A karácsonyi marketing titka |
|
|
2010. december 22. szerda, 03:00 |
Az év folyamán számtalan cikket írtam róla, mennyire érdemes előretervezni, tudatosan készülni, stratégiát meghatározni mind a marketing, mind az értékesítés területére. Többször kihangsúlyoztam az év vége közeledtével, hogy a szokásos „kapkodós” karácsonyi ajándékozás és üzenetváltások helyett mennyivel jobb egy már előre megtervezett és időben kivitelezett, tudatos karácsonyi akció. Persze a suszternek lyukas a cipője, és én is beleestem az egész éves okoskodás után a tipikus hibába: az utolsó pillanatban állt össze, kiknek szeretnénk, milyen típusú üdvözletet küldeni…
|
Bővebben...
|
Egészség és értékesítés |
|
|
2010. december 21. kedd, 03:00 |
Korai értékesítési mentorom mondta mindig: amikor az embernek szívpanasza van, és egy hiteles orvos felír egy orvosságot, nem mondjuk neki azt: „majd gondolkozom rajta, hívjon vissza egy hét múlva”, vagy hogy „az idei egészségre szánt keretünket már kimerítettük, térjünk rá vissza jövőre”, vagy hogy „ezt meg kell konzultálnom házon belül, és még bekérünk 3 ajánlatot”. Ezek helyett hanyatt-homlok rohanunk a patikába, elkezdjük szedni az orvosságot, és bizakodunk a gyors gyógyulásban. Hogy hasznosítható mindez a vállalkozás értékesítésében és marketingjében?
|
Bővebben...
|
Álmok vs üzleti eredmények |
|
|
2010. december 20. hétfő, 03:00 |
Az elmúlt években meg sem tudom számolni, hány olyan üzletemberrel találkoztam, akik tele voltak jobbnál jobb ötletekkel, melyek mindegyike – állításuk szerint – milliárdokat hoz(hatna) a konyhára, mégsem teszi. Közülük nem egy a mai napig egy főállásban sínylődik, amit nem szeret, és egyre sértettebben hangoztatja, mennyire nem érti meg őt a világ – miközben a nagy ötletekből nem lesz semmi. Mi különbözteti meg az álmodozókat, és a sikeres vállalkozást megalapozókat?
|
Bővebben...
|
A bevétel erősíti a szabályt |
|
|
2010. december 15. szerda, 03:00 |
Év vége van, hideg, a hó is esik (időnként), és már mindenki a Karácsonyra készül, zárja le az üzleti feladatait. Ilyenkor már a fű sem nő, nagyon nehéz elérni bárkit, pláne új vevőket találni. A marketing és értékesítés már a következő évvel foglalkozik, és amit eddig nem sikerült elérni, az már marad is jövőre. Legalábbis így gondolkozik az üzleti partnerkereséssel foglalkozók zöme – de hogy lehet ilyen körülmények között mégis eredményesnek lenni, bevételt elérni?
|
Bővebben...
|
Stratégiai partnerség = bevétel x üzleti lehetőségek |
|
|
2010. december 14. kedd, 03:00 |
Nem gyakori manapság, hogy egy beszállító és egy megrendelő cég úgy is gondolkozzon a másikban, mint potenciális bevételi és üzleti lehetőségteremtő forrás (kivéve a beszállítót, akinek értelemszerűen bevételt jelent ez a kapcsolat). Pedig ezek a kötődések erősebbek, mint egy ATL marketing kampány főműsoridőben a kiemelt kereskedelmi csatornákon, hiszen eleve meglévő bizalomra építenek. Hogy aknázzuk ki ezt az erőt?
|
Bővebben...
|
Egy kisvállalkozás előnye a Digitális Korban |
|
|
2010. december 11. szombat, 03:00 |
Egy vonaton írom ezt a cikket, épp Londonba tartok, a Penny & Thomas Power, az Ecademy alapítói által szervezett „Digitális Fejtágítás” konferenciára. Az esemény célja a leírás szerint: ’áttekintés arról, hogy tudja a „Digitális Fejtágítás” és a Digitális Coaching növelni az üzletet’. Az Ecademy website-jának fejlécében ez áll: ’Tanulás, networking és üzletfejlesztés a digitális korban’.
|
Bővebben...
|
Üzlet a múltból |
|
|
2010. december 11. szombat, 03:00 |
Fordult már elő Önnel, hogy egy rég elfeledett partner egyszer csak felhívta, és rendelt Öntől? A napokban csörgött a telefonom, és a beszélgetés végére sikerült beazonosítanom a hívót, akivel régen és annyira keveset tárgyaltunk, hogy akkor nem is jött létre üzlet köztünk. Most valamilyen indíttatásból mégis megkeresett, és ügyfél lett belőle – én pedig elgondolkoztam, minek is köszönhető ez?
|
Bővebben...
|
Üzlet + játék = több bevétel |
|
|
2010. december 07. kedd, 03:00 |
Amikor leírtam a címet, már láttam, hogy meglehetősen többértelműre sikeredett, úgyhogy egyből ki is bővült, amit eredetileg írni szerettem volna, több új nézőponttal. Gyakorlatilag mindegy, honnan közelítem, egy dolog tény marad: minél egyszerűbben (pontosabban minél kevésbé bonyolultan) közelítjük meg a sikeres vállalkozás alapjainak lerakását, annál biztosabbak lehetünk benne, hogy eredményesek leszünk.
|
Bővebben...
|
Új vevő típusok |
|
|
2010. december 06. hétfő, 03:00 |
Több ezer tárgyalással a hátam mögött megfigyeltem, hogy az értékesítésben és a marketingben időről-időre hasonló típusú partnerekkel tárgyalok. Bár az üzleti partnerkeresés egyáltalán nem sematikus, mégis vannak olyan közös pontok, melyekre érdemes odafigyelni a tárgyalások során.
|
Bővebben...
|
Hogyan NE értékesítsünk soha? |
|
|
2010. december 01. szerda, 03:00 |
Biztos vagyok benne, hogy mindannyian éltünk már át olyat, amikor egy boltba belépve nem pontosan értettük, szeretnék-e egyáltalán, hogy bevételt hagyjunk ott a boltban, vagy tulajdonképpen nincs szükségük új vevőkre. A minap megesett velem egy hasonló eset – érdemes tanulni belőle!
|
Bővebben...
|
|
REÜ = bevétel |
|
|
2010. november 30. kedd, 03:00 |
Találkoztam egy céggel múlt héten, akiknek sikerült három szóban megfogalmazni minden üzlet célját, a profittermelő vállalkozások valódi eredményét, amit akár motivációs célként tűzünk ki a dolgozók elé, akár stratégiai elvárásként a menedzsmentnek, egyértelműen meghatározza az irányt. Aki ezt eléri, sikeres vállalkozást alapoz meg, bevételei szárnyalni fognak. Mi ez a bűvös három szó?
|
Bővebben...
|
A sikeres vállalkozás alapja: 6-7-6 |
|
|
2010. november 24. szerda, 03:00 |
Kapkodni egy vállalkozás építése és vezetése során nem szabad – minél alaposabban, kitartóbban építi fel a cégvezető a marketing és értékesítési stratégiáit, annál biztosabb lehet benne, hogy stabil lesz a vállalkozás. Van erre egy kifejező „útmutatás” a számok nyelvén: 6-7-6!
|
Bővebben...
|
K.I.S.S. értékesítés |
|
|
2010. november 23. kedd, 03:00 |
Egyszer azt hallottam, Japánban ha egy tervezet, ajánlat egy oldalnál hosszabb, akkor visszaadják a készítőjének, mondván: ez nem átlátható. Nem tudom, igaz-e ez az információ, egy dolgot biztosan megmutat: minél rövidebb, tömörebb és egyszerűbb egy terv, annál biztosabbak lehetünk a sikerében. Az angol nyelvben erre van két (hasonló) értelemmel is egy rövidítés. Lássuk, hogy lehet az értékesítés K.I.S.S.!
|
Bővebben...
|
Az értékesítők álma: a visszatérő vevő |
|
|
2010. november 17. szerda, 03:00 |
Amikor először éltem át az elégedett és visszatérő vevő által leadott rendelés jóleső érzését, egy pillanatra hátradőltem, és örültem a sikernek. Egyévi kemény munkám feküdt benne, mire eljutottam anno az első értékesítői munkahelyemen, hogy visszatérő vevőim legyenek. Tegnap aztán belőlem lett újra ügyfél – 13 év után – egy cégnél. Bár a személyzet változott, így az értékesítő nem élhette át ezt a jó érzést, a cég mégis megkapta ezt az „elismerést”. Minek köszönhetik azt, hogy ismét őket választottam?
|
Bővebben...
|
Hogy ne csak az ár számítson (?) |
|
|
2010. november 17. szerda, 03:00 |
„Ez drága”, „Ezt nem engedhetjük meg magunknak”, „Majd később térjünk vissza rá” – pár mondat, amit egy értékesítő nem szívesen hall potenciális új vevőtől (de meglévő ügyféltől sem). Főleg, ha ő tisztában van terméke / szolgáltatása valódi előnyeivel, esetleg még azt is látja, hogy az ügyfélnek ténylegesen erre a megoldásra lenne szüksége. Hogy tudja ezt a helyzetet eleve elkerülni egy üzleti partner kereséssel, bevételteremtéssel foglalkozó személy?
|
Bővebben...
|
Értékesítési FÓKUSZ |
|
|
2010. november 12. péntek, 03:00 |
Mire van szükség ahhoz, hogy az értékesítés célba érjen, azaz új vevőket, bevételt, profitot hozzon? Erről tengernyi irodalom született már, én most mégis egy kicsit más terület igen jeles képviselőjétől, a pénzügyi alapműveltség nagy tanítójától, Robert Kyosakitól idéznék, mivel annyira találó megfogalmazást írt egyik könyvében, ami valódi segítség lehet mindenkinek, aki az értékesítés / marketing / üzleti partner szerzés rögös útjára lép.
|
Bővebben...
|
Az értékesítés népszerű, de rossz rádiója |
|
|
2010. november 10. szerda, 03:00 |
Van egy rádióadás, amit a legtöbb ember folyamatosan hallgat, mégis mintha nem egyszerre, nem ugyanazt hallanánk. Ezt a rádiót egy értékesítőnek, egy marketingesnek kifejezetten tilos lenne hallgatni, mivel abszolút ellenkezik az üzleti partner keresés sikerével. Ha már teljes Önben a képzavar első két mondatom után, akkor érdemes továbbolvasnia!
|
Bővebben...
|
Eladásszünet |
|
|
2010. november 05. péntek, 03:00 |
Sem a vevő, sem az értékesítő szempontjából nem mindegy, hogy adni, vagy eladni akarunk. Túl gyakran találkozom olyan „üzletemberekkel”, akiknek csak a saját realitása létezik, és még csak meg sem hallgatnak mást. Ezek a „hasbeszélők” bár elsőre úgy tűnhet, sikeresek az értékesítésben, valójában egész más hatást érnek el,…
|
Bővebben...
|
Offline networking lecke a LinkedIn-től |
|
|
2010. október 22. péntek, 03:00 |
Számos üzletember ismeri a LinkedIn üzleti közösséget. Az üzleti közösség által kínált online potenciál úgy tűnik, olyan lehetőségek köré épülnek, melyeket a networking mindig is használt , azonban offline. A LinkedIn megfelelő használatával értéket adhat az offline üzleti partnerkereséshez!
|
Bővebben...
|
Tisztázzuk: vesz, vagy elad? |
|
|
2010. október 21. csütörtök, 03:00 |
Volt főnököm büszke volt rá, hogy neki szinte lehetetlen eladni, mert minden helyzetet képes volt megfordítani, és saját érdekei irányába alakítani a dolgokat. Ezzel szemben a minap találkoztam egy cégvezetővel, aki – mint arra rájöttem – szerette volna eladni saját szolgáltatását. Ugyanakkor magához az értékesítéshez pedig segítséget szeretett volna igénybe venni. Azonban nem tudta megfogalmazni mire van szüksége, mit is szeretne venni, és végül így az igényel-elad kuszaságában már maga sem tudta, most vesz-e, vagy elad. Nem is lett belőle üzlet, elmaradt számára a bevétel. Az üzleti partnerkeresésnél az első, hogy tudjam mire van szükségem és én mit tudok és akarok adni.
|
Bővebben...
|
|