Karácsony, az év PR eseménye Nyomtatás
2007. április 21. szombat, 19:26
Az ajándékozás kérdései

Sorvezető a döntésekhez

Kiskarácsony, nagykarácsony, kis ajándék, nagy ajándék.
Milyen PR értéke vagy hátránya van egy karácsonyi céges ajándéknak?


ImageEz minden évben, mindenkinek komoly gondot jelent nem csak a családjában, hanem a cégében is.
Milyen ajándékot adjon a partnerének? Egyáltalán milyen szempontok alapján válasszon?
Vegyen valami különlegeset? Értékeset? Egyedit? Egyszerűt? Személyesen adjuk át vagy postán küldjük el?
Mi alapján adjon vagy ne adjon? Mennyit költsön rá?

És még sorolhatnám a kérdéseket. Habár biztosan olyan is van, amikor egy cégvezető úgy dönt, hogy nem bajlódik ezzel. Vesz valamit, és annak majd örülnek.

Mielőtt bárhogyan is dönt, gondolja jól meg, mert ez is PR!
És egyet ne feledjen el! Bármit is tesz most, bárhogyan is rendezi a jelen pillanatot, azzal a jövőjét határozza meg, pozitív vagy negatív irányban. Minden cselekedetünknek súlya van, még ha most nem is érezzük.

Ha azért olvassa ezt a cikket, hogy pontos tanácsot kapjon, el kell szomorítanom, mert ez nem lehetséges. Ahány cég, annyi megoldás.Inkább egy sorvezetőt biztosítok ahhoz, hogy jól tudjon dönteni és jól érezze magát vele Ön is és a megajándékozottak is.

Nézzük át, hogy milyen adatokra van szükség.
- Mennyi az annyi? Vagyis mekkora összeget szán erre az akcióra? Itt most PR-ra költünk, tehát ne garasoskodjon, de ne is lépjen túl egy ésszerű határt! Csak a „józan paraszti ész” alapján!
- Mely partnereit szeretné megajándékozni? Írja össze az összest, majd később kihúzza, aki még sem kap.
- Csoportosítsa őket két vagy három csoportba, aszerint, hogy a cége számára mennyire fontosak.
- Válasszon egy – egy megfelelő ajándékot a két – három csoport számára
- Döntse el, hogy kinek viszi el személyesen, és kinek postán küldi.

Ezek egy fogós kérdések!
ImageMit vegyünk, és milyen összeget szánjunk egy-egy ajándékra? Mindig egy személynek és nem egy cégnek adjuk az ajándékot. A döntéshozónak és esetleg a döntés előkészítőnek, aki lehet akár az asszisztens is. Ezért lehet személyre szabott, aminek a megajándékozott örülni fog, emlékezni fog ránk. Ellenben lehet olyan is, aminek a cég dolgozói fognak örülni.
Egy példát említenék, amikor egy barkács eszközöket forgalmazó cég a partnerei számára csokoládéból készült barkácsdobozt ajándékozott és a benne lévő szerszámok is csokiból voltak. Persze egy pillanat alatt elfogyott és mindenki elégedett volt.
Tehát nincs más szabály csak az aranyszabály. Legyen nem túl drága és ne is filléres. Legyen ötletes, kreatív, akár meglepő, de jópofa!

Egy a lényeg! A partner cég vezetői, esetleg dolgozói a jó emlékeikben tartsák meg cégünket és visszatérő vevőink legyenek. De persze nem emiatt lesznek visszatérők. Csak ez is fontos.

ImageA személyes látogatás minden fontos ügyfélnél elvárás. Nem üzletkötés miatt megyünk, de nagyon jó üzleti lehetőség, megtudni azt is, hogy milyen terveik vannak a jövő évre, és milyen szerződéssel tudunk indítani az év elején. Persze itt most stratégiai kérdések nem fognak eldőlni, de egy jó kommunikációs lehetőség.

Ne felejtsük el a képeslapot! Nem drága. Nem sok idő és mégis nagyon kedves meglepetés. Alapszabály: Mindig saját kézzel írják alá a kapcsolattartók és a cég ügyvezetője!

Ha már meglátogatjuk a partnert, akkor figyeljünk arra, hogy bár ez egy karácsonyi hangulatban történő látogatás, de a cégünket képviseljük. Több lazaságot most se engedjünk meg, és több komolyságot se erőltessünk magunkra, mint egyébként.

Kellemes karácsonyi ajándékozást és kellemes karácsonyi ünnepeket kívánok a Comline Budapest Kft. nevében is!

Pári Zsolt

Comline Budapest Kft.

www.comline.hu




Kérdése van a cikkhez?
Írja meg a Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!

Szeretne díjmentesen konzultálni szakértőnkkel? Érdekli, hogy lehet ezt gyakorlatba ültetni a saját cégében?

Üzleti Közösségünk tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketing képzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.