Bevételi vetésforgó |
2010. szeptember 15. szerda, 03:00 |
Ki mint vet, úgy arat – tartja a mondás, és ez hatványozottan igaz a marketingben. Minél több magot hint el, és minél inkább odafigyel a termőtalaj kiválasztására, annál biztosabb lehet benne, hogy szárba szökken a befektetett energia, és bevétel, profit lesz az eredmény. Nem török Bálint gazda babérjaira – de hogy válassza meg a megfelelő utakat az új vevőkhöz?
Marketing vetőmagAz üzenet, amit kommunikál a piacnak, legalább annyira fontos, mint ültetésnél a mag minősége. Ha csak odatesz valamit, -majd csak lesz rá reakció- messze nem ér el annyi eredményt, mint ha kutatja a piacot (de legalábbis átnézi a statisztikákat), kielemzi az eredményeket, és azok alapján hoz döntéseket. Egy eredményes üzenethez ismerni kell, mire „ugranak” a potenciális ügyfelek, és mi az, amire akkor sem reagálnának, ha az lenne az egyetlen reklám a Földön. Értékesítési táptalajJó időben lenni a jó helyen, mindössze ennyi kell a bevételhez. Persze ennél nagyobb közhelyet keresve sem tudnánk találni, a lényeget mégis kifejezi: hol éri el potenciális ügyfeleit? Mit, hol néznek meg? Kinek a tanácsára hallgatnak? Ez ismét csak kutatást, utánajárást és elemzést igényel – ami bár lehet, hogy nem a legizgalmasabb része az értékesítési és marketing munkának, mégis a siker kulcsa. Illetve érdemes váltogatni a csatornákat, igazi vetésforgóként kezelve az egyes utakat az ügyfelekhez. Akkor gazdaságos a marketing és az értékesítés, ha a jó gazda szemével nézi. A sikeres vállalkozás alapjait bátran el lehet lesni más sikeres ágazatokból, számos jó példát lehet látni pl. a mezőgazdaságban is, hogy kezelje üzleti ügyeit. Amit érdemes, válogasson ki, és használja! Németh Zoltán
A Lépéselőny hatalmas, mintegy 21.000 céget tartalmazó adatbázisából több szempont szerint (földrajzi elhelyezkedés, árbevétel, létszám, tevékenységi kör, kapcsolattartó beosztása) gyűjthet ki Önnek megfelelő partnereket. VEGYE FEL A KAPCSOLATOT MUNKATÁRSUNKKAL, HA ÉRDEKLI EZ A LEHETŐSÉG!
|