Sícipő, ügyfélszolgálat |
2010. szeptember 06. hétfő, 03:00 |
Közhely, hogy az új vevők megszerzése, még inkább megtartása nem mindig könnyű, pláne olcsó feladat. Mégis, a bevételhez és a profithoz (a sikeres vállalkozás alapjaihoz) szükség van rá, hogy az ember foglalkozzon az ügyfelek lelkével is. Nem elég a marketing és az értékesítés, rengeteget számít a valódi kapcsolat a partnereinkkel. De mi köze egy téli sporteszköznek mindehhez?
Az kap csokit, aki kér…Nagybátyám aktívan síel évtizedek óta, ő mesélte, hogy vett 15 évvel ezelőtt egy akkor márkásnak számító, osztrák gyártmányú sícipőt. A bakancs ki is szolgálta másfél évtizeden keresztül, boldogan csúszkált benne Európa-szerte a lankákon – mígnem egy szép napon kilehelte lelkét. Mihez kezd ekkor egy élelmes magyar vállalkozó? Írt egy szép levelet a gyárnak, hogy nem érti, hogy történhetett meg egy ekkora gyár csúcstermékével, hogy beadja a kulcsot, és szeretettel visszaküldi, hogy vizsgálja ki a minőségbiztosítási osztályuk, hátha gyártási hiba történt. Nem reklamált, nem panaszkodott, nem fenyegetőzött, nem próbálta meg bebizonyítani, hogy átverték, és visszakérni a pénzt, nem kért másik cipőt – pusztán mint vevőjük jelzett a gyártó felé egy tapasztalatot. …de csak az ad, aki tudja, mennyire fontos a vevői elégedettségEltelt pár hét, és el is feledkezett az egészről, mígnem jött egy csomag Ausztriából: a gyár küldött Herr Németh részére „a kellemetlenségért cserébe” egy teljesen új sícipőt… Azt gondolom, ez az ügyfélszolgálat (egyik) csúcsa, amikor az új üzleti partner keresés mellett a régiek megtartása legalább akkora, ha nem nagyobb szerepet kap. Egy ilyen gesztus, ami a gyár, a cég emberi arcát mutatja, és szinte semmibe sem kerül, megfizethetetlen marketing eszköz. Mit okozott mindez? Természetesen nagybátyám nagyon kellemesen csalódott, de azóta is minden társaságban elmeséli ezt a történetet, kihangsúlyozva a márkát. Ön szerint ez mennyire pozitív PR az adott cégnek?
Szeretne akár több ezer céget Excel formában, kényelmesen megkapni, feldolgozni? VEGYE FEL A KAPCSOLATOT MUNKATÁRSUNKKAL, HA ÉRDEKLI EZ A LEHETŐSÉG!
|