Nyári akció vagy szakmai akció? |
2010. július 20. kedd, 03:00 |
Egyik ügyfelemmel beszélgettünk, mi segíti jobban az értékesítést: egy „nyári” akció, vagy egy adott tevékenységre, szakmára vonatkozó akció, ha az uborkaszezonban szeretné felpörgetni az értékesítését?
Semmit sem ér már az akciózás?Bár mindenki, akivel személyesen beszélgetek, elmondja, hogy az akciók már annyira lejárt lemez, hogy ő bizony már fel sem figyel egyre sem, valójában még mindig bőven reagálunk azokra a marketingfogásokra, melyek érzelmeinket (valamilyen plusz, vagy valami elvesztésétől való félelem) mozgatják meg. Egy leértékelésben vett ruhadarab például pozitív értéket képvisel, és az ember el sem gondolkozik rajta, mi mindent vett még hozzá, amikor bement a boltba érte… Asztalosoknak, vagy ablakmosó folyadék-vásárlóknakAz biztos, hogy egy jól megfogalmazott irány behatárolja a célpiacot, és náluk egyből felkelti az érdeklődést. Más kérdés, hogy mivel szakmára specializált, nincs benne sürgető érzés, ráadásul felébresztheti az illetőben a kíváncsiságot, hogy még jobban körülnézzen a piacon, és esetleg – vesztünkre – még jobb ajánlatot találjon. Nyári, téli, Húsvéti, Karácsonyi és így továbbÖrökzöld slágerek az akciózásban az időszakhoz kötődő kedvezményes lehetőségek – azt gondolom, az időkorlát, és a kedvezmény esetleges elvesztése miatti félelemérzet motiválja a vevőket az akció kihasználására. Ugyanez igaz egy nyitási kedvezményre, vagy végkiárusításra is. Összevetve a két lehetőséget azt gondolom, ha időszakos plusz bevételre van szükségünk, és nem feltétlenül számít a profit (azaz lehet árengedménnyel operálni), akkor az utóbbi, míg tartós csomagkedvezmények adásához az előbbi a megfelelő választás.
Lépéselőny Virtuális Irodaház A kisvállalkozások üzleti partner keresési mentora Egyetért? Tiltakozik? Írja meg nekünk véleményét erről -
Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.
|