Óriási üzlet és a NASA Nyomtatás
2010. június 02. szerda, 03:00

Lépéselőny/Marketing : VevőszerzésBeszélgettem  a közelmúltban egy üzletben, boltban dolgozó értékesítővel, aki elmesélte, a cége milyen jól megy: rengetegen keresik meg őket. Elmondta, épp olyan akciójuk van, hogy akárki jöhet, aki szeretne vásárolni. Belegondoltam, mekkora üzlet is ez – de vajon mit tegyen az a vállalkozó, akinek a piacán ez nem így megy? Olyan ez, mint a NASA és a szovjet űrkutatás versenye a hidegháborúban: az USA mérnökei és űrhajósai ahhoz szoktak hozzá, hogy minden rendelkezésre áll, míg Gagarinéknak rengeteg kreatív ötletre volt szükségük az életben maradáshoz.


Üzleti partnerkereső álom

Egy átlagos vállalkozóra nem az jellemző, hogy tolonganak a bejárat előtt az új vevő palánták, nem dúskál megrendelésekben. Ki ne szeretné ezt átélni? Képzelje csak el: bemegy a cégbe, és már várják a kiszállítás előtt álló megrendelések, folyamatosan csöng a kassza vagy pittyegnek az SMS-ek a bankszámlára befolyó új és új bevételek után… Azt hiszem, sokat szívesen átélnék ezt az üzleti bőséget. Mi hát a teendő?

Üzleti kommunikáció a négyzeten = eladás = bevétel

Ezt a csatát a versenytársakkal, az adókkal, az emelkedő energia- és alapanyag-árakkal szemben az nyeri, aki többet és célzottabban tud értelmesen kommunikálni. Az az idő már lejárt, amikor elég volt venni egy adatbázist, vagy beregisztrálni egy cégtárba / szakmai tudakozóba és onnan leszedni a kontaktokat, majd hideg e-mail marketinggel bombázni őket. A szigorú szabályozás és a piac érdektelensége miatt ma már nem sokat érnek az „Óriási akció” tárgy mezővel érkező üzenetek.
Viszont minél több hasznosítható üzenetet küldünk a célpiacnak, annál jobban nő az esélye, hogy tudnak rólunk, ismerik az aktuális kínálatot, így vásárolnak tőlünk. Ez pedig egyenlő a bevétellel.

Előzetes felkészülés = profit

Célirányosan, a potenciális partnereket kiválogatva, és személyre szabottan nekik kommunikálva viszont érdekes eredményeket tapasztalhatunk. Egy üzleti közösség jó lépcső ehhez, hiszen ott van valamilyen közös nevező, vagy egy ajánló személy a felek között, ami elősegíti az üzleti partner keresést. Egy alapos felkészülés, a partner feltérképezése pedig egyenesen aranyat ér: aki tájékozott, az hatékonyan tud kommunikálni, nem csak sokat. A hatékonyság pedig egyenlő haszon, hiszen aki kevesebb energia befektetéssel minimum ugyanazt az eredményt képes elérni, mint versenytársai, az nagyobb profitot vihet haza.

Marketing terv: ami ápol és eltakar

Egy jól előkészített marketing terv éppen ezért valódi gyógyír a céges sebekre, és eltakarja a korábbi ad-hoc „akciók” és „kampányok” eredménytelenségét. Érdemes – sőt, kötelező! – rászánni az időt, és professzionálisan megtervezni az utat, az üzenetet, az eszközöket, mindent, ami ahhoz kell, hogy gazdaságosan, mégis maximális hatékonysággal tudassuk célpiacunkkal, hogy akárki jöhet, aki szeretne vásárolni!

Németh Zoltán
A kisvállalkozások üzleti partner keresési mentora
Lépéselőny Média Kft.
Egyetért? Tiltakozik? Írja meg nekem véleményét erről - Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.


A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketingképzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e-mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.

 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.