A Juventushoz pártoltak a rádióhallgatók Nyomtatás
2009. november 25. szerda, 03:00

11_25_markAz első négy napon a Juventusra kapcsolt át a legtöbb egykori Sláger és Danubius-hallgató, de az MR2 és a Rádió1 is nyert a Danubius és a Sláger leállásán. Az újak közül a Class FM-nek sikerült valamivel jobban az indulás – állítja a Maximize és az Nrc piackutató közös felmérése.


A Maximize médiaügynökség és az Nrc piackutató 600 fős reprezentatív mintán végzett online kérdőíves felmérést azon 18-49 korúak körében, akik hetente legalább egyszer hallgatnak rádiót. Az adatfelvétel közvetlenül az új adók indulásakor történt, 2009. november 19. és 22. között, így a kapott információk a hallgatók első rezdüléseit, gondolatait mutatják és csak áttételesen utalnak arra, mi történik majd hosszú távon a rádiók hallgatottságával – áll a Kreatívhoz eljuttatott kutatás bevezetőjében.

A kutatás során elsősorban arra voltak kíváncsiak, hogy a korábban Slágert és/vagy Danubius-t hallgatók hogyan reagáltak a változásokra, mely adókra váltottak és hogyan viszonyulnak a most indult két új adóval szemben.

57 százalék kipróbálta, 41 százalék köszöni szépen

A megkérdezettek 41százaléka saját bevallása szerint egyik új adóba sem hallgatott bele annak indulása óta. Ők egyrészt azok, akik az utolsó perc után is lojálisak maradtak kedvenc márkájukhoz, másrészt azok, akiknek a korábbi kedvenc adója megmaradt (Juventus, Rádió1, MR2 Petőfi, MR1 Kossuth, egyéb adók) és az új adók első napjaiban nem voltak kíváncsiak az ott történt változásokra.

Az új adók indulását övező információáradat ellenére, vagy éppen ennek köszönhetően a megkérdezettek  35 százaléka mindkét új adóba belehallgatott. Ehhez jön hozzá az a 12 százalék , akik csak a Class FM-be és még 10 százalék, akik csak a Neo FM-be hallgattak bele. A többség tehát már az új adók indulásának első napjaiban kipróbálta a két újonnan indult rádiót.

A hallgatók a Juventus felé menekültek

Az adatok alapján jelenleg nehezebb helyzetben van a Neo FM, hiszen a korábbi Sláger-rajongóknak csak 6 százaléka maradt az új adón, míg a Class FM esetében ez az arány a korábbi Danubius-rajongók bázisán nézve 16 százalék.

A kutatási anyag szerint a változások nyertese a Juventus lehet. A Danubius-rajongók 32 százaléka, míg a Sláger-rajongók 28 százaléka hangolt a Juventusra az új adók indulása óta eltelt időszakban. Jelentős hallgatói tábort nyerhet még az MR2 Petőfi Rádió és a Rádió1 is.

Neo FM, Class: eléggé ugyanolyanok

A zenei kínálat, a műsorvezetők személye és a jelenlegi műsorkínálat alapján azt is vizsgálta a felmérés, hogy milyen a megítélése a két új rádiónak. Mindhárom területen a Class FM került ki nyertesen, bár a különbség a két adók között minimális volt. Leginkább a műsorvezetők személye az a terület, ahol a Class FM-nek jobb a megítélése (5 fokú skálán 2,62, míg a Neo esetében 2,27).

A kutatás eredményét a készítők nem tartják meglepőnek, hiszen a Class FM több, korábban Danubius Rádiós kollégát alkalmaz már az indulás óta, míg a Neo FM csak egy ideiglenes műsorstruktúrával és műsorvezetői gárdával kezdte meg működését.

Forrás:

Kreatív Online

www.kreativ.hu

A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketing képzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.