Aláírták a rádiós szerződéseket, minden vesztes perel Nyomtatás
2009. november 06. péntek, 03:00

11_06_mark

Szerdán aláírták a két új országos kereskedelmi rádió szerződéseit: a Neo hétszer annyi közéleti műsort ad, mint a Klassz. Közben a Danubius és a kizárt Zene Rádió is perre megy a Sláger után, a Neo pedig a Bumeráng stábjával tárgyal.


Hétszer annyi közéleti és civil műsor sugárzását vállalta az országos kereskedelmi rádiós pályázatában a Neo FM-mel az FM1 Konzorcium, mint a másik jogosultságot a Klassz Rádióval elnyerő Advenio – mindez a szerdán aláírt műsorszolgáltatási szerződésből derült ki.

Az Advenio viszont ahogy már múlt héten kiszivárgott, jóval többet, évi 700 millió forintot, az FM1 355 milliót kínált a 2011 közepéig tartó időszakra a jogosultságért, az azt követőre pedig a 200 milliós alapösszegen felül a társaság vagy az ahhoz kapcsolódó vállalkozás nettó árbevételének 55, illetve 50 százaléka szerepel ajánlatukban.

Ugyannyi magyar zene lesz
Az Advenio heti 100 perc 33 másodpercnyi, az FM1 710 percnyi közszolgálati és kulturális műsort vállalt. A magyar zene aránya mindkét csatornánál 35 százalék, de a két évnél frissebb dalokat illetően jelentős eltérés mutatkozik: a Klassz öt százalékot, a Neo tíz százalékot vállalt.

A szerződésből megtudható: a Klassz Rádió a "Nekem bejön", míg a Neo FM a "Hallgassuk meg egymást!" szlogent választotta.

Csiszár az Advenio mögött
A Klassz az aláírást követő sajtótájékoztatóján „kultúrát közvetítő, a 15 és 60 év közötti korosztályt megcélzó kereskedelmi zenei adót” ígértek a kisebbik lefedettségű frekvenciát elnyerő csatorna képviselői.

Az elmúlt 12 év hagyományainak vállalható részeit viszik tovább, az európai kereskedelmi rádiózás elemeit „beépítve, nem magyarítva” – mondta Csiszár Jenő, a médium menedzsmentjének tanácsadója.

Arra a kérdésre, hogy feltűnik-e náluk valaki a most működő országos kereskedelmi rádiók húzónevei közül, azt közölte: az adónak „kimódolt, markáns arculata” lesz, a kérdés az, ki fér bele abba, de neveket nem mondott az MTI kérdésére.

A Neo Bochkorékkal tárgyal
Biztosat egyelőre a Neo műsorvezetőiről és műsorairól sem lehet tudni, a Kreatív Online azonban úgy értesült: a csatorna vezetői tárgyalnak a Sláger Rádió piacvezető reggeli műsora, a Bochkor Gábor és Boros Lajos nevével fémjelzett Bumeráng stábjának szerződtetéséről.

A rádió vezetői erről a médiaügynökséghez eljuttatott körlevélben írnak. „Eloszlatandó minden további híresztelést, szeretnénk Titeket tájékoztatni arról, hogy tárgyalásokat folytatunk a Sláger Rádió reggeli műsorának készítőivel” – áll a levélben.

„Ezzel párhuzamosan alakítjuk a délutáni zenés műsorunk részleteit is, szándékunk szerint ez a két, nagy népszerűségű, interaktív, zenés magazinműsor adja a Neo műsorstruktúrájának fő pilléreit” – írják.

Majtényi tényleg nem írt alá
A két új rádió koncessziós szerződését hét évre tehát aláírták, és mint az várható volt, a dokumentumot az Országos Televízió és Rádió Testület (ORTT) részéről  Szalai Annamária, a testület Fidesz által delegált tagja látta el kézjegyével. A Kreatív Online is írt róla, hogy Majtényi László elnök a múlt heti döntést követően november végi hatállyal lemondott tisztségéről, és jelezte, hogy a megállapodást nem írja alá.?

A szerződést a koncessziót elnyert két társaság képviseletében az Advenio, illetve a konzorciumból részvénytársasággá alakult FM1 vezérigazgatója, Pakots Zsolt és Kádár Tamás írta alá.

Szalai Annamária a pályázat átláthatóságával kapcsolatos kérdésre újságíróknak azt mondta, tiszta és nyílt volt a verseny, és „jó döntést hozott a testület többsége”.

Dolgozhat a bíróság
A pereskedést már korábban bejelentő, 11 éve fogható Sláger mellett kedden kiderült: a 23 éve hallható Danubius is a bírósághoz fordult. A bíróság sajtóosztálya szerint a médiumok soron kívüli eljárást kértek (hiszen műsorszolgáltatás jogosultságuk november 18-án jár le – a Szerk.), amely iránt a szükséges intézkedéseket megtették.

Közben az is kiderült, hogy a mindkét országos kereskedelmi pályázatból kizárt Zene Rádió is beperli az ORTT-t. „Fontolgatjuk, milyen módon tudnánk a kárigényünket érvényesíteni” – mondta Márton Dávid, a Zene Rádió tulajdonos-ügyvezetője, aki a Rádió1 ügyvezetői állását elhagyva hozta létre szeptember közepén a céget, és nagyon valószínűnek nevezte, hogy bírósághoz fordulnak.

A Zene Rádiót azért zárta ki a versenyből az ORTT, mert irreálisnak ítélte a mindkét jogosultságért versenybe szálló társaság üzleti-pénzügyi tervét – Majtényi László ORTT-elnök szerint a végül befutó nyerteseket is többek között ugyanemiatt kellett volna kizárni.

Forrás:
Kreatív Online
www.kreativ.hu

A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketing képzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.