A legegyszerűbb üzleti képlet Nyomtatás
2010. október 12. kedd, 03:00

Lépéselőny/Marketing: A legegyszerűbb vevőszerző receptMarketing + értékesítés + PR = bevétel. Bevétel mínusz kiadás = profit. A középiskolai matek feladatgyűjteményre emlékeztető példákat természetesen minden vállalkozó ismeri, ahogy arra még „Közgázos” koromban rájöttem. Azt hittem, a közgazdaságtan valami varázslatos tudomány, mire rádöbbentem, hogy a vásárcsarnokban egy zöldségárus többet tud róla, mint egy végzős egyetemista. Mégis, bár ezek a sikeres vállalkozás alapjai, nem tartjuk be őket. Hol a hiba?


Marketing

Az első és legfontosabb hiba, amit egy vállalkozás elkövethet az, ha a marketinget visszafogja. Bár csábító költségként tekinteni rá, és az első adandó alkalommal megfogni ezeket a kiadásokat, valójában ez az első lépés az új vevők felé, az üzleti partner keresésben. Ha a marketing költségeket lefaragja, az olyan, mint ha megkérné értékesítőit, hogy lehetőleg ne menjenek ki ügyfélhez, és még csak véletlenül se mondják el senkinek, mivel foglalkozik cégük. Értelmetlen lenne, igaz? Márpedig a marketing, ha jól csinálják, felerősítheti az értékesítést.

Értékesítés

Sok cég csak azt gondolja, hogy értékesít, miközben a közelében sem jár – így nem csoda, ha nincs bevétel a végén. Egyik ügyfelünk mondta, hogy cégükben a tulajdonosok szerint három, az operatív vezető szerint nulla értékesítő van. Ugyanis az, hogy megválaszoljuk a beérkező ajánlatkéréseket, és várjuk, hátha valamelyikből rendelés lesz, még nem értékesítés. Megkeresni a potenciális partnereket, és/vagy a bejövő érdeklődőkből vásárlót faragni – ehhez speciális tudásra, és annak folyamatos csiszolására, képzésére van szükség.

PR

Milyen fegyvereket tudunk adni a marketing és az értékesítés kezébe? Értelemszerűen a legfontosabb az, hogy a már elégedett ügyfelek véleményét osszuk meg potenciális új vevőkkel: hadd tudja meg ország-világ (de leginkább a célcsoport), milyen szép eredményeket, referenciákat tudhat már magáénak a vállalkozás!

Bevétel > kiadás

Ez végképp evidensnek tűnik, de itt most nem matematikai értelemben gondoltam rá: a bevétel elérése, a kieső bevételek elkerülése sokkal fontosabb, mint hogy hol és mennyit tudunk még spórolni, milyen kiadást tudunk még megfogni.
Azaz gőzerővel fel a bevételekre, ehhez pedig minden marketing, értékesítési és PR fegyvert szabadon bevethet!

Németh Zoltán
Lépéselőny Virtuális Irodaház
A kisvállalkozások üzleti partner keresési mentora
Egyetért? Tiltakozik? Írja meg nekünk véleményét erről - Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.

Szeretne akár több ezer céget Excel formában, kényelmesen megkapni, feldolgozni?

A Lépéselőny hatalmas, mintegy 21.000 céget tartalmazó adatbázisából több szempont szerint (földrajzi elhelyezkedés, árbevétel, létszám, tevékenységi kör, kapcsolattartó beosztása) gyűjthet ki Önnek megfelelő partnereket.
Szeretné, ha Önnek nem kellene ezzel foglalkoznia, mégis megkapná Excelben az Önnek szóba jöhető partnerek adatait?

VEGYE FEL A KAPCSOLATOT MUNKATÁRSUNKKAL, HA ÉRDEKLI EZ A LEHETŐSÉG!
KATTINTSON IDE, ÉS KÜLDJE EL NEVÉT ÉS TELEFONSZÁMÁT!
Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.


A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner  keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a  bevétel  és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti  kommunikáció  terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketingképzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e-mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.

 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.