Hogyan NE értékesítsünk soha? |
2010. december 01. szerda, 03:00 |
Biztos vagyok benne, hogy mindannyian éltünk már át olyat, amikor egy boltba belépve nem pontosan értettük, szeretnék-e egyáltalán, hogy bevételt hagyjunk ott a boltban, vagy tulajdonképpen nincs szükségük új vevőkre. A minap megesett velem egy hasonló eset – érdemes tanulni belőle! Az üzleti partner keresés csak teher?Egy cipőboltba belépve, ahol speciális és kifejezetten nagy értékű cipőkkel foglalkoznak, a párommal elkezdtünk szétnézni a polcokon. Motiváltak voltunk, meg tudtuk és akartuk volna vásárolni a terméket, viszont szerettük volna, ha – a cipő speciális jellege miatt – egy profi eladó segít minket a választásban. A polcok között mászkáltunk, nézegettünk, leemeltünk többet a cipők között, jelentőségteljesen az értékesítőre néztünk – de sajnos mindez kevésnek bizonyult ahhoz, hogy akár szemkontaktust teremtsünk vele, akár elérjük, hogy a rendkívül fontos magánbeszélgetését megszakítsa. Szombat délelőtt volt, tehát kétségkívül halaszthatatlan ügyről volt szó a telefonban, a kolléganője pedig röviddel azelőtt ment el a boltból valamit venni magának (mi pont ekkor értünk oda), és ő egyedül maradt a főellenségekkel: az ügyfelekkel. Ez persze már önmagában is stresszes, ráadásul mi tényleg mindent megtettünk, hogy kizökkentsük a privát szférájából, és esetleg elérjük, hogy megdolgozzon a fizetéséért. Nem sikerült a bravúr. Így aztán mi cipő, ő bevétel nélkül maradt – nem tudom, ki csinált rosszabb üzletet. Németh Zoltán
Szeretne akár több ezer céget Excel formában, kényelmesen megkapni, feldolgozni? A Lépéselőny hatalmas, mintegy 21.000 céget tartalmazó adatbázisából több szempont szerint (földrajzi elhelyezkedés, árbevétel, létszám, tevékenységi kör, kapcsolattartó beosztása) gyűjthet ki Önnek megfelelő partnereket.
|