Új vevő típusok Nyomtatás
2010. december 06. hétfő, 03:00

Lépéselőny/Marketing: Új vevő típusokTöbb ezer tárgyalással a hátam mögött megfigyeltem, hogy az értékesítésben és a marketingben időről-időre hasonló típusú partnerekkel tárgyalok. Bár az üzleti partnerkeresés egyáltalán nem sematikus, mégis vannak olyan közös pontok, melyekre érdemes odafigyelni a tárgyalások során.


 

A Precíz Vállalkozó

Jegyzetel, visszakérdez a részletekre, meg akarja érteni, pontosan mit kapna és mennyiért. Képben van azzal, milyen előnnyel járna neki az adott termék / szolgáltatás, de az ár-érték arányt szereti kivesézni. Kínosan pontosan fizet, ügyel rá.
Hogy érdemes tárgyalni vele?
A lehető legtöbb adattal, referenciával lássuk el, hogy teljes képet alkothasson. NE sürgessük! Nem igazán reagál az akciókra, nem árat vesz, hanem értéket.

Klasszikus vállalkozó 1. – a szaki

Munkaruhában tárgyal, akár kint a telepen, a gép mellett – de az érdes külső józan paraszti eszet takar. Vág az esze, és nagyon szereti a kézzelfogható dolgokat, üzleteket. Egy szolgáltatásnál többre értékel egy terméket, amiben nincs vita: vagy jó és használható, vagy nem. A heti bevétel a zsebében van, készpénzben fizet akár. Az akciók – ha már meggyőződött a várható profitról az együttműködésben – érdeklik. Pontosan fizet.
Hogy érdemes tárgyalni vele?
Szolgáltatásértékesítők figyelem: csak egyszerűen, átláthatóan, kerüljük az idegen szavakat!

Klasszikus vállalkozó 2. – akinek soha nincs ideje

„Hívjon vissza kicsit később”, ”épp vevők vannak nálam”, „tárgyalok”, „árut szerzek be, rohanok egész nap” – ízelítő egy ilyen vállalkozó mindennapjaiból. Ez két dolgot mutat: egyrészt mindent saját maga próbál intézni (vagy azért, mert nem tudja, hogy szervezze meg maga alatt a céget, vagy mert nem tud és nem akar megfizetni jó embereket). Másrészt nagyon nehéz elkapni, leülni vele tárgyalni (pláne egy szerződés esetén aztán folyamatában együttdolgozni), mert az előbb említett okok miatt állandóan szét van esve.
Hogy érdemes tárgyalni vele? Gyors döntést igényel az értékesítő részéről, vajon tényleg van-e olyan potenciál ebben a partnerben, amiért megéri majd azt a plusz fáradságot és állandó feszültséget a velük való kommunikáció. Ha igen, akkor a kitartás meghozza gyümölcsét majd, mert értékeli egy ilyen vállalkozó!

Óvatos, „már sokat veszített” vállalkozó

Igyekszik levédeni magát minden lehetséges veszteség ellen, és csak olyan szerződésbe akar belemenni, ami csak neki előnyös, arra hivatkozva, hogy „már megégette magát ezen a területen”. Azon a szemüvegen keresztül nézi a dolgokat, hogy ő mit veszíthet, őt hogy verhetik át, ő hogy tudja levédeni magát.
Hogy érdemes tárgyalni vele? Először is el kell dönteni gyorsan, akarunk-e vele szerződni, hiszen később is visszaüthet ez a nagy óvatosság – minden teljesítésnél újra és újra el kell majd „adni” neki, hogy mit kap és miért azt. Várhatóan bele fog kötni sok apróságba. Azonban ha már egyszer meggyőztük, hogy jól teljesítünk felé, onnan kezdve a bizalom kiépül, és folyamatosan jól rendelő partner válik belőle. Érjünk el egy kölcsönösen ésszerű kompromisszumot, hogy kezdjünk el együttműködni (ami mindkét cégnek megfelelő), amin le tudják tesztelni egymást

Lelkes, nyitott vállalkozó

Nyitott az új ötletekre, őszintén és szívesen megosztja a lehetőségeit és általa problémásnak ítélt helyzeteket, hogy közösen keressenek rá megoldást. Kellemes és gyors tárgyalópartner, akivel hamar dűlőre lehet jutni.
Hogy érdemes tárgyalni vele? Mindenképp zárja le a szerződést az első lehetséges alkalommal, miután meggyőződtek róla kölcsönösen, hogy érdemes együttműködniük – hiszen ha ezt elmulasztja, egy következő, rámenősebb értékesítő elviszi az üzletet.

Bár általánosítani nyilván nem érdemes, a fentiek segíthetnek az üzleti partner keresés során az értékesítőknek, marketingeseknek behatárolni, hogy érdemes az adott potenciális új vevőből valóban ügyfelet csinálni.

Németh Zoltán

Lépéselőny Virtuális Irodaház
A kisvállalkozások üzleti partner keresési mentora
Egyetért? Tiltakozik? Írja meg nekünk véleményét erről - Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.

Szeretne akár több ezer céget Excel formában, kényelmesen megkapni, feldolgozni?

A Lépéselőny hatalmas, mintegy 21.000 céget tartalmazó adatbázisából több szempont szerint (földrajzi elhelyezkedés, árbevétel, létszám, tevékenységi kör, kapcsolattartó beosztása) gyűjthet ki Önnek megfelelő partnereket.
Szeretné, ha Önnek nem kellene ezzel foglalkoznia, mégis megkapná Excelben az Önnek szóba jöhető partnerek adatait?
VEGYE FEL A KAPCSOLATOT MUNKATÁRSUNKKAL, HA ÉRDEKLI EZ A LEHETŐSÉG!
KATTINTSON IDE, ÉS KÜLDJE EL NEVÉT ÉS TELEFONSZÁMÁT!
ÉRDEKEL, HOGY TUDNÉK AKÁR TÖBB EZER POTENCIÁLIS PARTNERT LETÖLTENI SAJÁT HASZNÁLATRA!


A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner  keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a  bevétel  és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti  kommunikáció  terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketingképzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e-mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.

 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.