Nem = bevétel?? Nyomtatás
2011. január 21. péntek, 03:00

Lépéselőny/Marketing: "nem"-ek az értékesítésbenAki értékesítéssel és marketinggel foglalkozik, pláne évek óta, pontosan tudja: nincs olyan, hogy „nem”, csak „most nem” létezik. Bár egy leendő  új vevő gondolhatja azt, hogy ő most nem szeretne vásárolni tőlünk, az üzleti partner keresés egyik lényege az, hogy személyes kapcsolatok vannak, nem csak eladás és vásárlás. Ebből következik, hogy mindig változhat a helyzet, mindig lehet újra megkeresni egy korábban elutasító partnert. De hogyan kezelje le a visszautasításokat az értékesítő?


Első bukták az üzlet felé

Első munkahelyemen, még egyetemista koromban egy szerintem zseniális környezetbarát termékkel kezdtünk el foglalkozni. Annyira hittem a termékben, hogy amikor elkészítettem az első promóciós anyagot és megkerestem vele az első pár céget, szentül meg voltam győződve róla: ez a világ legjobb lehetősége számukra, és egészen biztos, hogy alig várják, hogy elkezdhessünk együttműködni. Ehhez képest rosszul éltem meg, hogy csak és kizárólag visszautasításba, lekezelésbe, kioktatásba és kudarc-hegyekbe ütköztem. „Üdv a felnőtt életben, fiam”  - mondaná erre édesapám, de engem ez akkor nem vigasztalt: évekre elment a kedvem az értékesítéstől és a marketingtől.

Mindig előre, az új vevők irányába

Évek teltek el, és sikeres értékesítővé képeztek (nem kevés harc árán) a második munkahelyemen, és megtanultam, hogy mindig menjek tovább. Ekkor belevágtam egy MLM üzletbe, ahol ismét teljesen magával ragadott a lelkesedés mind a termékek, mind a kompenzációs terv láttán, és rohantam előre – a „nem”-ek sortüzébe, egyenesen. Itt már okosabbak voltak a vezetőim, és felkészítettek rá, hogy a hátterünkben álló cég folyamatos innovációja választ ad erre a problémára: évente kihoznak úgyis valamilyen újdonságot, így újra és újra meg lehet keresni ugyanazokat az embereket majd, és előbb-utóbb valamelyik termék biztosan „betalál”.
Akárhogy is legyen, a visszautasítások fel tudják zaklatni az embert. Viszont olvastam egy interjút egy sztár értékesítővel, aki nagyon jól fogalmazta meg e munka lényegét: minél több „nem”-et kap az értékesítő, annál közelebb kerül az „igen”-ekhez, mivel statisztikailag 0 a valószínűsége, hogy valaki csak és kizárólag visszautasítást kapjon. Mi következik ebből? Ha „nem”-et kap, csak menjen tovább, gyűjtsön be még párat, míg „igen”-ig nem jut!


Németh Zoltán
Lépéselőny Virtuális Irodaház
A kisvállalkozások üzleti partner keresési mentora
Egyetért? Tiltakozik? Írja meg nekünk véleményét erről - Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.

Szeretne akár több ezer céget Excel formában, kényelmesen megkapni, feldolgozni?

A Lépéselőny hatalmas, mintegy 21.000 céget tartalmazó adatbázisából több szempont szerint (földrajzi elhelyezkedés, árbevétel, létszám, tevékenységi kör, kapcsolattartó beosztása) gyűjthet ki Önnek megfelelő partnereket.
Szeretné, ha Önnek nem kellene ezzel foglalkoznia, mégis megkapná Excelben az Önnek szóba jöhető partnerek adatait?
VEGYE FEL A KAPCSOLATOT MUNKATÁRSUNKKAL, HA ÉRDEKLI EZ A LEHETŐSÉG!
KATTINTSON IDE, ÉS KÜLDJE EL NEVÉT ÉS TELEFONSZÁMÁT!
ÉRDEKEL, HOGY TUDNÉK AKÁR TÖBB EZER POTENCIÁLIS PARTNERT LETÖLTENI SAJÁT HASZNÁLATRA!


A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner  keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés,  értékesítés  – a Lépéselőnnyel a  bevétel  és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti  kommunikáció  terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketingképzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e-mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.