A legegyszerűbb üzleti képlet |
2010. október 12. kedd, 03:00 |
Marketing + értékesítés + PR = bevétel. Bevétel mínusz kiadás = profit. A középiskolai matek feladatgyűjteményre emlékeztető példákat természetesen minden vállalkozó ismeri, ahogy arra még „Közgázos” koromban rájöttem. Azt hittem, a közgazdaságtan valami varázslatos tudomány, mire rádöbbentem, hogy a vásárcsarnokban egy zöldségárus többet tud róla, mint egy végzős egyetemista. Mégis, bár ezek a sikeres vállalkozás alapjai, nem tartjuk be őket. Hol a hiba?
MarketingAz első és legfontosabb hiba, amit egy vállalkozás elkövethet az, ha a marketinget visszafogja. Bár csábító költségként tekinteni rá, és az első adandó alkalommal megfogni ezeket a kiadásokat, valójában ez az első lépés az új vevők felé, az üzleti partner keresésben. Ha a marketing költségeket lefaragja, az olyan, mint ha megkérné értékesítőit, hogy lehetőleg ne menjenek ki ügyfélhez, és még csak véletlenül se mondják el senkinek, mivel foglalkozik cégük. Értelmetlen lenne, igaz? Márpedig a marketing, ha jól csinálják, felerősítheti az értékesítést. ÉrtékesítésSok cég csak azt gondolja, hogy értékesít, miközben a közelében sem jár – így nem csoda, ha nincs bevétel a végén. Egyik ügyfelünk mondta, hogy cégükben a tulajdonosok szerint három, az operatív vezető szerint nulla értékesítő van. Ugyanis az, hogy megválaszoljuk a beérkező ajánlatkéréseket, és várjuk, hátha valamelyikből rendelés lesz, még nem értékesítés. Megkeresni a potenciális partnereket, és/vagy a bejövő érdeklődőkből vásárlót faragni – ehhez speciális tudásra, és annak folyamatos csiszolására, képzésére van szükség. PRMilyen fegyvereket tudunk adni a marketing és az értékesítés kezébe? Értelemszerűen a legfontosabb az, hogy a már elégedett ügyfelek véleményét osszuk meg potenciális új vevőkkel: hadd tudja meg ország-világ (de leginkább a célcsoport), milyen szép eredményeket, referenciákat tudhat már magáénak a vállalkozás! Bevétel > kiadásEz végképp evidensnek tűnik, de itt most nem matematikai értelemben gondoltam rá: a bevétel elérése, a kieső bevételek elkerülése sokkal fontosabb, mint hogy hol és mennyit tudunk még spórolni, milyen kiadást tudunk még megfogni. Németh Zoltán Szeretne akár több ezer céget Excel formában, kényelmesen megkapni, feldolgozni? A Lépéselőny hatalmas, mintegy 21.000 céget tartalmazó adatbázisából több szempont szerint (földrajzi elhelyezkedés, árbevétel, létszám, tevékenységi kör, kapcsolattartó beosztása) gyűjthet ki Önnek megfelelő partnereket. VEGYE FEL A KAPCSOLATOT MUNKATÁRSUNKKAL, HA ÉRDEKLI EZ A LEHETŐSÉG!
|