Az év végi ajándékozásról Nyomtatás
2007. április 21. szombat, 19:26
Partnereink elismerése a portokoll szemszögébőlImage

Mit és hogyan illik?

Legyünk nagyon elégedettek a sorsunkkal, hiszen nálunk – Európában – csak évente egyszer kell kötelezően ajándékokat küldözgetnünk a partnereinknek. Japánban öt ilyen nap van!

 


Jó, ha tisztában vagyunk, mi is ennek a nagy ajándékozásoknak a célja: ezzel köszönjük meg az egész évi együttműködést. És nem ezzel alapozzuk meg a jövő évit! Talán ezt végiggondolva csökkenthetjük az ajándékozandók névsorát.

De kit ajándékozzunk meg?
Feltétlenül annak kell küldenünk, aki a partner cégnél nap mint nap az ügyeinket intézi. Meg a főnökének. És a főnök titkárnőjének. Hát igen, ezzel most nem nagyon segítettem…

Fontos tanács: csak azért, mert nekünk küldött az a cég, nekünk nem kötelező viszonozni, de megköszönni igen! És persze felvesszük a jövő évi protokoll ajándékozási listánkra.

Az ajándékunkat december 31-ig meg kell hogy kapják. A január első napjaiban érkező ajándék meta-üzenete: ha már maradt, elküldöm neked is.

Hogyan illik átadni az ajándékot?
ImageA leginkább zökkenőmentes megoldás, ha futárral, kézbesítővel küldjük el. Aki már toporgott a titkárnő szobájában három szatyorral, feszengett a kanapén, hogy ugye nem is akarok én mostan semmit, csak odaadnám már..  a másik szabványos mosollyal átvette és hálálkodott, miközben azt számolta, mennyit vár a következő tárgyalópartner emiatt – nos, megértik, ha a futár mellett döntök.

Elegáns, ha levélben köszönjük meg az éves együttműködését, de ez névre szóljon és igazi aláírás legyen rajta (pecsét nem kell).
Ha csak névjegyet teszünk az ajándék mellé, akkor azt helyezzük névjegy borítékba, és a névjegyre a nevünk oldalára írjuk oda az ilyenkor szokásos rövidítést: p.f.n.a. (ez a francia rövidítése annak, hogy BUÉK).

Az üdvözlőlap is jó kísérő, de ehhez is tegyünk névjegyet.
Ha a cég saját maga nyomat üdvözlőlapot, igyekezzen viszonylag semleges üzenetű képet választani, festmény reprodukciót, rézkarcot. Nem minden partner érti a karácsonyi és újévi szimbólum rendszerünket.

De nézzük meg, mit is ajándékozzunk
Ma már a minőségi termékek kerültek előtérbe. Felejtsük el a műanyag tollat, műborítású határidő naplókat. Divatos ma iroda-felszerelést ajándékozni (bőr vagy fém íróasztal készlet), minőségi határidőnapló, elegáns toll, irodai dísztárgy (földgömb, rézkarc a falra stb). Arra vigyázzunk, hogy a cégünk logója ne feltűnő helyen és nyomással legyen rajta, ugyanis a partner nem a mi reklámhordozónk.

Az étel- és ital csak akkor minősül ajándéknak, ha tárgyiasult. Tehát a legdrágább ital papírban – barátnak. Italszatyorban – barátnak. Ajándékként legyen díszdobozos. Esetleg a cég csináltasson logós  dobozt, abban helyezzen el két-három tájjellegű bort.

Külföldi partnernek igyekezzünk magyar terméket adni. Nincs annál szörnyűbb, mint mondjuk egy japán partnernek cégünk logójával díszített asztali órát adni – ami mondjuk japán gyártmány.

Ami a legjobb és a legkevesebb gonddal járó megoldás:
ImageA cég  saját munkatársait és partner cégeik kontakt embereit év végi zenés-táncos estre hívja meg. Erre a meghívó mindig két személyre szól! Ezzel egy füst alatt mindenkinek meg lehet köszönni az éves együttműködést. Adhatunk apróbb búcsúajándékot, például egy-egy üveg pezsgőt, a hölgyeknek egy-egy szál virágot.

No és a legelegánsabb:
A céget nagyon jó fényben tünteti fel a legújabban megfigyelhető ajándékozási megoldás: az üdvözlőlap alján feltünteti a cég, hogy az ajándékra szánt összeget ilyen és ilyen jótékonysági alapnak ajánlotta fel. Gratulálok én is az ötlethez!

Görög Ibolya

G-Protokoll Bt.
www.gprotokoll.hu



Kérdése van a cikkhez?
Írja meg a Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!

Szeretne díjmentesen konzultálni szakértőnkkel? Érdekli, hogy lehet ezt gyakorlatba ültetni a saját cégében?

Üzleti Közösségünk tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketing képzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.