Ügyfél hűségprogram amerikai módra |
2010. november 15. hétfő, 03:00 |
Mint tudjuk, az USA a korlátlan lehetőségek korlátok hazájaként is számon tartható – erre láttam egy aranyos, mégis nagyon megszívlelendő példát egy filmben a minap. A téma: hogy fordítsunk figyelmet meglévő vevőinkre úgy, hogy az automatikusan növelje hűségüket, ezzel folyamatos bevételt generáljon a cégnek?
Zacskómarketing„We love our customers”, azaz „Szeretjük vevőinket” – harsogta hatalmas betűkkel kiírva a filmbéli ruhatisztító zacskója, mikor házhozvitték (!) az elkészült, tiszta ruhát. Semmi extra lépés, nem valami eget rengető marketing vagy értékesítési stratégiai lépés – mindössze 4 szó (angolul), melyek biztos vagyok benne: számos új megrendelést hoznak a konyhára. A számla, mint értékesítőAmikor egyetemista lettem, és Budapestre költöztem, elkezdtem önálló életemet is a csekkek, számlák befizetésével. Emlékszem, mindig zavart, hogy bár havonta fizetem a telefonszámlát, mégis annyira sem veszik a fáradságot, hogy azt mondják: „Köszi, hogy befizetted”. Aztán – valószínűleg hozzám hasonlóan gondolkodó emberek megfelelő pozícióba kerülésével – egyszer csak megjelentek a közüzemi számlákon a „Köszönjük a befizetést” feliratok, melyek véleményem szerint plusz affinitást ébresztenek a felhasználókban, új vevőkben és régiekben egyaránt. Egy mosoly is elég az üzleti partner szerzéshezEgyik budapesti plaza gyorséttermében történt, hogy a kiszolgálás nem csak, hogy gyors volt és pontos, de megfejelték egy mosollyal is – amit sajnos nem sűrűn látok ilyen vendéglátóipari egységek alkalmazottain. Ráadásul egy akció előnyeit is élvezhettem, és elköszönésnél (szintén nem tipikus gyorséttermi gondolkodás) úgy érdeklődték meg, hogy ízlett-e az étel, és hogy visszavárnak, mint ha egy régi típusú csárdában jártam volna. Túl a kellemes meglepetésen ezeket tartom az igazi vendégmarasztaló, vendégcsalogató fogásnak! A kérdés mindössze ennyi: annak érdekében, hogy még inkább megalapozza vállalkozása sikerét, hogy tudná kifejezni vevői iránti háláját? Németh Zoltán Szeretne akár több ezer céget Excel formában, kényelmesen megkapni, feldolgozni? A Lépéselőny hatalmas, mintegy 21.000 céget tartalmazó adatbázisából több szempont szerint (földrajzi elhelyezkedés, árbevétel, létszám, tevékenységi kör, kapcsolattartó beosztása) gyűjthet ki Önnek megfelelő partnereket.
|