Egyesülhet a Ringier és az Euromédia Nyomtatás
2009. október 20. kedd, 03:00

 

10_20_mark1
A GVH engedélyezte, hogy a Ringier-csoport megszerezhesse az Europress és az Euromédia feletti irányítást. Csak a lapterjesztési rész volt kérdéses.



A Ringier AG már csak a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) jóváhagyására várt, miután júniusban megvásárolta a Heinrich Bauer Verlag (HBV) Beteilungs-től (HBV) az Europress Lapkiadó üzletrészeinek 50 százalékát, valamint annak az Euromédia Lapkiadóban meglévő 49,98 százalékos részesedését.

Néhány adat a cégekről

Ringier AG:
A svájci Ringier AG által irányított vállalkozások alkotta csoport meghatározó magyarországi tevékenysége a lapkiadás, ezen kívül működteti a Ringier Nyomdát is, ahol az általa megjelentetett lapok nyomdai munkálatait végzik. A Ringier-csoport jelenteti meg Magyarországon a Népszabadság országos politikai napilapot, a Blikk országos bulvár napilapot, a Nemzeti Sport országos sportnapilapot, valamint a Vasárnapi Blikket, a Képes Sport, a Nemzeti Sport Magazin valamint a Sport & Style kiadványokat.

Europress:
Az Europress üzletrészei 2003. július 1-je óta 50-50 százalékban a Ringier-csoport és a HBV tulajdonában vannak. A társaságban egyik tag sem rendelkezik többletjogosultságokkal, illetve vétó-jogokkal, mindemellett az operatív, napi feladatokat a Ringier végzi. Az Europress kizárólagos tevékenysége az Euromédia ügyvezetési feladatainak ellátása. 2003. július 1-je óta az Euromédia két kültagja a Ringier-csoport és a HBV egyaránt 49,98 százalékos tulajdoni részesedéssel, a fennmaradó 0,04 százalékos tulajdoni résszel az Europress rendelkezik. Az Euromédia meghatározó tevékenysége a lapkiadás. A vállalkozás adja ki a Blikk Nők hetilapot, a Bravo, Bravo Girl, Buci Maci, Ifjúsági Magazin ifjúsági lapokat a Hot Magazin heti bulvárlapot, valamint az Ínyenc gasztronómiai magazint.

Piaci részesedések
Az Euromédia részesedése az általa kiadott időszakos női, gasztronómiai és bulvár lapokból 20 százalék körüli, az időszakos ifjúsági lapok estében pedig 40-50 százalék közötti. A Ringier-csoport és az Euromédia együttes részesedése a magyarországi nyomtatott sajtó egészének hirdetési bevételeiből nem éri el a 20 százalékot.

Van még a lapterjesztés is
A Ringier-csoport a Sanoma-csoporttal közös (közvetett) irányítója az országos előfizetéses lapterjesztési tevékenységet végző MédiaLognak. Országos előfizetéses terjesztést jelenleg a MédiaLog mellett kizárólag a Magyar Posta végez, a napilapok terjesztése tekintetében a MédiaLog 90, az időszakos lapok esetében pedig 30 százalék körüli részesedéssel rendelkezik.

Hogyan gondolkodott a GVH?
A versenytörvény értelmében a GVH nem tagadhatja meg az engedély megadását, ha az összefonódás nem csökkenti jelentős mértékben a versenyt az érintett piacon.

A versenyhatóság álláspontja szerint az újságolvasói piacon a verseny mérséklődésével nem kell számolni, mert a Ringier-csoport által kiadott napilapok és időszakos sportlapok nem helyettesítői az Euromédia által kiadott időszakos női-, gasztronómiai-, ifjúsági- és bulvár lapoknak, így a két vállalkozás-csoport olvasói szempontból nincs jelen azonos piacon. Szintén nem azonosíthatók káros versenyhatások a hirdetői piacon sem, mivel a nyomtatott sajtóban az érintett vállalkozás-csoportok együttes részesedése nem éri el azt a 20 százalékos mértéket, amely felett felmerülhetnek versenyaggályokra alapot adó horizontális hatások.

A nyomdaipari szolgáltatással kapcsolatban sem kell káros versenyhatással számolni, mert a Ringier-csoport nyomdája nem alkalmas az Euromédia által kiadott lapok és azok versenytársainak nyomtatására – állapítja meg a GVH.

Csupán a lapterjesztés volt kérdéses, ám a hatóság álláspontja szerint a MédiaLognak csak 30 százalékos részesedése van az időszakos lapok terjesztésénél, ráadásul a GVH korábban kötelezettségként előírta a MédiaLog részére, hogy szolgáltatását diszkriminációmentesen nyújtsa minden piaci szereplőnek. Mivel mindezek miatt a lapterjesztés piacon sem kell a fúzió miatt a verseny mérséklődésére számítani, a GVH az összefonódást engedélyezte.

Forrás:
Kreatív Online
www.kreativ.hu
A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketing képzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.