Sícipő, ügyfélszolgálat Nyomtatás
2010. szeptember 06. hétfő, 03:00

Lépéselőny/Marketing: Ajó PR egy sícipőn bemutatvaKözhely, hogy az új vevők megszerzése, még inkább megtartása nem mindig könnyű, pláne olcsó feladat. Mégis, a bevételhez és a profithoz (a sikeres vállalkozás alapjaihoz) szükség van rá, hogy az ember foglalkozzon az ügyfelek lelkével is. Nem elég a marketing és az értékesítés, rengeteget számít a valódi kapcsolat a partnereinkkel. De mi köze egy téli sporteszköznek mindehhez?


Az kap csokit, aki kér…

Nagybátyám aktívan síel évtizedek óta, ő mesélte, hogy vett 15 évvel ezelőtt egy akkor márkásnak számító, osztrák gyártmányú sícipőt. A bakancs ki is szolgálta másfél évtizeden keresztül, boldogan csúszkált benne Európa-szerte a lankákon – mígnem egy szép napon kilehelte lelkét. Mihez kezd ekkor egy élelmes magyar vállalkozó? Írt egy szép levelet a gyárnak, hogy nem érti, hogy történhetett meg egy ekkora gyár csúcstermékével, hogy beadja a kulcsot, és szeretettel visszaküldi, hogy vizsgálja ki a minőségbiztosítási osztályuk, hátha gyártási hiba történt. Nem reklamált, nem panaszkodott, nem fenyegetőzött, nem próbálta meg bebizonyítani, hogy átverték, és visszakérni a pénzt, nem kért másik cipőt – pusztán mint vevőjük jelzett a gyártó felé egy tapasztalatot.

…de csak az ad, aki tudja, mennyire fontos a vevői elégedettség

Eltelt pár hét, és el is feledkezett az egészről, mígnem jött egy csomag Ausztriából: a gyár küldött Herr Németh részére „a kellemetlenségért cserébe” egy teljesen új sícipőt… Azt gondolom, ez az ügyfélszolgálat (egyik) csúcsa, amikor az új üzleti partner keresés mellett a régiek megtartása legalább akkora, ha nem nagyobb szerepet kap. Egy ilyen gesztus, ami a gyár, a cég emberi arcát mutatja, és szinte semmibe sem kerül, megfizethetetlen marketing eszköz.

Mit okozott mindez? Természetesen nagybátyám nagyon kellemesen csalódott, de azóta is minden társaságban elmeséli ezt a történetet, kihangsúlyozva a márkát. Ön szerint ez mennyire pozitív PR az adott cégnek?


Németh Zoltán
Lépéselőny Virtuális Irodaház
A kisvállalkozások üzleti partner keresési mentora
Egyetért? Tiltakozik? Írja meg nekünk véleményét erről - Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.

Szeretne akár több ezer céget Excel formában, kényelmesen megkapni, feldolgozni?
A Lépéselőny hatalmas, mintegy 21.000 céget tartalmazó adatbázisából több szempont szerint (földrajzi elhelyezkedés, árbevétel, létszám, tevékenységi kör, kapcsolattartó beosztása) gyűjthet ki Önnek megfelelő partnereket.
Szeretné, ha Önnek nem kellene ezzel foglalkoznia, mégis megkapná Excelben az Önnek szóba jöhető partnerek adatait?

VEGYE FEL A KAPCSOLATOT MUNKATÁRSUNKKAL, HA ÉRDEKLI EZ A LEHETŐSÉG!
KATTINTSON IDE, ÉS KÜLDJE EL NEVÉT ÉS TELEFONSZÁMÁT!
Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.



A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketingképzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e-mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.

 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.