Kapcsolat az ügyféllel Nyomtatás
2007. április 21. szombat, 19:26
A gondoskodás szerepe

Mitől fordul hozzánk legközelebb is a vevő?

Az ügyfélkapcsolatok ápolása túlmutat az egyszerű ügyfélszolgálaton. Az emberek emberekkel szeretnek üzletet kötni, mégpedig olyanokkal, akik figyelnek rájuk. Ha igazán gondoskodunk az ügyfeleinkről, akkor ők is gondoskodni fognak rólunk.


Ön azt gondolja, hogy irodaszereket árul, lakberendezési tanácsadást ad, nyomdai szolgáltatást nyújt, pénzügyi tanácsadást értékesít, de valójában nem erről van szó: megelégedettséget ad el. Még, ha a termékünket vagy szolgáltatásunkat egy cég az aki megveszi, a vásárlásról nem a cég maga fog dönteni, hanem egy ember. Ön is mint döntéshozó ember dolgozik a vállalkozásában, ezért érdemes megtanulni, hogyan éreztetheti ügyfeleivel azt, hogy fontosak az Ön és a vállalkozása számára. Ez mind a vállalkozás elindításában, mind pedig a későbbi értékesítések során segítségére lehet.

Gondoljunk egy hétköznapi példára: ha bemegyünk reggel a kedvenc kávézónkba, vagy a sarki kisboltba, és a szokásosat kérjük, akkor a pincér, vagy az eladó pontosan fogja tudni mit is kértünk. Persze ugyan ez a helyzet máshol a csapossal is. Mint vendég, igen jó közérzettel fogunk legközelebb is betérni a helyre, mert tudjuk, hogy ott ismernek minket, törődnek velünk, érezzük, hogy fontosak vagyunk. Csakúgy mintha otthon lennénk, vagy vendégségben a barátunknál! Ez a példa nagyon jól szemlélteti azt, hogy mit is kell elérnünk a saját ügyfeleinknél, bármilyen téren tevékenykedi is a vállalkozásunk.

Egyszerű tipp, de a nagyobb forgalmú vállalkozók elfelejtenek bemutatkozni, illetve megkérdezni az ügyfelük nevét, pedig érdemes nevén szólítani potenciális vásárlónkat az értékesítés folyamán. Érdeklődjünk, hogy mire is szeretné használni termékünket vagy szolgáltatásunkat, milyen körülmények hathatnak a használatra. Ha ezeket az információkat megkapjuk ügyfelünktől, akkor segíteni tudunk a döntésben, amivel éreztetni tudjuk, hogy igenis törődünk ügyfelünkkel. Ezzel akár visszatérőket is tudunk szerezni, akik a legértékesebb ügyfeleink lesznek. Az ügyfelek visszajelzésetit mindig figyelmesen hallgassuk végig, mert felhasználhatjuk a későbbiekben.

Forrás: Vállalkozás-Online

Kérdése van a cikkhez? Írja meg a Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!

Szeretne díjmentesen konzultálni szakértőnkkel? Érdekli, hogy lehet ezt gyakorlatba ültetni a saját cégében?

Üzleti Közösségünk tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →

További cikkeket a témában a "Vezetői túlélőcsomag" rovatunkban olvashat →

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketing képzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.