Reklám vs reklamáció Nyomtatás
2011. január 07. péntek, 03:00

Lépéselőny/Marketing: Reklám vs reklamációEgyik partnerünk szerint nincs olyan piac, ahol ne fordulna elő reklamáló ügyfél. Ezzel egyet kell értenem (a legális és széles körben elismert üzletekről beszélve), ennek megfelelően felmerül az emberben, mit kell megtennie egy régi ügyfélért, ha reklamál. „A vevő a király”, tartja a mondás, de mindenbe nem szívesen megyünk bele csak azért, mert a vevőnk mondja nekünk, hiszen csak a jogos mellé fogásokat szeretnénk korrigálni. Hol a határ?


Azt add, amit ígérsz

Alapvető, hogy szerződésben, írásban, de még szóban is csak olyat ígérjünk, ami tényleg tartható, vállalható. Az „én így gondoltam”, és „ez magától értetődik” a világ talán két legtöbb vitát okozott mondata. Kerüljük el azzal, hogy csak olyat ígérünk meg, amit aztán bármikor tudunk majd tartani. Ne reklámozzunk olyat, ami reklamációhoz vezethet!

Írd le!

„Ha vitatkozni akar velem, előtte definiálja szavait” – mondta a legenda szerint Voltaire, ami arra mindenképp felhívja a figyelmet, hogy nem feltétlenül értjük mindig ugyanazt a dolgokon. A vitás helyzetek elkerülése érdekében egy nagyon részletes szerződést érdemes csak aláírni, ami meghatároz minden olyan lehetőséget, amelyek eddigi tapasztalatunk alapján vitára adtak okot, vagy nehézségre vezettek.

Ha jogos, kezeld!

Amennyiben egy valós okkal, valós problémával jön vissza az ügyfél, akkor nem az „erről mi biztosan nem tehetünk” felkiáltás  és a kivont kard a legjobb megoldás. Az nem a legjobb marketing a cégnek, soha nem hoz bevételt, és elriaszt minden új vevőt is hosszú távon. Vizsgálja meg gyorsan és kompetensen a problémát, és ha jogos, kérdés nélkül cserélje ki! Egyszer például egy önkiszolgáló étteremben ebédelve a pultos hölgy minősíthetetlen hangnemben osztott ki egy urat, aki szerint az étel, amit kapott, nem volt friss. Két dolgot ért el: a) mindenki elgondolkozott, vajon tényleg rossz-e ott az étel, b) mindenki arra emlékszik, hogy beszélt az ügyféllel…

Egy kis plusz

Minden ügyfélnél igaz, hogy a kölcsönösen, alap esetben egymástól elvárton felüli teljesítést minimum jó szándékkal, de inkább viszonttámogatással honorálja majd az élet. Számtalan példát láttam már erre, ezért tekinthető alaptörvénynek: igyekezzünk többet adni, mint amit elvárnak!

Németh Zoltán
Lépéselőny Virtuális Irodaház
A kisvállalkozások üzleti partner keresési mentora
Egyetért? Tiltakozik? Írja meg nekünk véleményét erről - Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.

Szeretne akár több ezer céget Excel formában, kényelmesen megkapni, feldolgozni?

A Lépéselőny hatalmas, mintegy 21.000 céget tartalmazó adatbázisából több szempont szerint (földrajzi elhelyezkedés, árbevétel, létszám, tevékenységi kör, kapcsolattartó beosztása) gyűjthet ki Önnek megfelelő partnereket.
Szeretné, ha Önnek nem kellene ezzel foglalkoznia, mégis megkapná Excelben az Önnek szóba jöhető partnerek adatait?
VEGYE FEL A KAPCSOLATOT MUNKATÁRSUNKKAL, HA ÉRDEKLI EZ A LEHETŐSÉG!
KATTINTSON IDE, ÉS KÜLDJE EL NEVÉT ÉS TELEFONSZÁMÁT!
ÉRDEKEL, HOGY TUDNÉK AKÁR TÖBB EZER POTENCIÁLIS PARTNERT LETÖLTENI SAJÁT HASZNÁLATRA!


A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner  keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés,  értékesítés  – a Lépéselőnnyel a  bevétel  és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti  kommunikáció  terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketingképzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e-mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.

 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.