K.I.S.S. értékesítés Nyomtatás
2010. november 23. kedd, 03:00

Lépéselőny/Marketing: K.I.S.S értékesítésEgyszer azt hallottam, Japánban ha egy tervezet, ajánlat egy oldalnál hosszabb, akkor visszaadják a készítőjének, mondván: ez nem átlátható. Nem tudom, igaz-e ez az információ, egy dolgot biztosan megmutat: minél rövidebb, tömörebb és egyszerűbb egy terv, annál biztosabbak lehetünk a sikerében. Az angol nyelvben erre van két (hasonló) értelemmel is egy rövidítés. Lássuk, hogy lehet az értékesítés K.I.S.S.!


Értékesítési nézőpont

A fenti japán példa első értelmezési verziója „keep it short and simple”, azaz „készítsd el röviden / tömören, és egyszerűen”.  Az értékesítésre, ajánlatadásra, de még a marketing akciókra is hatványozottan igaz ez. Egy agyonbonyolított ajánlatot nem fog megérteni, pláne igénybe venni egy potenciális új vevő, akinek a figyelmét eleve több száz információ bombázza minden másodpercben.  A „ha 10-et rendel, kap egy kupont, amiből ha 5-öt bevált, kap 40 Ft engedményt” jelleggel agyoncifrázott ajánlatoknál nincs idő a kibogozásra. Gondolja végig, mit szeretne elérni (feltételezem: bevételt, profitot, elégedett vásárlókat), és ahhoz igazítsa a piac felmérését, majd a vevők valós igényei alapján a kedvezményes ajánlatot.

Marketing nézőpont

A rövidítés másik (tengerészgyalogosoknál használt) szleng verziója a „keep it simple, stupid”, szabad fordításban: „csak egyszerűen, te birka”. Ez egy másik nézőpontból utat mutat, ha különleges célcsoportot, „elérhetetlen” embereket szeretnénk megkeresni az üzleti partner keresés során. Ne bonyolítsuk túl – egyszerűen gondoljuk végig, vagy mérjük fel, miket csinálhatnak szabadidejükben, vagy milyen hozzánk hasonló, nekünk mégsem versenytárs vállalkozás érheti el őket, és ezek alapján egyszerűen vegyük fel a kapcsolatot!

Amikor értékesíteni kezdtem, fogtam magamat, és felhívtam a célcsoportunkba tartozó nagyvállalatok központi számát, és kértem a vezérigazgatót. Hihetetlen mennyiségű kudarcot halmoztam fel, évekre elment a kedvem az eladás minden formájától, és egyre bonyolultabb és bonyolultabb módokat találtam ki a „becserkészésükre”. Aztán a Lépéselőny indulásánál visszatértem a K.I.S.S. módszerhez, és egyszerűen bejelentkeztem direktben a megkeresni tervezett cégek vezetőihez, ezúttal sikeresen. Semmi különbség nem volt a felfogásban (K.I.S.S. akció volt mindkettő), csak a második esetben el is hittem, hogy meg tudom csinálni – mert ezek az egyszerű módszerek mindig működnek!

Németh Zoltán
Lépéselőny Virtuális Irodaház
A kisvállalkozások üzleti partner keresési mentora
Egyetért? Tiltakozik? Írja meg nekünk véleményét erről - Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.

Szeretne akár több ezer céget Excel formában, kényelmesen megkapni, feldolgozni?

A Lépéselőny hatalmas, mintegy 21.000 céget tartalmazó adatbázisából több szempont szerint (földrajzi elhelyezkedés, árbevétel, létszám, tevékenységi kör, kapcsolattartó beosztása) gyűjthet ki Önnek megfelelő partnereket.
Szeretné, ha Önnek nem kellene ezzel foglalkoznia, mégis megkapná Excelben az Önnek szóba jöhető partnerek adatait?
VEGYE FEL A KAPCSOLATOT MUNKATÁRSUNKKAL, HA ÉRDEKLI EZ A LEHETŐSÉG!
KATTINTSON IDE, ÉS KÜLDJE EL NEVÉT ÉS TELEFONSZÁMÁT!

ÉRDEKEL, HOGY TUDNÉK AKÁR TÖBB EZER POTENCIÁLIS PARTNERT LETÖLTENI SAJÁT HASZNÁLATRA!


A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner  keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a  bevétel  és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti  kommunikáció  terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketingképzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e-mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.