K.I.S.S. értékesítés |
2010. november 23. kedd, 03:00 |
Egyszer azt hallottam, Japánban ha egy tervezet, ajánlat egy oldalnál hosszabb, akkor visszaadják a készítőjének, mondván: ez nem átlátható. Nem tudom, igaz-e ez az információ, egy dolgot biztosan megmutat: minél rövidebb, tömörebb és egyszerűbb egy terv, annál biztosabbak lehetünk a sikerében. Az angol nyelvben erre van két (hasonló) értelemmel is egy rövidítés. Lássuk, hogy lehet az értékesítés K.I.S.S.! Értékesítési nézőpontA fenti japán példa első értelmezési verziója „keep it short and simple”, azaz „készítsd el röviden / tömören, és egyszerűen”. Az értékesítésre, ajánlatadásra, de még a marketing akciókra is hatványozottan igaz ez. Egy agyonbonyolított ajánlatot nem fog megérteni, pláne igénybe venni egy potenciális új vevő, akinek a figyelmét eleve több száz információ bombázza minden másodpercben. A „ha 10-et rendel, kap egy kupont, amiből ha 5-öt bevált, kap 40 Ft engedményt” jelleggel agyoncifrázott ajánlatoknál nincs idő a kibogozásra. Gondolja végig, mit szeretne elérni (feltételezem: bevételt, profitot, elégedett vásárlókat), és ahhoz igazítsa a piac felmérését, majd a vevők valós igényei alapján a kedvezményes ajánlatot. Marketing nézőpontA rövidítés másik (tengerészgyalogosoknál használt) szleng verziója a „keep it simple, stupid”, szabad fordításban: „csak egyszerűen, te birka”. Ez egy másik nézőpontból utat mutat, ha különleges célcsoportot, „elérhetetlen” embereket szeretnénk megkeresni az üzleti partner keresés során. Ne bonyolítsuk túl – egyszerűen gondoljuk végig, vagy mérjük fel, miket csinálhatnak szabadidejükben, vagy milyen hozzánk hasonló, nekünk mégsem versenytárs vállalkozás érheti el őket, és ezek alapján egyszerűen vegyük fel a kapcsolatot! Németh Zoltán
Szeretne akár több ezer céget Excel formában, kényelmesen megkapni, feldolgozni? A Lépéselőny hatalmas, mintegy 21.000 céget tartalmazó adatbázisából több szempont szerint (földrajzi elhelyezkedés, árbevétel, létszám, tevékenységi kör, kapcsolattartó beosztása) gyűjthet ki Önnek megfelelő partnereket.
|