Mindent beterítenek a női magazinok és a bulvárlapok Nyomtatás
2009. november 05. csütörtök, 03:00

11_05_mark

 

Hazánkban az országos női magazinok és a bulvárlapok adják az összes lapértékesítés felét, az országos közéleti-gazdasági lapok pedig hat százalékát - derül ki a MATESZ felméréséből.


A Magyar Terjesztés-ellenőrzési Szövetség (MATESZ) kedden publikált felmérése szerint 2009 harmadik negyedévében Magyarország legnépszerűbb lapja a Story volt, 274 ezer darabos értékesítési példányszámmal. A dobogó második helyét a Nők Lapja foglalja el 255 ezer értékesített példánnyal, harmadikként pedig a Blikk végzett, 206 ezerrel.

A legnagyobb értékesítési példányszámmal rendelkező húsz magyar újság műfaj tekintetében változatos. Előkelő helyen szerepelnek a bulvárlapok, a tévéműsorújságok és a női magazinok, ugyanakkor közéleti vagy gazdasági lap egy sem került be. A top 20 2009 harmadik negyedévében összesen 3 millió 112 ezer darab példányt értékesített. Ez a MATESZ vizsgálatába bevont 134 nem ingyenesen terjesztett kiadvány összes értékesített példányszámának (6 millió 304 ezer darab) a fele.

Nőknek szóló lapokból mintegy másfél millió adtak el július-szeptember között, bulvárújságból valamivel kevesebbet, 1 millió 400 ezer darabot. Ezzel a kettő a teljes lapértékesítés majdnem felét adja a MATESZ felmérése szerint. Az értékesítések 16 százalékát a tévéműsorújságok, 11 százalékát különböző regionális kiadványok tették ki.

A fennmaradó negyedbe kerültek a férfiaknak szóló magazinok (Playboy, FHM), az ifjúsági magazinok (IM, Bravo), a hobbi- és szakmai újságok (Auto Bild, Autó-Motor, Villanyszerelők Lapja), valamint többek között a közéleti és gazdasági lapok. Az utóbbi kategóriába sorolt újságok adták a teljes példányszám 6 százalékát. A legnépszerűbb közülük a Népszabadság volt, 90 ezer eladott példánnyal a harmadik negyedévben, második a HVG 77 ezerrel, harmadik a Magyar Nemzet 46 ezerrel.

Az ingyenes kiadványok közül a 255 ezer példányban nyomott Metropolt a Budapesti Piac és a Helyi Téma előzi meg 630-630 ezres példányszámmal. Összesen 2 millió 737 ezer példányt nyomtak az ingyenes lapok kiadói.


Forrás:

Napi Gazdaság

www.napi.hu

A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketing képzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.