A sikeres online vevőszolgálat 9 titka Nyomtatás
2008. október 15. szerda, 19:26

A sikeres online vevőszolgálat 9 titka

Ki kell építeni a rendszert

Nem elegendő csak létrehozni a ügyfélszolgálatot online módon is, hanem a lényege az, hogy felhasználóbarát, vevőközpontú rendszert építsünk ki. Ez az ami segítségével lépést tudunk tartani a gyorsan növekvő versenyben,  sőt ha nagyon jól csináljuk, ezáltal nagyfokú versenyelőnyre tehetünk szert.A következőkben bemutatunk egy pár bevált ötletet, amely segítségével sikeres ügyfélszolgálatot alakíthatunk ki, illetve felturbózhatjuk a már meglévő rendszerünket.

A sikeres online vevőszolgálat 9 titka:   
* Odafigyelés a vevőkre: Minden sikeres eladó tudja, hogy a munkájuk legfontosabb része a vevők meghallgatása. Ugyanez a webáruházak esetében is igaz. Fontos, hogy kellő figyelmet szenteljünk vevőinkre. Ezért nagyon fontos a megfelelő személyzet kiválasztása.  
* Azt kell adni a vevőknek, amire szükségük van: Amint megtudtuk, hogy milyen információra van szüksége a vevőnknek, akkor azt a lehető leggyorsabban kell számára biztosítani. Az Internet lényege a gyorsaság, az azonnali válaszreakció.   


* A rendszer legyen könnyen megtalálható és egyszerűen használható: Hiába rendelkezünk számos hasznos tartalommal, ha azt a fogyasztónk egyszerűen nem találja. Ezért nagyon lényeges, hogy biztosítani kell keresőeszközt a vevőnek, amellyel minél rövidebb idő alatt megtalálhatja, amit keres. Érdemes például egy top 20-as listát létrehozni, amely mindig a leggyakoribb kérdéseket tartalmazza.   

* Kommunikációs csatornák integrálása: Különböző vásárlók más és más kommunikációs eszközt vesznek igénybe különböző időben. Ezért fontos, hogy ettől függetlenül ugyanazt a választ kapják.   

* 80/20-as szabály: Ahhoz, hogy sikeres online vevőszolgálatod legyen, nem kell minden elképzelhető vevői kérdést online módon megválaszolni. Általánosságban elmondható az, hogy a vevői kérdések 80 százaléka az összes online információ 20 százalékával megválaszolható.   
* Add meg a lehetőséget a vevőknek, hogy értékeljenek: Amit nem tudunk mérni, azon javítani se lehet. Biztosíts lehetőséget a fogyasztóknak arra, hogy értékelhessék a kapott információ minőségét. Hasznosítsd a vevői értékeléseket és a nem hasznos információt azonnal távolítsd el, vagy tedd hasznosabbá, és ezáltal az egész honlapod hasznossága is növekedni fog.  

* A hasznos információkat mindenhol értékelik: A kép gyakran többet mond minden szónál. A fényképek, ábrák, animációk segítséget nyújthatnak a fogyasztói problémák megoldásában.

* Az online és az offline világ kapcsolata: Fontos, hogy a kiskereskedők, bankok és különböző vállalatok összekössék az online lehetőségeket az offline elérhetőségekkel. Ez azért lényeges, mert sok felhasználó kimondottan csak azért nézi meg az adott vállalat honlapját, hogy helyi üzlet, kirendeltség, vagy szervízközpont címét megtudja. Az elérhetőségeket célszerű ötlet térkép segítségével is bemutatni, hogy minél könnyebben megtalálhasson minket.

 * Vevőszolgálatod fejlesztése: Az online vevőszolgálat nagyon hatékony lehet. Azonban tudnunk kell, hogy mit teszünk annak érdekében, hogy kihozzuk belőle a maximumot. Vannak akik ezért folyamatosan vizsgálják más cégek vevőszolgálatait , hogy mi az amit abból célszerű átvenni, hogy ezáltal javítsák sajátjukat.

Forrás: Webshop Experts, Kálya Tímea

 

Kérdése van a cikkhez? Írja meg az Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!



Üzleti Közösségünk tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →





 


 

Kérdése van a cikkhez? Írja meg az Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!

Szeretne díjmentesen konzultálni szakértőinkkel? Érdekli, hogy lehet ezt gyakorlatba ültetni a saját cégében?

Cégtárunk tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →

További cikkeket a témában a "Vezetői túlélőcsomag" rovatunkban olvashat →

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketing képzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.