Sztereotíp a reklámok nőképe Nyomtatás
2009. június 29. hétfő, 03:00

 
A reklámok sztereotíp módon ábrázolják a nőket – ez szinte mindegyik előadásban elhangzott a Magyar Fogyasztó Platform Találd a nőt! című konferenciáján. A nők fogyasztási szokásairól is szóló konferencián előadott például Kaszás György, Sas István és Klenovszki János.


„A reklám megpróbálja leegyszerűsíteni, hogy mi a nő, és a gyantaszűz-alakformálás-hüvelygomba háromszögben helyezi el őt” – véli Kaszás György, az UpGrade Communcations ügyvezetője, aki szerint a magyar reklám nőképe irrealisztikus, hiteltelen, életidegen, sztereoptíp és unalmas. A szakember erről a Magyar Fogyasztó Platform Találd a nőt című konferencián beszélt.

„Tervezési szempontból nincs olyan, hogy nő” – mondta el a nap egyik kerekasztal-beszélgetésén Havasi Zoltán, a Kirowski stratégiai tervezője. Szabó Béla, a Leo Burnett ügyfélkapcsolati igazgatója azonban másként gondolja, hiszen például a mosópor-reklámok célcsoportja igenis a nő. A Kirowski munkatársa azt is hozzátette, hogy a tervezőnek nemcsak adatokra kell figyelni, hanem egy kicsit szociológusnak és antropológusnak is kell lennie.

Varga Renáta, a DDB senior stratégiai tervezője pedig arra hívta fel a figyelmet, hogy nincs olyan reklám, amiben a nő egészként jelenne meg, hanem csak egy-egy szerepét – dolgozó nő, vagy anya – emelik ki.

Az internetes szolgáltatásokat egyelőre inkább a férfiak veszik igénybe – erről már Klenovszki János, az NRC ügyvezető igazgatója beszélt. Ennek egyik oka, hogy sok az olyan online bolt száma, ahol férfiaknak szóló terméket árulnak, míg a másik ok az, hogy a nőknek fontos a személyes kontaktus, hiába rövidebb idő a netes vásárlás, vagy banki ügyintézés.

Sas István reklámpszichológus előadásában pedig egy olyan GfK-s kutatást említett, aminek az az eredménye, hogy a nőknél első helyen a család védelme, a jókedv és az anyagi biztonság áll, míg a tizes skálán csak a kilencedik az önbecsülés. Ezt a szakember azért tartja érdekesnek, mert a reklámokban éppen a „hallasd a hangod, csináld, valósítd meg önmagad” üzenetek szerepelnek, noha ez a nőket – a kutatás szerint - nem igazán érdekli.  

A konferencián az is kiderült, hogy a magyar nők 47 százaléka naponta főz, 26 százalékuk naponta takarít - 41 százalékuk hetente többször is - 24 százalékuk a takarításon és a főzésen kívül naponta más ház körüli munkát is végez. 51 százalékuk fogyni szeretne és 30 százalékuk dohányzik, 10 nőből pedig 9 szabadidejének jelentős részében vásárol.
   
Forrás
Kreatív Online
www.kreativ.hu
A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketing képzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.