A stílusos nő II. rész Nyomtatás
2010. augusztus 19. csütörtök, 03:00

Lépéselőny/Marketing: Női üzelti öltözködési stílusSokan állítják, hogy a stílusos öltözködés nehezen elsajátítható, és ha valaki nincs születetten jó ízléssel megáldva, akkor soha nem is lehet belőle a nagy stílusikonokhoz például Marlene Dietrich-hez vagy Lady Dianához hasonlóan elegáns nő. Ez azonban nem teljesen így van. Persze könnyebb dolga van annak, aki már születésekor is különlegesen jó ízléssel van megáldva, illetve, ha otthonról is ezt hozza, de igenis, mint minden más, ez a készség is fejleszthető. Ám, ha valaki nem ennyire szerencsés, akkor is tanulhat, és szerencsére a hölgyekből általában nem hiányzik a téma iránti érdeklődés.


Nézzük, hogyan is álljon össze a stílusos nő gardróbja! Először is a „business”, azaz az üzleti viseletből, másodszor a „casual”. azaz a hétköznapi, lezserebb, sportosabb, a szabadidőben viselendő darabokból és legvégül a „formal”, azaz a különleges alkalmakkor pl. bál, fogadás. A lista nagyjából megegyezik az uraknál már említett felosztással. A különbség mindössze annyi, hogy a hölgyek esetében a szabályok sokkal kevésbé szigorúak, és nem olyan kategorikusak a megkötések arra vonatkozóan, hogy egy-egy darabot mikor viselhetünk. Az, hogy a délutáni városi séta és vásárolgatás alatt kosztümöt húzunk, egyáltalán nem hibás, és vannak olyan üzleti területek, mint például a reklám világa, ahol az üzleti megjelenésben is megengedett a lezserebb viselet. Az utóbbi években a business és a casual viselet közötti határ egyre inkább elmosódik, a korábbi szigorúbb szabályok helyett egyre szélesebb a lehetőségek tárháza, amelyek arra irányulnak, hogy öltözékünk darabjait, illetve a különböző stílusokat egymással keverjük. Éppen ezért, hogy az alul-, illetve a túlöltözöttséget elkerüljük - bár a második sokkal kevésbé hiba - egyre inkább saját ízlésünkre, stílusunkra kell hagyatkoznunk. A divattervezők által javasolt irányzatok sem mindig nyújtanak kellő támpontot, hiszen hiába kínálnak pl. A vonalú ruhákat, ha az nekünk nem áll jól.

Egy dolog azonban biztos, akármennyire nagy a választék, a klasszikus, időtálló darabokkal soha nem nyúlhatunk mellé. Az üzleti viselet alapját mindenképpen ezeknek kell adniuk. Teljesen mindegy, hogy milyen területen dolgozunk, egy kosztümre, egy nadrágkosztümre és néhány jól szabott ingre, illetve blúzra mindenképpen szükségünk lesz. A klasszikus kosztüm az, amely az irodai viselet alapja. A kiskabátból és szoknyából álló együttes gyakorlatilag a férfiak öltönyének megfelelője a női ruhatárban. Feltétlenül szerezzünk be belőle minimálisan kettőt. A színválasztás függ a munkaterülettől, ahol dolgozunk. Legjobb választás mindenképpen a sötét, egyszínű vagy halványan csíkozott anyag. Legyen sötétkék vagy szürke, feketét inkább csak akkor válasszunk, ha valamilyen kreatív területen dolgozunk, illetve, ha azt munka utáni alkalmi viseletként kívánjuk használni. Abban az esetben, ha több kosztümünk van, és nem pénzügyi- vagy jogi területen mozgunk, akkor bátrabbak lehetünk színek és alapanyagok tekintetében, illetve olyan helyszíneken, ahol az időjárás miatt szükséges.

A szoknya hossza a kilencvenes évek vége óta folyamatosan változik, és igazából ma már szinte nem is beszélhetünk egyértelműen divatos szoknyahosszról. A fő szabályokat azonban mindenképpen tartsuk be, azaz válasszunk az alkatunkhoz leginkább megfelelő hosszt, és irodába, munkahelyre SEMMIKÉPPEN ne viseljünk minit, még akkor sem, ha fantasztikus lábakkal áldott meg a sors. A kosztüm persze lehet nadrágkosztüm is. Ki-ki maga döntse el, hogy mit visel szívesebben. A nadrág sokszor praktikusabb, kényelmesebb viselet, mint a szoknya, azonban nagyon konzervatív munkahelyeken még sokszor ma sem veszik szívesen a viselését, és ha igen, akkor is csak a klasszikus fazonokat fogadják el. A kötetlenebb, kreatív területeken, a nem kifejezetten „kosztümös” szakmákban a divatosabb fazonok is elfogadhatóak, de soha nem rövidnadrág vagy bermuda.

Alapruhatárunk beszerzésekor a leglényegesebb szempont, hogy mindig a minőség részesítendő előnyben a mennyiséggel szemben.  Az alapanyagok legyenek jó minőségűek, természetes szálból, gyapjúból, pamutból szőttek, és amennyiben lehetséges, kosztümjeinket készíttessük méret után, nagyon nehéz ugyanis a konfekció kínálatban megtalálni a tökéletes szabásvonalat. A másik előny, ha készíttetünk, hogy egy zakóhoz akár egy nadrágot és egy szoknyát is rendelhetünk, megnövelve ezzel ruhatárunk kombinálhatóságát.

Lépéselőny/Marketing: Stílusos nőA variálhatóság érdekében mindenképpen vásároljunk fehér vagy világoskék, illetve más pasztellszínű, bőrünkhöz, szemszínünkhöz illeszkedő ingeket. A fehér ing vagy blúz mindenképpen alapdarab. Ugyanannyira nélkülözhetetlen, mint a fekete garbó vagy a sötétkék blézer. Fantasztikusan jól kihasználható, mert nem csak a munkahelyünkre, hanem megfelelő kiegészítőkkel, farmerrel a szabadidőnkben is viselhetjük.
Mindenképpen szerezzünk be belőle 2-3 darabot különböző szabásvonalakkal. A legfontosabb itt is a minőségi, 100% pamut alapanyag és a megfelelő méret. Mivel a hölgyek nagy részének testméretei valahol két ingméret között mozognak, és derekuk, mellük sem feltétlenül esik a konfekció méretek által meghatározott helyre, ha tehetjük, keressük fel a hozzánk legközelebbi ingkészítőt, és szabassuk testre e fontos ruhadarabot. Nagyon nem mindegy ugyanis, hogy ingünk ujja megfelelő hosszúságú-e, és hogy bősége megfelelő-e. Ezen kívül, ha varratjuk, ingeinket magunk határozhatjuk meg, hogy milyen gallérral, kézelővel, gombolással, fodorral vagy zsabóval illetve, hogy zsebbel vagy anélkül szeretnénk őket. Fontos részlet még a gomb: ha tehetjük, válasszunk valódi gyöngyház gombokkal készített darabokat.

Az egyszínű ingek, blúzok mellett kosztümünket feldobhatjuk a szezonális divat szerinti színűekkel, mintázatúakkal, illetve - munkahelytől és szezontól függően - viselhetünk alá garbót és pamut felsőrészeket. Vigyázzunk azonban, hogy a munkahelyre inkább szolid csíkokat vagy apró mintákat válasszunk. Egy nagyobb pöttyös vagy nagy virágmintás darab túlságosan laza hatást kelthet.

Fontos megemlíteni a kiegészítők, a cipő és a táska szerepét. Sokan elkövetik azt a hibát, hogy minőségi ruhákat vásárolnak, de a cipőjükre sajnálnak áldozni.  A legdrágább ruhát is tönkreteheti, ha táskánk és lábbelink nem minőségi. Vásároljunk bőrből készült, klasszikus vonalú darabokat. A középmagas sarkú klasszikus pumps és a lapos ballerina mindig jó választás.

Végül néhány gyakorlati jó tanács. Kerüljük a szélsőségeket, a túl harsány színeket, a túl erős sminket, a túl mély dekoltázst! Mindig legyünk ápoltak! Az üzleti életben mindig viseljünk harisnyát, és ne hordjunk nehéz, nagy és csörgő ékszereket! Az egyszínű mindig jobb választás, mint a mintás! Fontos még, hogy minél magasabb pozícióban dolgozunk, annál inkább törekedjünk a minél jobb minőségű és minél visszafogottabb öltözködésre, hiszen ezzel is komolyságot és tekintélyt sugárzunk.

Öltözzünk sikeresnek, sikeresek is leszünk…

Wilhelm Krisztina
StyleINg
1061 Budapest Andrássy út 15.
+36-1-328-3985
Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.


A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketingképzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e-mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.

 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.