Stílusosan a szabadidőben is Nyomtatás
2010. szeptember 24. péntek, 03:00

Lépéselőny/Marketing: Nők szabadidős divatjaMióta is válik szét a női viseletben az üzleti azaz a „business” illetve a szabadidős azaz „casual” ruhatár, hiszen a hölgyek egészen a XVIII. századig nem dolgoztak munkahelyeken úgy, mint az urak? Persze akkoriban is fontos volt, hogy mindig az alkalomhoz illő ruhát öltsenek magukra, így minden tevékenységhez, akár napjában többször is átöltöztek. Persze voltak sportok, mint pl. a lovaglás, amelyeknek a hölgyek is hódoltak és hozzá kényelmesebb ruhákat viseltek. A XIX. századtól kezdődően divattá vált a sportolás, így kialakult az alkalomhoz illő ruházat is.


A kerékpározás, a krikett, a tollaslabda, a tenisz vagy a korcsolyázás mind-mind más jellegű viseletet  igényelt. Persze ne gondoljunk a ma oly divatos, szinte áramvonalas, kényelmes, nedvszívó sportruházatra! Az akkori ruhadarabok még az izzasztó elfoglaltságok végzése közben is illemtudóak voltak: blúz, szoknya, kabát és az elhagyhatatlan kalap.

A múlt századra végre megjelennek a klasszikus értelemben vett, kényelmes sportruhák. A teniszhez a térdig érő rakott szoknya, a golfhoz, korcsolyázáshoz pedig a térdnadrág. A harmincas évektől aztán a nadrág egyre gyakrabban viselt ruhadarabbá vált, már nemcsak sportoláshoz, hanem egyéb szabadidős tevékenységek űzéséhez is viselték a hölgyek. A második  világháború után, amikor a híres nyaralóhelyeken ismét pezsegni kezdett az élet, kialakul a mai értelemben vett „casual” ruhatár. Nizza, Portofino vagy Palm Beach strandjain, sétányain a hölgyek is farmerben, halásznadrágban, pólóban, kasmírpulóverben és papucscipőben közlekedtek. Ezen, az urak ruhatárából kölcsönzött darabok máig a női szabadidős viselet alapdarabjai.

Hogyan legyünk tehát jól öltözöttek amikor nem dolgozunk?! A divat lehetőségei ma már végtelenek, mégis, ha megmaradunk a klasszikus daraboknál, soha nem lőhetünk mellé. Szabadidős öltözékünk akkor lesz sikeres, ha lezser, ugyanakkor nem hanyag hatást kelt. Fontos azt is megjegyezni, hogy az utóbbi években a business és a casual viselet közötti határ egyre inkább elmosódik, vannak akár mindkét kategóriába besorolható alapdarabok és a stílusok a korábbinál sokkal szabadabban keverhetők.

Casual ruhatárunk gerincét tehát a korábban említett klasszikus alapdarabok kell, hogy adják. Mindenképpen szerezzünk be néhány különböző hosszúságú és anyagú nadrágot. Legkényelmesebb a jó minőségű pamutvászon illetve hűvösebb időben a gyapjú. Viselhetünk farmert is, de a modellválasztásnál figyeljünk alkatunkra és életkorunkra. A koptatott, erősen díszített darabok nem mindenkinek állnak jól és itt is igaz a mondás: „ A kevesebb , néha több.” Ha nehezen tudunk választani, keressük fel valamelyik nagy „öreg” pl. Levis márkaboltját, ahol ma már hihetetlen szín és szabásvonal választékban kínálnak modern, mégis alapvetően klasszikus, időtálló nadrágokat.

A tevékenységtől, úti céltól függően persze viselhetünk sportos, kényelmes, természetes alapanyagból készült szoknyát is. Az urak ruhatárából nemcsak a nadrágot kölcsönözzük. A lezser ingek és a színes pólók szintén végtelen mennyiségben állnak a hölgyek rendelkezésére is. Figyeljünk a szabásvonalra, a megfelelő hosszúságra és bőségre. Az, hogy szabadidős tevékenységhez viselünk valamit még nem zárja ki, hogy az csinosan is álljon.

Lépéselőny/Marketing: Üzletasszonyok stílusos szabadidő öltözetHa hűvös az idő mindenképpen elkél egy szép pulóver vagy kardigán. Az olasz hölgyek választékos stílusának ismert darabja az egyszerűen vállra vetett vagy derékra kötött kasmírpulóver. Igaz eredetileg a kasmír kötöttáru gyártás éllovasának Skócia számított, a hetvenes, nyolcvanas években gyors fejlődésnek indult olasz gyárak jelentős piaci részesedésre tettek szert.  A kasmír kötöttáruért érdemes kicsit mélyebben a pénztárcánkba nyúlnunk, mert ha a jobb minőségű pulóvert vesszük meg, az hosszú távon hűséges társunk marad. Szerezzünk be tehát néhányat, az alapszínekből- fehér, sötétkék, fekete- mindenképp és válasszunk hozzájuk néhány szép, az aktuális divatnak megfelelő, illetve nem utolsó sorban arcszínünkhöz illő darabot. A finom, vékony olasz stílusú pulóverek mellett mindenképpen legyen a szekrényünkben néhány vastagabb pamut, gyapjú pulóver a hidegebb napokon végzett szabadtéri tevékenységekhez.

Ha az idő hűvös, szükségünk lesz még egy dzsekire. A legjobb itt is az alapszíneknél- sötétkék,fekete,beige,fehér esetleg, ha jól áll nekünk piros- maradni és az időtálló fazonoknál.

A szabadidőben viselhető ruhák száma a hölgyek esetében azonban nem olyan egyszerűen áttekinthető, mint az uraknál. Az itt említett darabokon kívül még rengeteg minden viselhető. Egy hétvégi erdei sétához vagy kávézáshoz pl. felvehetünk  egyszerű vonalú kreppruhát egy kardigánnal is.

A casual öltözékek szinte minden darabja vagy a földközi tengeri halászok által viselt nadrágokra,kerek nyakú felsőrészekre, vászoncipőkre  vagy az angol nemesség hétvégi eleganciájára vezethető vissza. Fontos még megemlíteni az amerikai keleti part lezser casual  viseletét, amely bár nem ő találta ki, de Ralph Lauren közvetítésével jutott át Európába. Az eredeti, nem túl változatos khaki nadrágos, flanelinges, kreppruhás,kockás blúzos,vászoncipős keleti parti ruhatárat a híres tervező felpezsdítette, fiatalos, vadnyugati romantikus elemekkel és egy kis angol falusi ízzel keverte, no meg hollywoodi csillogással elegyítette, így alkotva meg egyedi stílusát. Jellegzetes lovaspóló játékos logóval ellátott darabjai: hosszúnadrágok, bermudák, farmerek, szoknyák, színes pólók, flanelingek, pamutpulóverek nemcsak szülőhazájában, hanem a kontinensen is hatalmas rajongótábornak örvendenek. Sikerének kulcsa a ruháiból áradó amerikai  életérzés és fazonjainak időtállósága.  Az általa képviselt gondolatiság segíthet casual ruhatárunk összeállításánál: minőség, klasszikus és időtálló vonalak, kombinálhatóság. Szem előtt tartva  ezen vezérelveket szabadidőnkben is mindig stílusosak lehetünk.

Wilhelm Krisztina
StyleINg
1061 Budapest Andrássy út 15.
+36-1-328-3985
Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.


A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketingképzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e-mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.

 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.