Óriási üzlet és a NASA |
2010. június 02. szerda, 03:00 |
Beszélgettem a közelmúltban egy üzletben, boltban dolgozó értékesítővel, aki elmesélte, a cége milyen jól megy: rengetegen keresik meg őket. Elmondta, épp olyan akciójuk van, hogy akárki jöhet, aki szeretne vásárolni. Belegondoltam, mekkora üzlet is ez – de vajon mit tegyen az a vállalkozó, akinek a piacán ez nem így megy? Olyan ez, mint a NASA és a szovjet űrkutatás versenye a hidegháborúban: az USA mérnökei és űrhajósai ahhoz szoktak hozzá, hogy minden rendelkezésre áll, míg Gagarinéknak rengeteg kreatív ötletre volt szükségük az életben maradáshoz. Üzleti partnerkereső álomEgy átlagos vállalkozóra nem az jellemző, hogy tolonganak a bejárat előtt az új vevő palánták, nem dúskál megrendelésekben. Ki ne szeretné ezt átélni? Képzelje csak el: bemegy a cégbe, és már várják a kiszállítás előtt álló megrendelések, folyamatosan csöng a kassza vagy pittyegnek az SMS-ek a bankszámlára befolyó új és új bevételek után… Azt hiszem, sokat szívesen átélnék ezt az üzleti bőséget. Mi hát a teendő? Üzleti kommunikáció a négyzeten = eladás = bevételEzt a csatát a versenytársakkal, az adókkal, az emelkedő energia- és alapanyag-árakkal szemben az nyeri, aki többet és célzottabban tud értelmesen kommunikálni. Az az idő már lejárt, amikor elég volt venni egy adatbázist, vagy beregisztrálni egy cégtárba / szakmai tudakozóba és onnan leszedni a kontaktokat, majd hideg e-mail marketinggel bombázni őket. A szigorú szabályozás és a piac érdektelensége miatt ma már nem sokat érnek az „Óriási akció” tárgy mezővel érkező üzenetek. Előzetes felkészülés = profitCélirányosan, a potenciális partnereket kiválogatva, és személyre szabottan nekik kommunikálva viszont érdekes eredményeket tapasztalhatunk. Egy üzleti közösség jó lépcső ehhez, hiszen ott van valamilyen közös nevező, vagy egy ajánló személy a felek között, ami elősegíti az üzleti partner keresést. Egy alapos felkészülés, a partner feltérképezése pedig egyenesen aranyat ér: aki tájékozott, az hatékonyan tud kommunikálni, nem csak sokat. A hatékonyság pedig egyenlő haszon, hiszen aki kevesebb energia befektetéssel minimum ugyanazt az eredményt képes elérni, mint versenytársai, az nagyobb profitot vihet haza. Marketing terv: ami ápol és eltakarEgy jól előkészített marketing terv éppen ezért valódi gyógyír a céges sebekre, és eltakarja a korábbi ad-hoc „akciók” és „kampányok” eredménytelenségét. Érdemes – sőt, kötelező! – rászánni az időt, és professzionálisan megtervezni az utat, az üzenetet, az eszközöket, mindent, ami ahhoz kell, hogy gazdaságosan, mégis maximális hatékonysággal tudassuk célpiacunkkal, hogy akárki jöhet, aki szeretne vásárolni!
|