Értékesítés és marketing: ki a főnök? Nyomtatás
2010. augusztus 31. kedd, 03:00

Lépéselőny/Marketing: Marketing vagy <a href='http://marketing.lepeselony.hu/' title='értékesítés'>értékesítés</a> a fontosabb?Ha kutyát tartasz, ne te ugass helyette. Ezt David Ogilvy, a világ egyik leg(el)ismertebb reklámszakembere könyvében olvastam, és kifejezi a lényeget: inkább legyen az értékesítésnek és a marketingnek is egy-egy (kompetens) szakembere a cégnél, mint hogy valamelyik terület képviselője próbálja meg ráerőltetni a másikra elképzeléseit.


Oszd meg - és uralkodj?

Nem a régi római elvre gondoltam a bevezetőmben, hiszen e két terület minél jobb viszonyban van, és minél több információt oszt meg egymással, annál jobban megy majd a vállalkozás a siker felé vezető úton. Viszont tény, hogy muszáj megosztani a feladatokat, különben olyan lesz, mint a viccben, amikor a hobbi csellós orvosról kérdezik a zenész, illetve a kórházi kollégákat, hogy teljesít az egyes szakmákban? „Orvosnak elég jó csellista” hangzik a válasz – azaz inkább egy területre érdemes fókuszálni, és azon kiemelkedően sikeresnek lenni egy-egy szakembernek.

Csináld magad

A tipikus kisvállalkozó mindent az ügynökével, értékesítőjével, kereskedelmi képviselőjével akar megoldatni, ezt tapasztalatból tudom. „Nincs pénz marketingre”, szól a központ ítélete, így a – sokszor csak jutalékért dolgozó – kollégára szakad, hogy felkutassa a potenciális új vevőket, megismerje igényeiket, népszerűsítse a céget és a terméket / szolgáltatást, eladjon… folytathatnánk a sort azzal is, hogy jellemzően még a bevétel begyűjtése, a pénz behajtása is a hivatalos üzleti partnerkereső feladata, amitől végképp elveszíti a fonalat.

A marketing, és ezen belül egy külön, önálló, kompetens ember feladata az érdeklődők felkutatása, megtalálása, a hozzájuk vezető út (érdeklődés) kikövezése. Az értékesítés dolga pedig az előkészített érdeklődőkből a lehető legtöbb és legnagyobb árréstömeget hozó üzlet megkötése, hogy profit, haszon legyen év végén a mérlegben. A pénzügyes dolga a pénz behajtása. Tudom, hogy ez egyszerűen hangzik, de egyszer kell jól felépíteni, és ez a felállás három önálló emberrel nagyságrendekkel több megrendelés teljesítésére és bevételre teszi képessé cégét, mint ha egy jolly joker próbál meg bűvészkedni a partnerekkel.

Németh Zoltán
Lépéselőny Virtuális Irodaház
A kisvállalkozások üzleti partner keresési mentora
Egyetért? Tiltakozik? Írja meg nekünk véleményét erről - Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.


Szeretne akár több ezer céget Excel formában, kényelmesen megkapni, feldolgozni?

A Lépéselőny hatalmas, mintegy 21.000 céget tartalmazó adatbázisából több szempont szerint (földrajzi elhelyezkedés, árbevétel, létszám, tevékenységi kör, kapcsolattartó beosztása) gyűjthet ki Önnek megfelelő partnereket.
Szeretné, ha Önnek nem kellene ezzel foglalkoznia, mégis megkapná Excelben az Önnek szóba jöhető partnerek adatait?
VEGYE FEL A KAPCSOLATOT MUNKATÁRSUNKKAL, HA ÉRDEKLI EZ A LEHETŐSÉG!
KATTINTSON IDE, ÉS KÜLDJE EL NEVÉT ÉS TELEFONSZÁMÁT!
Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.


A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketingképzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e-mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.

 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.