Nem = bevétel?? |
2011. január 21. péntek, 03:00 |
Aki értékesítéssel és marketinggel foglalkozik, pláne évek óta, pontosan tudja: nincs olyan, hogy „nem”, csak „most nem” létezik. Bár egy leendő új vevő gondolhatja azt, hogy ő most nem szeretne vásárolni tőlünk, az üzleti partner keresés egyik lényege az, hogy személyes kapcsolatok vannak, nem csak eladás és vásárlás. Ebből következik, hogy mindig változhat a helyzet, mindig lehet újra megkeresni egy korábban elutasító partnert. De hogyan kezelje le a visszautasításokat az értékesítő? Első bukták az üzlet feléElső munkahelyemen, még egyetemista koromban egy szerintem zseniális környezetbarát termékkel kezdtünk el foglalkozni. Annyira hittem a termékben, hogy amikor elkészítettem az első promóciós anyagot és megkerestem vele az első pár céget, szentül meg voltam győződve róla: ez a világ legjobb lehetősége számukra, és egészen biztos, hogy alig várják, hogy elkezdhessünk együttműködni. Ehhez képest rosszul éltem meg, hogy csak és kizárólag visszautasításba, lekezelésbe, kioktatásba és kudarc-hegyekbe ütköztem. „Üdv a felnőtt életben, fiam” - mondaná erre édesapám, de engem ez akkor nem vigasztalt: évekre elment a kedvem az értékesítéstől és a marketingtől. Mindig előre, az új vevők irányábaÉvek teltek el, és sikeres értékesítővé képeztek (nem kevés harc árán) a második munkahelyemen, és megtanultam, hogy mindig menjek tovább. Ekkor belevágtam egy MLM üzletbe, ahol ismét teljesen magával ragadott a lelkesedés mind a termékek, mind a kompenzációs terv láttán, és rohantam előre – a „nem”-ek sortüzébe, egyenesen. Itt már okosabbak voltak a vezetőim, és felkészítettek rá, hogy a hátterünkben álló cég folyamatos innovációja választ ad erre a problémára: évente kihoznak úgyis valamilyen újdonságot, így újra és újra meg lehet keresni ugyanazokat az embereket majd, és előbb-utóbb valamelyik termék biztosan „betalál”.
Szeretne akár több ezer céget Excel formában, kényelmesen megkapni, feldolgozni? A Lépéselőny hatalmas, mintegy 21.000 céget tartalmazó adatbázisából több szempont szerint (földrajzi elhelyezkedés, árbevétel, létszám, tevékenységi kör, kapcsolattartó beosztása) gyűjthet ki Önnek megfelelő partnereket.
|