Várakozás helyett AKCIÓ |
2011. január 13. csütörtök, 03:00 |
Egy értékesítő halála, ha minden partnere, akitől várt szerződést / bevételt / ajánlást, elkezdi tologatni ezeket az ígérvényeket, mondván: „ej, ráérünk arra még”, vagy mert neki sem folytak be a pénzei, stb. Mit tehet az értékesítő (vagy éppen a cégvezető), ha szeretné stabilan tudni a havi lehetőségeit, stabilan szeretne tervezni? A legjobb védekezés a támadás – az üzletben isAhogy a sportban, vagy az élet egyéb területein, az üzleti partner keresésben és az új vevő és bevétel szerzés során is a legjobb módszer az, ha folyamatosan, megállás nélkül keres új és új ügyfeleket. Inkább MA tárgyaljon kettővel többet, mint holnap, inkább MA legyen kész még egy ajánlattal! Egy értékesítőnél számtalanszor előfordul, hogy amikor elsején még úgy tűnik, bankot robbant a hónapban és mindenkivel mindent meg fog kötni, dől majd a bevétel, abból hónap végére izzadós minimál teljesítés lehet. Nem törvényszerű, de aki értékesítéssel foglalkozik, tudja, hogy benne van a pakliban, hogy átteszik / eltolják / meggondolják az ügyfelek, és mégsem lesz belőle üzlet (legalábbis most nem). BevételPufferTervezzen erősen pluszban és terveztessen jelentősen fölé értékesítési kollégáival is! Egyes ökölszabály szerint háromszoros, más szerint ötszörös fölétervezés szükséges ahhoz, hogy végül a kívánt mennyiség meglegyen. Ezeket aztán mindig úgy tegye be bevételi terveibe, hogy mindig látszódjék: ami a fennmaradáshoz + tartalékokhoz szükséges, az megvan, ha esik, ha fúj! Németh Zoltán
Szeretne akár több ezer céget Excel formában, kényelmesen megkapni, feldolgozni? A Lépéselőny hatalmas, mintegy 21.000 céget tartalmazó adatbázisából több szempont szerint (földrajzi elhelyezkedés, árbevétel, létszám, tevékenységi kör, kapcsolattartó beosztása) gyűjthet ki Önnek megfelelő partnereket.
|