Lenni vagy nem lenni! – tenni vagy nem tenni a létért Összefüggés a kiáramlás és beáramlás között A KKV-k életében a túlélés, a napi gondok, a gazdasági változások, a piac elvárásai, a megjelenő új konkurencia mind keresztbe tudják húzni a cég számításait, ezért fel kell, hogy legyen készülve tartalékokban, tervezésben a váratlan helyzetekre. A túlélés ezért létkérdés.
Nézzünk egy egyszerű szituációt: Az igazán jó munkatársak megtalálásának feladatát. Távozott a cégtől a legjobb értékesítő. Mit tesz egy HR-es? Engedélyeztet pénzt és hirdetéseket ad fel. A hirdetések egy része fizetős, más része nem, de energiát és időt biztosan elvisz mire megtalálják a megfelelő munkatársat.
Növeljük meg az esélyét a megtalálásnak! Kérjünk ajánlásokat ismerősöktől, barátoktól van-e hasonló területen tapasztalt ismerősük, aki munkát keres. Mondjuk meg a munkatársaknak, hogy ne tartsák vissza az információt, hogy új embert keres a cég, ahol lehet és amilyen helyzetben mondják. Egyáltalán nem biztos, hogy pont onnan érkezik a jó ember, ahonnan először gondolnánk. De ahogy a közmondás tartja: ’Hasznos munkának nincsen fáradtsága.’ Fizikai törvényszerűség, hogy ha a mérleg egyik felébe pakolunk, akkor az egyensúlyhoz a másik oldal is kell. Tehát az eredmény jönni fog. Ne egy irányba promotáljuk az állást, várva a messiást!
Gondoljon bele: megbíz a cég egy fejvadászt azzal, hogy keresse meg a legalkalmasabb embert az állásra. Ennek ellenére, ha az ügyvezető a hétvégén a sportklubban hall egy információt, hogy valaki állást keres ezen a területen, akkor eltitkolja azt, hogy ők is értékesítőt keresnek? Logikus,hogy nem. Soha nem tudhatjuk mikor, hol jön jól ki, ha ismertté tesszük cégünk létezését, szolgáltatásait, vagy a példánál maradva igényeit. Kundra Anikó Lépéselőny Média Kft.
Kérdése van a cikkhez? Írja meg a
Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.
e-mailcímre! Szeretne díjmentesen konzultálni szakértőnkkel? Érdekli, hogy lehet ezt gyakorlatba ültetni a saját cégében?
A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketing képzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben. |