A Magyarországon 2010 első negyedévében megrendezett nemzetközi rendezvényekről Nyomtatás
2010. június 08. kedd, 03:00

Lépéselőny/Marketing: KonferenciákA Magyar Turizmus Zrt. Magyar Kongresszusi Irodája 2010-ben is kiemelt feladatának tartja, hogy negyedévente elkészítse a hazai hivatásturisztikai piac alakulását bemutató statisztikai elemzését. Az MT Zrt. partnerei által rendelkezésre bocsátott adatok alapján elmondható, hogy 2010 első negyedévében összesen 66 nemzetközi konferencia megrendezésére került sor Magyarországon, amelyeken közel 17 000 fő vett részt.


A rendezvények részvevőinek száma átlagosan 257 fő, a rendezvények átlagos időtartama 4,8 nap volt. A január-márciusi eredményeket tekintve megállapítható, hogy 2010. rendkívül bíztatóan kezdődött, és erős fellendülést mutat a tavalyi év után, illetve, hogy a MICE (Meetings, Incentives, Conferences, Exhibitions) iparág továbbra is kiemelkedő szerepet tölt be az ország turizmusában - tudatta az OBJEKTÍV Hírügynökséggel az MT Zrt.

Az év első negyedében a Magyar Kongresszusi Iroda partnerei által szolgáltatott információk alapján 66 db, az ICCA nemzetközi szervezet kritériumainak megfelelő konferenciát rendeztek Magyarországon. Időbeni eloszlásukat tekintve, a rendezvények száma januárban (14 db) és februárban (18 db) megközelítőleg azonos volt, majd márciusban (34 db) az előző két hónaphoz képest szinte duplájára ugrott, ezzel a március hónap 36%-os növekedést mutat 2009 hasonló időszakához képest. A konferenciák átlagosan 4,8 napig tartottak, a legtöbb konferencia 2-3 napos, illetve 4-5 napos volt.

Növekvő érdeklődés a vidéki helyszínek iránt


A nemzetközi konferenciák helyszínét vizsgálva továbbra is Budapest (77,3%) áll az élen, de a vidéki helyszínek is egyre nagyobb teret hódítanak maguknak; az elmúlt egy évben több mint 4 százalékponttal nőtt a Budapesten kívül megrendezésre került rendezvények aránya. Továbbra is nagy népszerűségnek örvend Sopron (4,5%), és új szereplőként jelent meg a palettán Balatonalmádi (3%). Míg 2009 első negyedévében Keszthely, Eger, Gödöllő és Esztergom is rendezvényhelyszínként szerepelt, addig az idén Zalakaros, Visegrád, Debrecen, Győr, Kecskemét, Pécs és Sárospatak is rendezett nemzetközi konferenciákat a vizsgált időszakban a fent
említetteken kívül.

Továbbra is szállodákban rendezik a legtöbb konferenciát


A konferenciák legnagyobb része, 89,4%-a szállodákban került megrendezésre, 9,1%-uk kongresszusi központban, további 1,5%-uk pedig egyetemen, illetve tudományos központban. A tendencia továbbra is az, hogy a legtöbb esetben szállodát választanak a konferencia helyszíneként, és ez az arány az elmúlt negyedévben folyamatosan emelkedett.

Jelentős növekedés a résztvevők számában


2010 első negyedévében a Magyarországon rendezett nemzetközi konferenciákon mintegy 17.000 fő vett részt, a rendezvények résztvevőinek átlagos száma 257 fő volt. Az előző év azonos időszakához képest jelentős növekedés tapasztalható mind a résztvevők számában (2009. I. negyedév - 12.000 fő), mind pedig a rendezvényeken résztvevők átlagos számának tekintetében (2009. I. negyedév - 245 fő).

A rendezvények 42,9%-a 50 és 100 fő közötti, míg 39,3%-uk 100-300 fő közötti résztvevőszámmal bírt. Nyolc rendezvényen, azaz a konferenciák 14,3%-ának esetében a vendégek száma 300-1000 fő között volt. Összesen két esetben szerveztek 3000 fő feletti konferenciát 2010 első három hónapjában.

A nemzetközi konferenciák résztvevői között 83,9%-ban külföldieket, és 16,1%-ban magyarokat találunk. A rendezvényeken megjelenő nemzetek átlagos száma 11 volt.

A külföldi nemzetek közül az Egyesült Királyságból (66,7%) és Németországból (66,7%) érkezők vettek részt a legtöbb Magyarországon megrendezésre került konferencián, akiket 53%-kal az Egyesült Államok és Franciaország holtversenyben követnek. A középmezőnyben lévő olasz, cseh, svájci, lengyel, és osztrák résztvevők közel egyforma arányban látogatták a nemzetközi konferenciákat, részvételi arányukat tekintve igen jelentős a növekedés 2009 első negyedévének eredményéhez képest. A fentieken kívül dán, finn, norvég, orosz, és portugál vendégek is jelentősen gyarapították a Magyarországon rendezett nemzetközi konferenciák vendéglistáját.

A legtöbb rendezvényre belföldről érkezik a megrendelés


A rendezvények megrendelőinek nemzetiségét tekintve a következőketállapíthatjuk meg:

- Továbbra is belföldről érkezik a megrendelések döntő többsége.

- A külföldi megrendelők közül a franciák (8%), a britek (6%) és a németek (6%) vannak többségben.

- Svájc a megrendelések számával 2009 elején még a második legnagyobb megrendelő volt, 2010-ben azonban számos hellyel csúszott lejjebb a listán.

A nemzetközi konferenciák megrendelői között - a megrendelők típusa alapján -  legnagyobb százalékban külföldi cégeket (24%), valamint külföldi szervező irodát (13%) és magyar vállalatot (13%) találunk. Említésre méltó a magyar szervező irodák 10%-os aránya is. Ezen kívül érkeztek megrendelések európai (4%) és világszövetségektől (4%), valamint egyházi, oktatási és költségvetési intézményektől is.

A legtöbb konferenciát még mindig orvosi témában rendezik


A konferenciák témáját tekintve 2010 első negyedévében is az orvosi konferenciák száma volt meghatározó, tartva a múlt évi 31,8%-os arányt. Külön említésre méltó a gazdasági témájú konferenciák növekvő aránya is, amely az előző két év visszaeséséhez képest lassan utoléri a 2006. és 2007. év értékeit. Enyhe növekedést mutatott a kulturális és turisztikai témájú konferenciák aránya, valamint továbbra is érdeklődés van az informatikai, közlekedési, tudományos és műszaki területek iránt.

A kutatás eredményeiből készített részletesebb összefoglalót (táblázatokkal, grafikonokkal és az egyéb rendezvényekről szóló információkkal is kiegészítve) csatoltan küldjük.

Forrás: OBJEKTÍV Hírügynökség


A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketingképzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e-mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.

 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.