozott áruházában nem rendelkezik kellő mennyiségű árukészlettel, emellett pedig arra kötelezte, hogy tegye közzé a vétségéről szóló etikai bizottsági határozat rendelkező részét. Vámos György, az OKSZ főtitkára az MTI-nek elmondta: ha az ellenérdekelt fél nem fogadja el a testület döntését, a határozatot a panaszos fél – ez esetben a Spar - nyilvánosságra hozhatja. Ezt meg is tette a Spar hétfőn, közleményében hangsúlyozva azt is, hogy a Tesco nem hajtotta végre a határozatot. Sőt - mutatott rá Laber Zsuzsa, a Spar kommunikációs vezetője - a Tesco saját magát tüntette fel etikusnak a nyilvánosságra hozott állásfoglalásában, tehát a határozat tartalmát ellentétes módon kommunikálta a médiának.
A Tescónál azt közölték, hogy a Pest megyei bíróság június 29-i ítéletében magatartásukat az említett reklámokat illetően minden szempontból jogszerűnek találta. Az ítélet még nem jogerős. Hackl Mónika, a Tesco szóvivője egyben jelezte: az OKSZ Etikai Bizottsága ugyan három pontban elmarasztalta a Tescót, másik hat pontban azonban minden szempontból megfelelőnek találta az alkalmazott eszközeit, így összességében a Tesco reklámjai etikusak - vonta le a következtetést.
A Tesco kifogásolja ugyanakkor, hogy a Spar az említett határozatban a számára biztosított terjedelmet túllépve, és a megengedett határidő után is szerepeltette honlapján az említett szöveget. Mindkettő kifogásolható lépés - mutatnak rá. Vámos György a két cég közötti vitát nem kívánta kommentálni. Megjegyezte azonban, hogy az OKSZ etikai testületének már volt olyan döntése, amit mindkét érintett elfogadott. A Spar Magyarország és a Tesco Global Áruházak egyaránt tagja az OKSZ-nek, mindkét szervezet aláírta az OKSZ Etikai Kódexét.
Forrás: Kreatív Online (MTI)
www.kreativ.hu A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketing képzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben. |