A sikeres webáruház Nyomtatás
2008. szeptember 08. hétfő, 22:05
A sikeres webáruház


12 aranyszabály – 1. rész


A bizonytalanság bármilyen üzletet meghiúsíthat, de sehol sem jelent  olyan szintű visszatartó erőt,  mint az internetes vásárlásoknál.


Fordult már elő Önnel, hogy azért nem vett meg valamit, mert nem volt valami egyértelmű vele kapcsolatban? A bizonytalanság bármilyen üzletet meghiúsíthat, de sehol sem jelent olyan szintű visszatartó erőt, mint az internetes vásárlásoknál. Egy boltban, ha nem világos valami, kézenfekvő megoldásként bármikor megkérdezhetünk egy eladót. Egy internetes boltnál optimális esetben a vevőszolgálat tudja ezt a funkciót betölteni. Azonban az internet-használók egyik jellemzője a türelmetlenség – ha nem egyértelmű számukra valami, akkor inkább keresnek egy másik boltot, mintsem felemeljék a kagylót. Klikk, és már ott sincsenek.

A hagyományos kereskedelemben a bizalmat a személyes kapcsolat, a „kézzelfoghatóság” biztosítja. A vevő számára rengeteg információ áll a rendelkezésére, ami alapján akár öntudatlanul is, de mindig eldönti, hogy megbízhat-e a kereskedőben. Ez a fajta „ítélet” egy internetes bolt esetében is megszületik. Itt azonban a rendelkezésre álló információ jóval szűkebb, jóval korlátoltabb, ezért Önnek elébe kell mennie ennek az információ hiánynak, és tudatosan kommunikálnia kell, hogy méltó a bizalomra!

A vevő szeretné tudni, hogy:
• kitől vásárol (mutatkozzon be, legyen több helyen is
feltüntetve az elérhetősége), 
• pontosan mit is vásárol (adjon pontos, részletes, konkrét
információkat a termékkel, szolgáltatásokkal
kapcsolatban), 
• mennyiért is vásárol (az árak pontos feltüntetése, illetve,
hogy tartalmazzák-e az adókat, illetékeket, kiegészítő
szolgáltatásokat). 

 Továbbá az internetes vásárlások esetében kiemelt jelentősége van a fizetésnek és a szállításnak – hogyan, mikor, mennyiért. Ha külön költségeik vannak, azt jobb, ha már a termékek kiválasztása során a vevő tudomására
hozza. Ne hagyjon sötét foltokat, inkább mondja el többször az információkat, írja le inkább a nyilvánvalót is, mintsem, hogy az információ hiánya miatt hiúsuljon meg egy vásárlás.   Legalább ilyen fontos az adatkezelés – sok ember fél attól, hogy privát adatai illetéktelen kezekbe kerülnek. Bárhol, ahol adatot kell a vevőnek megadnia, biztosítsa őt a személyes adatok védelméről.


Forrás: Webshop Experts

Kérdése van a cikkhez? Írja meg az Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!


A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketing képzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.