Egy üzlet százat csinál |
|
|
2011. február 23. szerda, 03:00 |
A komoly értékesítők tudják: egy ügyfél sokkal többet jelent(het), mint pusztán azonnali bevétel. A valódi profitot az jelenti, ha az új vevő elégedetté válik, és további új és új lehetőségekkel látja el az értékesítőt és a céget. Ahhoz, hogy ez valóra váljon, a már több cikkemben részletesen kivesézett kiváló szolgáltatáson kívül szükséges egy tényező. Egy olyan faktor, ami megkülönbözteti a sikeres értékesítőt a küszködő, eredménytelentől.
|
Bővebben...
|
Van mááásik… üzlet! |
|
|
2011. február 21. hétfő, 03:00 |
Hiába az a sok ezer tárgyalás, amin már túl vagyok, újra és újra kellemesen meglepődöm, hogy egy értelmes tárgyalópartnerrel beszélgetve új és új lehetőségek bukkannak fel. „Foglalkozom még azzal is, hogy…”, „Van egy másik cégem is, ami…”, és hasonló mellékmondatok, melyek új utakat nyitnak az értékesítésben és a marketingben. Összegyűjtöttem négy kulcs tényezőt, melyek segítenek abban, hogy Ön is több üzleti megbeszélésen bukkanjon új és új lehetőségekre!
|
Bővebben...
|
Több értékesítő = több bevétel? |
|
|
2011. február 16. szerda, 03:00 |
Számos kis cégben komoly féket jelent, hogy az ügyvezető nem mer felvenni értékesítőket, mert attól tart, hogy csak vinnék a pénzt, nem hoznák. Ez persze jogos lehet, hiszen az értékesítés és a marketing két olyan terület, ahol hatással tudunk lenni a bevételre és a profitra, így nagyon nem mindegy, mennyibe kerül a cél elérése. Mi az a három kulcspont, amelyekkel bebiztosíthatja, hogy az értékesítők bőven profittal hozzák sorban az új vevőket?
|
Bővebben...
|
Értékesítés helyett étlap |
|
|
2011. február 15. kedd, 03:00 |
Elkövettem ma egy értékesítői hibát egyik tárgyalásomon: a partner csak kérdezgetett, kérdezgetett, én meg szorgalmasan válaszolgattam, hiszen érdeklődőnek tűnt. Aztán úgy álltunk fel az asztaltól, hogy gyakorlatilag mindent megtudott rólunk, mégsem találtunk konkrét irányt az együttműködéshez. Hogy kerülje el az értékesítő a „prezentáljon csak, mi majd választunk” csapdáját?
|
Bővebben...
|
Értékesítés: szerencse, vagy terv? |
|
|
2011. február 14. hétfő, 03:00 |
Rengeteg értékesítőtől hallottam már, hogy „én mindent megtettem, nem rajtam múlt”, vagy „Nem volt szerencsém, ezért mondták le a tárgyalásaimat”. A valóban sikeres értékesítőktől viszont azt hallom, hogy megtervezik egy hetüket, hónapjukat, és el is érik a terveket. Ez örök csata az értékesítési vezetők és a nem túl eredményes kollégáik között: min múlik valójában az üzleti partnerkeresés, az új vevő szerzés sikere?
|
Bővebben...
|
Meddig tartson ki egy értékesítő? |
|
|
2011. február 10. csütörtök, 03:00 |
Az értékesítés és a hideghívás, telefonos marketing azok a szakmák és területek, ahol végképp igaz a mondás, hogy aki jó benne, holtig tanul. Mindig lehet új ötleteket, új megközelítéseket olvasni / hallani / ellesni, amelyek bármelyike átlendíthet egy aktuális tárgyaláson, egy leendő új vevő meggyőzésénél. Mégis, mindenki, aki üzleti partnerkereséssel foglalkozik, naponta fut(hat) bele olyanokba, akik csak le akarják rázni, vagy próbára teszik a türelmét, kitartását. Meddig érdemes elmenni egy leendő ügyfél megszerzése során, meddig tartson ki az értékesítő?
|
Bővebben...
|
Van kiút: éljen a Netes üzlet |
|
|
2011. február 09. szerda, 03:00 |
Az Internet megjelenése számos iparágban gyökeresen forgatta fel a status quo-t: a megrendelések, információáramlás, visszajelzések, felmérések mind-mind felgyorsultak, néhol egyszerűbbé váltak. Aki lépést tud tartani ezzel, győztes lehet, aki nem, lemarad – ezek a már-már elcsépelt közhelyek a mindennapokban ma már érezhető valósággá váltak. Persze joggal mondhatja egy fémforgácsoló kisiparos, hogy ő például tevékenysége mely részét tehetné át a Netre? Mégis, akár a marketing és az értékesítés egyes folyamatainak egyszerűsítésével ez kivitelezhetővé válik.
|
Bővebben...
|
A nagy (ki)fogás |
|
|
2011. február 08. kedd, 03:00 |
Érezte már úgy, hogy egy ügyfél, leendő új vevő csak „húzatja” Önt, és sehogy sem akar szerződést kötni? Egyik értékesítő kollégám kifogta egyszer minden idők legelvetemültebb kifogásállítóját, akinek lenti példájából egy életre levontam a következtetést: csak olyanokkal szabad tárgyalni, akik tesznek is valamit az üzletért. Hogy lehet kitesztelni az ígéretek és szóbeli PR világában, ki csak kamu és ki valós üzletember?
|
Bővebben...
|
Kérem, tartsa a fonalat |
|
|
2011. február 07. hétfő, 03:00 |
Minden piacon vannak könnyebb és nehezebb ügyfelek. Egyszer egy barátom kérdezte, miért akarok új szerződést kötni egy olyan partnerrel, akiről tudjuk, hogy mindenbe beleköt, azt feleltem: amikor a bevételeket és a profitot tervezzük, végső soron mindig azokat a partnereket tudjuk számításba venni, akikkel már többször dolgoztunk. Lehet, hogy voltak és vannak konfliktusok velük menet közben, mégis, a meglévő ügyfelek, akik folyamatosan újrarendelnek, a biztos alapjai a marketing és értékesítési munkának. Hogy tartsa meg őket?
|
Bővebben...
|
Új vevő evolúció |
|
|
2011. február 04. péntek, 03:00 |
Most már harmadik cégemben / munkahelyemen figyeltem meg értékesítő szemmel nézve, mennyire más ügyfelekkel találkozunk tevékenységünk kezdetén, mint amikor már erőteljesen halad az üzlet. Ez vonatkozik egy új értékesítőre is: amikor elindul, még szinte bárkit potenciális partnernek tekint, ezért mindenféle – akár hamis – nyomon próbálkozik. Milyen lépésekben juthatunk el az igazán minőségi vevőkhöz?
|
Bővebben...
|
|
Csereüzlet |
|
|
2011. január 26. szerda, 03:00 |
A mai világban különösen jó partnernek minősül az, aki betartja ígéretét, és pontosan azt adja üzletfelének, mint amire vállalkozott. Annyi csalódás érte már az üzleti partner kereséssel, vállalkozással foglalkozókat, hogy egy korrekt, a megbeszélteket precízen megtartó ügyfél egyrészt ritkaságszámba megy, másrészt el sem gondolkozunk rajta, hogy tudnánk valami extrát adni a partnereknek. Kivétel ez alól általában az év végi karácsonyi hajtás, pedig a mindennapokban is csodát lehet tenni egy-egy aprósággal!
|
Bővebben...
|
Üzlet a lábban |
|
|
2011. január 25. kedd, 03:00 |
Mitől van az, hogy ugyanazon a piacon, ugyanazzal a képzéssel és termékháttérrel rendelkező két különböző értékesítő gyökeresen más teljesítményt produkál? Tegyük fel, még a címlistában sincs érdemi különbség, azaz minden kiinduló feltétel azonos – mégis, vannak top és vannak „futottak még” kategóriájú értékesítők. Félretéve a kifogásokat (amik jellemzően nem a top értékesítők szájából hangoznak el), kell, hogy legyen valami (vagy több) alapvető eltérés!
|
Bővebben...
|
Nem = bevétel?? |
|
|
2011. január 21. péntek, 03:00 |
Aki értékesítéssel és marketinggel foglalkozik, pláne évek óta, pontosan tudja: nincs olyan, hogy „nem”, csak „most nem” létezik. Bár egy leendő új vevő gondolhatja azt, hogy ő most nem szeretne vásárolni tőlünk, az üzleti partner keresés egyik lényege az, hogy személyes kapcsolatok vannak, nem csak eladás és vásárlás. Ebből következik, hogy mindig változhat a helyzet, mindig lehet újra megkeresni egy korábban elutasító partnert. De hogyan kezelje le a visszautasításokat az értékesítő?
|
Bővebben...
|
Kapcsolat: tartva |
|
|
2011. január 14. péntek, 03:00 |
Számos vállalkozó, ha egy tárgyalásból nem jön létre üzlet, úgy reagál: az üzleti partner keresésnek nincs értelme, csak a konkrétumokra szabad „rárepülni”, a marketing nem ér semmit – és ezen a gondolatmeneten túl törlik is az adott tárgyalópartner kontaktját. Sokszor találkozom olyan értékesítési munkatársakkal, vagy cégvezetőkkel, akik meg is vannak sértődve, ha nem lesz bevétel egy tárgyalásukból, és eleve nem is akarnak többet kommunikálni a másik féllel. Pedig a valódi kapcsolatépítés még csak itt kezdődik: legközelebb már nem kell(ene) elmagyarázni, ki mivel foglalkozik, és miben lehet a másik segítségére.
|
Bővebben...
|
Várakozás helyett AKCIÓ |
|
|
2011. január 13. csütörtök, 03:00 |
Egy értékesítő halála, ha minden partnere, akitől várt szerződést / bevételt / ajánlást, elkezdi tologatni ezeket az ígérvényeket, mondván: „ej, ráérünk arra még”, vagy mert neki sem folytak be a pénzei, stb. Mit tehet az értékesítő (vagy éppen a cégvezető), ha szeretné stabilan tudni a havi lehetőségeit, stabilan szeretne tervezni?
|
Bővebben...
|
Kifogás kezelési alapok értékesítőknek |
|
|
2011. január 11. kedd, 03:00 |
„Ha a kacsa nem tud úszni, nem a víz a hülye!” - tartja a mondás. Ez hatványozottan igaz az értékesítésben. Lehet úgy érezni, hogy az ügyfelek mind irreális elképzelésekkel bírnak, hogy senki nem akar találkozni, hogy senkinek sincs pénze, és nem lehet eladni semmit – mégis, ha ezek a kifogások határozzák meg a bevételét, akkor komoly bajban van az a vállalkozás. Csak azokra a dolgokra érdemes figyelni, amivel tudunk is valamit kezdeni, amire hatást tudunk gyakorolni.
|
Bővebben...
|
A legrosszabb vevő – vagy a legrosszabb értékesítő? |
|
|
2010. december 29. szerda, 03:00 |
Minden értékesítő álma a telefon, amit még decemberben kaptam: „Üdvözlöm Németh Úr, XY ajánlotta a Lépéselőnyt nekem, mert említette, hogy Önök foglalkoznak tárgyalási időpont egyeztetéssel, és azt a referenciát kaptam, hogy profin csinálják. Engem ez érdekel.”. Pár perc beszélgetés, és kölcsönös feltérképezés után, miután szóban tettem egy ajánlatot, annyit kérdezett akkori új vevő jelölt beszélgetőpartnerem: „Mit kell tennem, hogy belevágjunk?”. Mondanom sem kell, mennyire örültem. Aztán azóta is várom a visszahívását… Ahelyett, hogy őt szidnám, mennyire komolytalan cég, rádöbbentem ettől, miket hibáztam el értékesítőként, hogy elúszott a „nagy hal”.
|
Bővebben...
|
Az év legkülönösebb tárgyalása |
|
|
2010. december 28. kedd, 03:00 |
„Nem vesznek minket komolyan” – mondta nekem az idei év legtalányosabb tárgyalópartnerei közül az a hölgy, aki külföldi férjével próbált meg egy távol-keleti országból származó anyagot Európában értékesíteni. Mindezt úgy, hogy magyarul (is) alig-alig tudtuk közösen behatárolni, mit szeretnének, kinek értékesíteni, és miért jó az annak az új vevőnek. Pár jó tanács, hogy ne legyen Ön 2011-ben az év legkülönösebb értékesítője!
|
Bővebben...
|
EAR vs ETR |
|
|
2010. december 27. hétfő, 03:00 |
Kifogyhatatlan téma egy értékesítéssel foglalkozó cég életében, hogy munkatársai mennyire előzékenyek, mennyire lehet rájuk támaszkodni az új vevők és a bevétel megszerzése terén. Azt gondolom, nem is kívánhatnék jobbat senkinek 2011-re, mint hogy csak ETR munkatársai legyenek, egyikük se legyen EAR!
|
Bővebben...
|
Értékesítés az Ünnepek alatt |
|
|
2010. december 23. csütörtök, 03:00 |
Értékesítőnek lenni egész mást jelent, mint bármely más területen dolgozni. Ez sok szempontból igaz: aki a bevételért és a profitért közvetlenül felel, részesül is abból, így – ha ügyes – akár az első számú vezetőnél is jobban kereshet. A partnerlátogatások, üzleti partnerkeresési lépések miatt szabadabban osztja be mindennapjait, mint egy irodában dolgozó kollégája. És nem utolsósorban: az Ünnepek között is dolgozhat, dolgozik – amit előnyére is ki tud használni!
|
Bővebben...
|
|