Álmok vs üzleti eredmények |
2010. december 20. hétfő, 03:00 |
Az elmúlt években meg sem tudom számolni, hány olyan üzletemberrel találkoztam, akik tele voltak jobbnál jobb ötletekkel, melyek mindegyike – állításuk szerint – milliárdokat hoz(hatna) a konyhára, mégsem teszi. Közülük nem egy a mai napig egy főállásban sínylődik, amit nem szeret, és egyre sértettebben hangoztatja, mennyire nem érti meg őt a világ – miközben a nagy ötletekből nem lesz semmi. Mi különbözteti meg az álmodozókat, és a sikeres vállalkozást megalapozókat? Okozz profitotAz első és legfontosabb: az, aki sikeres vállalkozóvá válik, tudja, nincs olyan, hogy kifogás, nem mások tehetnek az ő sikeréről vagy kudarcáról, csakis rajta múlik mindez. Nem az állam, a kormány, a konkurencia, a vevők vagy beszállítók határozzák meg az ő sikerét, hanem ő határozza meg, miként reagál és készül fel az ezekből az irányokból érkező lépésekre. Aki sikeres vállalkozó, tudja: a profitot ő okozza, nem elszenvedi! Konkrét termékMásodsorban egy üzlethez kell egy konkrét termék, valami, amit valaki értékesnek tart és hasznosítani tud – sőt, ajánl is másoknak. Számos olyan ötlettel találkoztam már, melyek bár zseniálisnak tűntek, valójában nem volt gyakorlati hasznuk széles rétegek számára, így híján volt a piaci lehetőség a terjesztésükre. Értékesítés + marketing = üzletVégül, ha van szándék, és van termék, nincs mese: ki kell menni, és el kell mondani másoknak, hogy mi ez, mit várhatnak tőle, és el kell adni nekik. Sok meg nem értett művész küzd például ezzel: számukra varázslatos, amit megalkottak, csak éppen nem hajlandók elvinni odáig, hogy másnak odaadják azt, vagy (pláne) hogy pénzt kérjenek érte. Ez is döntés kérdése, hiszen pályázhat valaki arra is, hogy szegényen meghalva postumus váljon méltán elismertté, világhírűvé – aki azonban üzletet, profitot szeretne, gondolja végig, mit tehetne a több eladásért, több bevételért.
Szeretne akár több ezer céget Excel formában, kényelmesen megkapni, feldolgozni? A Lépéselőny hatalmas, mintegy 21.000 céget tartalmazó adatbázisából több szempont szerint (földrajzi elhelyezkedés, árbevétel, létszám, tevékenységi kör, kapcsolattartó beosztása) gyűjthet ki Önnek megfelelő partnereket.
|