Tisztázzuk: vesz, vagy elad? Nyomtatás
2010. október 21. csütörtök, 03:00

Lépéselőny/Marketing: Ha értékesítek tudjam a következőket...Volt főnököm büszke volt rá, hogy neki szinte lehetetlen eladni, mert minden helyzetet képes volt megfordítani, és saját érdekei irányába alakítani a dolgokat. Ezzel szemben a minap találkoztam egy cégvezetővel, aki – mint arra rájöttem – szerette volna eladni saját szolgáltatását. Ugyanakkor magához az értékesítéshez pedig segítséget szeretett volna igénybe venni. Azonban nem tudta megfogalmazni mire van szüksége, mit is szeretne venni, és végül így az igényel-elad kuszaságában már maga sem tudta, most vesz-e, vagy elad. Nem is lett belőle üzlet, elmaradt számára a bevétel. Az üzleti partnerkeresésnél az első, hogy tudjam mire van szükségem és én mit tudok és akarok adni.


Venni, vagy nem venni?

Amikor el akarom adni a szolgáltatásainkat (legyen szó az üzleti közösségben hirdetésről, akár a call-center csapatom munkájáról, vagy  letöltésről), először utánanézve a partnernek, akivel találkozni fogok, tisztázom magamban, hogy mit is szeretnék elérni, és mit látok reálisnak. Egy biztos, ismerve a piacon lévő, hasonló szolgáltatásokkal rendelkező cégeket, már a tevékenységből tudom, hogy én beletartozom-e az potenciálisan érdeklődők körébe. Ezzel szemben a saját szolgáltatásaimról is tapasztaltból tudom, hogy kik, milyen az igénybevevői köre. Nem bizonytalankodom benne, hogy vennék, vagy „esetleg talán ha és feltéve hogy”  akarnék-e vele üzletelni, hanem határozott a kiindulópont,amilyen szándékkal az ügyfélhez megyek. Akárcsak volt főnököm: szemernyi kétsége sem volt soha, hogy egy potenciális ügyfélnek jót fog tudni adni, ezért mindig kereste az új vevőket, minden helyzetben.

A sikeres vállalkozás alapja: tudatos marketing és értékesítés

Tárgyalópartnerem elsődlegesen azt nem tudta eldönteni, most ő milyen álláspontot képviseljen. Amikor saját szolgáltatását próbálta eladni, akkor éppen mindent rózsaszínben tüntetett fel, és a világ legnagyobb ötleteként tálalta, amikor pedig az iránt puhatolózott, mi mit és mennyiért tudnánk neki segíteni az ügyfélszerzésben, akkor egyszerre szegénynek mutatta magát, mint a templom egere, majd átcsapott egyfajta „multis” (tisztelet a kivételnek) hozzáállásba, hogy „küldjek nyugodtan egy ajánlatot, majd jelentkeznek, ha érdekes). Ez a bizonytalanság aztán oda vezetett, hogy eldöntöttem: venni nem vennék tőle, eladni pedig nem akarok neki. Tudatosan kell felépíteni, kinek, mit és hogy mondjunk, hogy értékesítsünk, ha ügyfélszerzésre indulunk.

Németh Zoltán
Lépéselőny Virtuális Irodaház
A kisvállalkozások üzleti partner keresési mentora
Egyetért? Tiltakozik? Írja meg nekünk véleményét erről - Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.

Szeretne akár több ezer céget Excel formában, kényelmesen megkapni, feldolgozni?

A Lépéselőny hatalmas, mintegy 21.000 céget tartalmazó adatbázisából több szempont szerint (földrajzi elhelyezkedés, árbevétel, létszám, tevékenységi kör, kapcsolattartó beosztása) gyűjthet ki Önnek megfelelő partnereket.
Szeretné, ha Önnek nem kellene ezzel foglalkoznia, mégis megkapná Excelben az Önnek szóba jöhető partnerek adatait?

VEGYE FEL A KAPCSOLATOT MUNKATÁRSUNKKAL, HA ÉRDEKLI EZ A LEHETŐSÉG!
KATTINTSON IDE, ÉS KÜLDJE EL NEVÉT ÉS TELEFONSZÁMÁT!
ÉRDEKEL, HOGY TUDNÉK AKÁR TÖBB EZER POTENCIÁLIS PARTNERT LETÖLTENI SAJÁT HASZNÁLATRA!


A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketingképzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e-mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.