A meggyőzés mesterfogásai Nyomtatás
2008. szeptember 30. kedd, 18:05
A meggyőzés mesterfogásai

Tervezzük meg álmai webáruházát 5. rész - Hogyan adjuk meg az utolsó lökést a vásárláshoz?

Ha a látogatónkban felkeltettük a vágyat adott termék iránt, és már sikerült a bizalmatlanságát is megszüntetnünk, akkor jó esély van rá, hogy a kosárba is fogja tenni az adott terméket. De sajnos ilyenkor is gondolkodhat úgy, hogy majd megveszi máskor, vagy megveszi máshol, esetleg szétnéz, hátha megkaphatja olcsóbban, stb. Gyakran csak egy kis ösztönzés hiányozik hozzá, hogy ténylegesen vásároljon is a látogató.


Számos marketing eszköz létezik, melyekkel hatékonyan rá lehet bírni a vásárlásra az embereket, melyekkel át lehet lendíteni őket a „vásároljak vagy ne vásároljak” határon. Ezek közül a leghatékonyabbak mindig azok, melyek a sürgősség, vagy a kivételes alkalom érzetét keltik a vásárlókban.A legtipikusabb és leghatékonyabb ilyen marketing eszközök az akciók, melyeknek számos fajtája ismeretes.

Vannak, akik állandó jelleggel használják őket, mindig minden „akciós”, ezzel fejezve ki, hogy olcsóbbak, mint az átlag, és az emberek hajlamosak megvenni azt is amire nincs szükségük, ha már akciós. Ugyanakkor az ilyen akciók nincsenek határidőhöz kötve, nem váltanak kis sügősség érzést, hiszen az akció egy héttel később is ott lesz.

 

 


Hatékonyabbá tehetők az akciók, ha csak módjával alkalmazzuk őket, fix határideig érvényesek, és tartjuk is ezen határidőket. Több oldal is alkalmaz pl. napi akciókat, amikor kiválasztanak 1-2 terméket, melyek csak azon az egy napon akciósak.Az akcióknál hatékonyabban alkalmazhatók hosszú távon a különféle kedvezmény rendszerek, melyek elsősorban a visszatérő vásárlók szerzését hivatottak ösztönözni.

Ilyenek a különböző pontrendszerek és törzsvásárlói rendszerek, melyek jutalmazzák a vásárlókat, és ösztönzik őket arra, hogy legközelebb is tőlünk vásároljanak.Az első vevők megszerzésére a leghatékonyabb eszközök talán a kuponok és/vagy ajándékok, amikor is az első vásárlás mellé adunk X Ft kedvezményt, vagy adunk egy X Ft értékű ajándék terméket. Minél nagyobb százalékát „áldozzuk” ilyenkor fel az első vásárláson várható profitnak, annál magasabb arányban konvertálhatjuk látogatóvá a vásárlókat. Ne felejtsük: ha megfelelően kezeljük őket, egy vásárló jelenértéke jóval nagyobb, mint az első vásárlásából származó haszon.Forrás: Webshop Experts

 


Kérdése van a cikkhez? Írja meg az Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!


A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketing képzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.