Marketing: A szerződés a fiókban Nyomtatás
2010. május 06. csütörtök, 03:00

gentlemen's agreementA közelmúltban hallottam ezt a brilliáns gondolatot: egy szerződés addig működik, amíg a fiókban van. Azaz a teljesítés a lényeg, nem a papír, ha magamnak akarom lefordítani. Többször találkoztam már azzal a helyzettel életemben, amikor egyik, vagy másik fél nekiállt buzgón értelmezni a szerződést – utólag. De átéltem azt is, amikor a szerződéskötés előtt a jogászok "hadakoztak", hogy mindkét fél minden szempontból biztosítva legyen.


Van egy fogalom az üzletben, véleményem szerint ehhez érdemes az embernek tartania magát az eladás, értékesítés, de a beszerzés során is : ez a "gentlemen's agreement", szabad fordításban az "úriemberi megegyezés". Azaz amikor az ember szerződést köt, létrejön az üzlet, akkor - függetlenül attól, ami a szövegben szerepel - van egy elképzelése, egy szándéka, hogy mit akar megvalósítani, és ehhez tartja magát. Történjen bármi, hiszen amit megígértem, azt meg is valósítom. Véleményem szerint ez az az üzleti magatartás, amellyel ma (is) érvényesülni lehet a gazdaságban.
Persze előfordul rengeteg olyan helyzet, amikor az üzleti partner keresés során olyan céggel (pontosabban annak képviselőjével) találja magát szembe, aki nem így gondolkozik. Ezért elengedhetetlen egy alapos szerződés – nincs az az üzleti közösség, szakmai tudakozó, cégtár vagy rendezvény (legalábbis én még nem találkoztam ilyennel) -, ahol kizárólag maximálisan korrekt, tökéletesen megbízható emberekkel lehetne összefutni. A haszon, a profit reményében, az új vevő megszerzéséért gyakran látom, hogy kompromisszumokat kötnek cégek, és belemennek olyan szerződésekbe, ami a marketing, az üzleti kommunikáció időszakában még jónak tűnt (mert hát kell a bevétel mindenkinek), de a tényleges teljesítésnél – amikor kiderült, hogy nem egyező szándékokkal mentek bele – elő kellett venni, és sajnos kiderült, hogy messze nem egyenlően védi a feleket. Csak azt tudom javasolni minden Lépéselőny üzleti közösség Tagnak, a Virtuális Irodaház minden olvasójának és felhasználójának, hogy alaposan járja körbe a partnert, a szándékait, és a lehetséges kimeneteleket – a gentlemen’s agreement ugyanis csak úriemberek között működik…

Németh Zoltán
Lépéselőny Média Kft.


A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketing képzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.

 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.