Kevés hirdető, sok lehetőség a magyar blogokon |
2009. október 19. hétfő, 03:00 |
A bloggazdáknak csak 12 százaléka zárkózik el teljesen a hirdetésektől - derül ki a Karmamedia idei, első AdBlog felméréséből. Az eredmények szerint - a blog.hu által értékesített hirdetéseket nem számolva - a válaszadók 27 százaléka már megjelentetett valamilyen hagyományos online hirdetést - bannert, footerreklámot vagy Google AdWords hirdetést - a blogján, két százalékuk pedig már szponzorált bejegyzést is publikált. A többiek közül is sokan csak a lehetőségre várnak - vonják le a következtetéseket a felmérés készítői - mindössze 12 százalék zárkózik el ugyanis teljesen a hirdetések közzétételétől. Az olvasói reakciókat latolgatva is optimista a nagy többség. A megkérdezett bloggerek 82 százaléka szerint az olvasóknak semmilyen problémájuk nem lenne a hirdetések megjelentetésével, bár a szponzorált bejegyzésekkel kapcsolatban már 22 százaléknak vannak olyan aggályai, hogy elpártolnának tőlük az olvasók. Bár a bannerek elfogadottsága az elmúlt években tapasztalt ellenérzésekhez képest több mint 75 százalékos, az AdWords támogatottsága a szponzorált bejegyzésekéhez hasonlóan alacsony, 60 százalék körüli. A remélt reklámbevételekkel kapcsolatban a bloggerek több mint fele havi ötvenezer forintnál kisebb összeggel számol, negyedük ötven- és százezer forint közötti elérhető bevétellel kalkulál, de nyolc százalékuk még ennél is nagyobb összegben reménykedik. 63 százalék szívesen részt venne olyan partneri együttműködésekben is, amelyekben az oldaláról a hirdető webáruházhoz érkező látogatók után kapna jutalékot. Forrás: Kreatív online www.kreativ.huA Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketing képzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben. |