Tovább szólna a Sláger és a Danubius Nyomtatás
2009. november 20. péntek, 03:00

11_20_mark1

 

A Sláger hallgatóinak egy része várhatóan nem marad a megszokott adó nélkül, a rádió ugyanis keresi helyét, piaci információk szerint a Roxy csatornáján folytatja.


Az eddigi tervek szerint nem vásárolnák fel a Roxyt, a frekvencia is a csatornáé maradna, csupán tartalmat szállítanának a Roxynak, amely ennek fejében átadná a reklámidejét. Műsorszolgáltatóból tehát műsorgyártó cég lenne a Sláger Rádió Műsorszolgáltató Zrt. Eközben a Sláger továbbra is törekszik az országos jelenlétre, elképzelhető, hogy a Roxy 2,5 milliós jelenlegi elérhetőségét néhány héten belül növelni tudják, mégpedig helyi rádiókkal való kooperáció révén. Erre a médiatörvény lehetőséget biztosít. Az új helyzet azonban kisebb büdzsét és kevesebb dolgozói létszámot is feltételez, ezért a Sláger, amely körülbelül 50 munkavállalót és további 20 szerződéses partnert foglalkoztat, most 20 emberétől kénytelen megválni.

A Napi információja szerint a Danubius is keresi annak a módját, hogy a brandet miként lehetne más keretek között "hasznosítani", akár más - nem országos szintű - frekvencián való megjelenés is szóba jöhet, esetleg produkciós házként működtetnék a vállalkozást, de szóba kerülhet online sales house létrehozása is - döntés egyelőre nincs. Eddig 52 alkalmazottja volt a rádiónak, közülük páran biztosan továbbállnak.

Néhány év múlva nem okoz már ekkora feladványt egy-egy frekvenciahasználat koncessziójának lejárta, mivel a digitális rádiózással a jelenleginél jóval nagyobb mozgásterük lesz az adóknak. Erre azonban még legalább fél évtizedet várni kell, ráadásul a digitális rádiózás terjedése - részben az erre alkalmas vevőkészülékek hiánya miatt - Európa-szerte lassan halad.

Ebből a szempontból a televíziók kedvezőbb helyzetben vannak, a magyarországi két országos kereskedelmi csatorna (RTL Klub és TV2) várhatóan nem kerül a rádiókhoz hasonló helyzetbe akkor sem, ha 2012-ben lejár a koncessziója, mivel 2011 decemberében át kell térni a digitális földi sugárzásra - ez pedig a jelenleginél sokkal gazdagabb kínálatot jelent.

Forrás:

Napi Gazdaság

www.napi.hu

 

A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketing képzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.