Az értékesítés népszerű, de rossz rádiója Nyomtatás
2010. november 10. szerda, 03:00

Lépéselőny/Marketing: Értékesítők rádiójaVan egy rádióadás, amit a legtöbb ember folyamatosan hallgat, mégis mintha nem egyszerre, nem ugyanazt hallanánk. Ezt a rádiót egy értékesítőnek, egy marketingesnek kifejezetten tilos lenne hallgatni, mivel abszolút ellenkezik az üzleti partner keresés sikerével. Ha már teljes Önben a képzavar első két mondatom után, akkor érdemes továbbolvasnia!


Ügyfélszerzés helyett ügyféltaszítás

Egy angol kifejezés tükörfordításában ez annyit tesz, hogy „mi a jó ebben nekem” (kb. what’s good in it for me, rövidítve WII FM). Ezt az FM-et, azaz képletesen „rádiót” hallgatják az alkalmazottaink, az üzleti partnereink – és egy értékesítőnek ez az induló nézőpont a teljes kudarchoz vezet. Gondoljon csak bele: ha egy új vevők szerzéséért felelős ember csak azt nézi, mi a jó neki, amikor egy ügyféllel tárgyal, mennyire fog figyelni tárgyalópartnerére? A közelmúltban beszélgettem egy önmagát sikeres üzletembernek tartó úrral, aki kizárólag ugyanazt a dolgot ismételgette a beszélgetés során, mintha én nem is mondtam volna semmit. Bár – hamisan – mindig nyugtázta, amit elmondtam, egy „igen”-el, onnan folytatta, ahol saját gondolatát abbahagyta. El tudom képzelni, hogy van, akinél ez beválik, mert annyira menekülni szeretne, hogy inkább aláír bármit, csak hadd menjen – de biztos vagyok benne, hogy többségében inkább taszítja a potenciális vevőket.
Figyeljen oda tárgyalópartnerére, tudja meg, mik a vágyai, céljai, mit szeretne elérni, milyen problémákkal küzd – és el sem fogja tudni kergetni magától az új és meglévő vevőket!

Németh Zoltán
Lépéselőny Virtuális Irodaház
A kisvállalkozások üzleti partner keresési mentora
Egyetért? Tiltakozik? Írja meg nekünk véleményét erről - Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.

Szeretne akár több ezer céget Excel formában, kényelmesen megkapni, feldolgozni?

A Lépéselőny hatalmas, mintegy 21.000 céget tartalmazó adatbázisából több szempont szerint (földrajzi elhelyezkedés, árbevétel, létszám, tevékenységi kör, kapcsolattartó beosztása) gyűjthet ki Önnek megfelelő partnereket.
Szeretné, ha Önnek nem kellene ezzel foglalkoznia, mégis megkapná Excelben az Önnek szóba jöhető partnerek adatait?
VEGYE FEL A KAPCSOLATOT MUNKATÁRSUNKKAL, HA ÉRDEKLI EZ A LEHETŐSÉG!
KATTINTSON IDE, ÉS KÜLDJE EL NEVÉT ÉS TELEFONSZÁMÁT!
ÉRDEKEL, HOGY TUDNÉK AKÁR TÖBB EZER POTENCIÁLIS PARTNERT LETÖLTENI SAJÁT HASZNÁLATRA!


A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner  keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő  szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti  kommunikáció  terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketingképzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e-mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.