Stratégiai partnerség = bevétel x üzleti lehetőségek |
2010. december 14. kedd, 03:00 |
Nem gyakori manapság, hogy egy beszállító és egy megrendelő cég úgy is gondolkozzon a másikban, mint potenciális bevételi és üzleti lehetőségteremtő forrás (kivéve a beszállítót, akinek értelemszerűen bevételt jelent ez a kapcsolat). Pedig ezek a kötődések erősebbek, mint egy ATL marketing kampány főműsoridőben a kiemelt kereskedelmi csatornákon, hiszen eleve meglévő bizalomra építenek. Hogy aknázzuk ki ezt az erőt? Értékesítési célokEgy beszállító és egy megrendelő kapcsolata optimális esetben olyanná is kinőheti magát az idők során, mint egy jó házasság. Bár hajlamosak vagyunk leértékelni saját fontosságunkat beszállítóként, valójában a legtöbb piacon nem az ár dönt. Annyira hasonlóak ugyanis a technikai, humán és adózási feltételek, hogy nincsenek releváns árkülönbségek, sokkal többet jelent egy stabil, megbízható, hosszú távú kapcsolat, mint egy gyors árengedmény, amiből lehet, hogy holnapra alapanyag-hiány lesz. Mindenekelőtt érdemes megvizsgálni, vajon milyen szinergiák vannak a megrendelő-beszállító viszonyban az értékesítésben: hol tudnának közösen, közös termékkel, jobban fellépni az új vevő szerzésben? Marketing lehetőségekA másik irány értelemszerűen az oda-vissza marketing, ajánlások lehetősége. Meg kell és érdemes nézni, vajon kiknek szállít még be a beszállítónk, kikkel tudna összehozni, illetve hová tudna még beajánlani a megrendelőnk? Németh Zoltán
Szeretne akár több ezer céget Excel formában, kényelmesen megkapni, feldolgozni? A Lépéselőny hatalmas, mintegy 21.000 céget tartalmazó adatbázisából több szempont szerint (földrajzi elhelyezkedés, árbevétel, létszám, tevékenységi kör, kapcsolattartó beosztása) gyűjthet ki Önnek megfelelő partnereket.
|