Hivatalos vevőriasztók Nyomtatás
2010. augusztus 06. péntek, 03:00

Marketing: az elégedett ügyfél hoz csak új vevőketEgy sportbalesetem miatt hosszú idő után ismét volt szerencsém közelről élvezni a hazai közegészségügy vendégszeretetét. Elképesztően tanulságos, mit NE tegyen az ember, ha meg akar nyerni ügyfeleket, új vevőket magának – izgalmas olvasmány! Sokat értekeztem már az új vevő szerzés, az üzleti partner keresés, a bevétel és profitszerzés lehetőségeiről, módszereiről, miközben hajlamosak vagyunk átsiklani egy-két apróság felett, annyira részei a mindennapoknak. Hogy lát minket egy potenciális partner? Sikeres vállalkozás alapjait megvalósulva, vagy egy tipikus mikrovállalkozást, ahol nincs idő és energia az ügyfél panaszait meghallgatni, a lelkét balzsamozni?


„Nincs és nem is kapható”

Az egyébként kiválóan felújított és felszerelt közkórház például a telefonos érdeklődés során IS, valamint odaérve még a kerítésen kívül egy dolgozó által elmondva IS fogad pl. focibalesetben megsérült pácienseket vizsgálatra, röntgenre, ellátásra. A kedves és lelkes kolléga még végig is kísért 2 emeleten és zegzugos folyosókon át, míg odaérve a felvételhez a hölgy közölte, hogy ők bizony soha nem is láttak el ilyen eseteket, mehetek több kilométerrel arrébb egy rendelőintézetbe. Fordítsuk ezt le üzletre: tegyük fel, hogy egy már nagyon (f)elcsigázott leendő vevő esik be lihegve Önökhöz, miután elolvasta pl. a honlapon, meghallgatta a telefonos ügyfélszolgálaton is, hogy itt aztán kaphat egy bizonyos terméket, amire szüksége van. Majd az értékesítő közölné vele, hogy „ilyet soha nem is tartottunk”, és átirányítaná a konkurenciához… Teljesen mindegy, hogy a betanítás rossz, ezért nem tudják a munkatársak, mit is adunk valójában, vagy egy helytelen információ még fennmaradt a weboldalon – ha téves adat alapján jut ide reménykedve, és nem kapja meg, amit keresett, csalódott lesz, és másra sem lesz kíváncsi.

Kedves Vevő, ide soha ne jöjjön!

Ezt követően egy másik lelkes kolléga kísért vissza a kijáratig (ezt kedvességnek tervezték, hogy elkísér), aki egész úton arról beszélt, mennyire nem jó hely egy kórház, és soha ne kelljen ide jutni… Nem azt akarom mondani, hogy hívjon meg mindenkit egy próbaéjszakára, hogy megnézzék, kényelmes-e a kórházi ágy, de gondoljon csak bele: ha a recepcióstól, portástól, kifutófiútól, raktárostól, stb. azt hallja egy ügyfél, hogy mi ROSSZ az Ön cégében, mennyire lesz érdemes ingyenes cégjegyzékben, üzleti közösségben, cégtárban vagy szakmai tudakozóban pénzt költeni, és vonzani az új ügyfeleket? Elég egy-két ehhez hasonló beépített vevőriasztó, és garantáltan alacsony lesz a forgalom mindig.

10 dolog, ahogy ne bánjunk ügyfelekkel

A másik kórházba átérve folytatódot a toplista az alcímben jelzett módon: a recepciós majdhogy el nem kergetett, az orvos alig bírta visszafogni a dühét, hogy kérdezni mertem, és lassan, szótagolva oktatott ki a kollégái előtt – azaz minden, ami ahhoz kell, hogy soha többé ne akarjam betenni oda a lábamat. Persze ilyenkor mindig előjön, hogy ez egy közkórház, alacsony fizetéssel és motivációval – de attól még emberként bánva velem meggondolnám, hogy egy szükséges esetben az illető magánrendelését ajánljam-e barátaimnak…
Egy biztos: a lista a végtelenségig lenne folytatható, és én csak kívánni tudom, hogy csak egy közkórházban találkozzon ilyen lehetetlen helyzetekkel – semmiképp se saját cégének ügyfélszolgálati, értékesítési, vevőszerző csatornáin!

Németh Zoltán

A kisvállalkozások üzleti partner keresési mentora
Lépéselőny Média Kft.
Egyetért? Tiltakozik? Írja meg nekem véleményét erről - klikk ide!


Szeretne akár több ezer céget Excel formában, kényelmesen megkapni, feldolgozni?
A Lépéselőny hatalmas, mintegy 21.000 céget tartalmazó adatbázisából több szempont szerint (földrajzi elhelyezkedés, árbevétel, létszám, tevékenységi kör, kapcsolattartó beosztása) gyűjthet ki Önnek megfelelő partnereket.
Szeretné, ha Önnek nem kellene ezzel foglalkoznia, mégis megkapná Excelben az Önnek szóba jöhető partnerek adatait?
VEGYE FEL A KAPCSOLATOT MUNKATÁRSUNKKAL, HA ÉRDEKLI EZ A LEHETŐSÉG!
KATTINTSON IDE, ÉS KÜLDJE EL NEVÉT ÉS TELEFONSZÁMÁT!
ÉRDEKEL, HOGY TUDNÉK AKÁR TÖBB EZER POTENCIÁLIS PARTNERT LETÖLTENI SAJÁT HASZNÁLATRA!



A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketingképzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e-mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.

 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.