A fogyasztók többsége a neten is megosztja elégedettségét Nyomtatás
2010. szeptember 21. kedd, 03:00

Lépéselőny/Marketing: VOV felmérésÚj online kutatási szolgáltatást indított az Ipsos Zrt. Validált Online Vélemények (VOV) néven. A VOV az első közösségi oldal tagjaiból toborzott kutatási panel, amely jelenleg 30 ezer tagot tömörít. Az iWiW-ről toborzott panel egyik nagy előnye, hogy tagjaiból a közösségi oldalon elérhető adatok alapján is lehet kutatási célcsoportokat meghatározni. Meghívhatók kutatásokra például véleményvezérek, csomóponti emberek vagy az úgynevezett korai adaptálók köre. A VOV panel a kereskedelmileg fontos célcsoportok elérését teszi lehetővé innovatív módon, kihasználva a közösségi oldal erejét.


A panelt Validált Online Véleményeknek (VOV) nevezte el az Ipsos, mivel válaszadó tagjaikat az iWiW hálózatban szereplő profiljuk hitelesíti. A VOV előnye, hogy kutatási panelba önkéntesen jelentkező tagokat a népszerű közösségi oldalon kapcsolatépítés céljából megadott adatok validálják. Pintér Róbert, az Ipsos online stratégiai igazgatója elmondta, hogy a tagok adatait bizalmasan kezelik, azokhoz adatvédelmi okokból harmadik fél csak aggregáltan férhet hozzá és a tagok sem ismerhetik meg más regisztráltak adatait, kutatási célcsoportok képzésére viszont felhasználhatóak a felmérések során, lehetőség van tehát célzott vizsgálatokra.

A VOV építésében fontos volt az Ipsos számára, hogy az iWiW nem egyszerűen egy közösségi oldal, neve összeforrt a magyar internettel, szinte teljesen lefedi a rendszeres hazai internetezőket. Az iWiW a legtöbb hazai internetezőt elérő közösségi oldal (közel 70%-os eléréssel bír) és mindemellett az egyik leglátogatottabb magyar weboldal is. Az iWiW-en épített panel tehát a lehető legteljesebb körű.

A VOV piaci bevezetésével párhuzamosan az Ipsos a jövőben rendszeresen fog közzétenni kutatási adatokat VOV felméréseiből. Elsőként az internetezők és a cégek, márkák kapcsolatát feltáró kutatásból látnak napvilágot eredmények.

A felmérés adatai szerint az internet átalakítja a fogyasztók és a cégek közötti kommunikációt. A kutatásban részt vevők 57%-a állította, hogy annyira elégedett volt egy bizonyos márkával vagy termékkel kapcsolatban, hogy azt másoknak is elújságolta az internet segítségével, míg 32% mondta, hogy panaszkodott már az interneten márkákra, vagy szolgáltatásokra. De népszerű a mások véleményét megosztó internetes oldalak látogatása is, ha márkákról és termékekről van szó: 73% olvasott már fórumon ilyen hozzászólást, 71% közösségi oldalon, 66% kereste fel adott cég weboldalát, 51% kapott már e-mailt baráttól, rokontól vagy ismerőstől, ami termékekről szólt, és 36% olvasott már ebben a témában blogbejegyzést.

A termékekkel, márkákkal kapcsolatban interneten látott információknak az emberek közel háromnegyedére olyan hatása is lehet, hogy megváltozik tőle a véleménye. Az emberek ötöde szerint pedig 10 esetből legalább ötször vagy többször fordul elő vele, hogy megváltozott a véleménye az interneten olvasottaktól, míg 28% annyira magabiztos, hogy saját bevallása szerint ezen a módon nem vehető rá véleményváltozásra.

De az emberek nem csak olvasnak az interneten, maguk is aktívan elmondják a véleményüket a márkákról, bár leggyakrabban (közel 80%) még élőszóban szeretnek beszélni barátaikkal, ismerőseikkel, ha ilyen téma merül fel. Viszont közel 40%-uk írt már céges ügyfélszolgálatnak e-mailt, több mint harmaduk használt már internetes fórumot arra, hogy megossza adott cég termékével kapcsolatban a gondolatait, és 30% mondott véleményt közösségi oldalon.

A kutatásban részt vevők 31%-a több mint négy éve tagja az iWiW-nek, 41,6% 2-4 éve, 17,5%-a 1-2 éve, 7%-a pedig kevesebb, mint egy éve. 63%-uk naponta látogatja az iWiW-et, további 30%-uk pedig legalább hetente egyszer.

Mi a Validált Online Vélemények (VOV)?

Az Ipsos Zrt. 2010 szeptemberében új online kutatási szolgáltatást vezetett be a magyarországi piacra Validált Online Vélemények (VOV) néven. A VOV az iWiW közösségi hálózat tagjaiból toborzott 30 ezer fős online kutatási panel. A VOV fontos kutatási célcsoportok online elérését teszi lehetővé felmérések számára innovatív módon, kihasználva a közösségi hálózatban lévő erőt. A VOV tagjait az iWiW hálózatban szereplő profiljuk hitelesíti, validálja.

Forrás: Ipsos Zrt.



A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketingképzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e-mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.

 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.